4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
de picasso van picassoke en de problemen van zijn picasso
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 oktober 2008 09:51 PM
  [ # 46 ]

Deze week nog altijd niets gehoord ivm de reparatie.
Ik ga nog 1 dag wachten en dinsdag zal ik zelf maar eens bellen.

Gewoon 1 tip, blijf weg van citroen belux uit brussel, want als je nederlandstalig bent heb je een probleem.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 02:14 AM
  [ # 47 ]
picassoke schreef:

Deze week nog altijd niets gehoord ivm de reparatie.
Ik ga nog 1 dag wachten en dinsdag zal ik zelf maar eens bellen.

Gewoon 1 tip, blijf weg van citroen belux uit brussel, want als je nederlandstalig bent heb je een probleem.

OK, ik zal het onthouden. Maar wordt het niet eens tijd dat je bij Citroen Belgie gaat klagen dan als je zo behandeld wordt ?

EDIT: je kan ook in dit topic je ei kwijt, mail je ‘m lekker je bevindingen als je enmaal “geholpen” bent….
 

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 oktober 2008 04:09 AM
  [ # 48 ]

Maar eh - 75 in z’n 5? Niet alle milieu-adviezen geloven die je leest hoor.
Trap de auto eens een keer lekker los in Duitsland en luister dan nog eens goed.

Zo’n HDI zit vol met allerlei klepjes en dingetjes die niet van vervuiling houden, maar die wel ontstaat als je lage toeren met hoge belastingen combineert.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 13 oktober 2008 10:58 AM
  [ # 49 ]
karel schreef:

Maar eh - 75 in z’n 5? Niet alle milieu-adviezen geloven die je leest hoor.
Trap de auto eens een keer lekker los in Duitsland en luister dan nog eens goed.

Zo’n HDI zit vol met allerlei klepjes en dingetjes die niet van vervuiling houden, maar die wel ontstaat als je lage toeren met hoge belastingen combineert.

ben ik helemaal met je eens, zeker in combinatie met een roetfilter…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 09:35 PM
  [ # 50 ]
karel schreef:

Maar eh - 75 in z’n 5? Niet alle milieu-adviezen geloven die je leest hoor.
Trap de auto eens een keer lekker los in Duitsland en luister dan nog eens goed.

Zo’n HDI zit vol met allerlei klepjes en dingetjes die niet van vervuiling houden, maar die wel ontstaat als je lage toeren met hoge belastingen combineert.

dan draait de motor toch al rond de 2000 toeren, wat niet zo laag is voor een diesel.

Vergeet niet dat het een 6-bak is.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 14 oktober 2008 01:13 AM
  [ # 51 ]

Als ik continu 75 rij, staat ie toch echt in z’n 6 Exclamation  Ik kom zelden aan de 3000 toeren, alleen als er even stevig ingehaald moet worden. Als ie daar niet tegen kan had ie maar geen auto moeten worden Laughing

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 oktober 2008 12:19 PM
  [ # 52 ]

De brom bij 75 km/h is dezelfde als die bij 120 km/h.

Dus het heeft met mekaar te maken, we zien wat er van komt na de reparatie.
Ik ga straks nog eens zelf bellen, want de communicatie bij Citroen Belux drogenbos (of een ander brussels filiaal) is rampzalig als je nederlands spreekt.
En als je zelf belt krijg je 9 kansen op 10 een franstalige medewerker aan de telefoon die geen nederlands wil/kan. En vervolgens kan je dan nog 5 minuten naar een frans bandje luisteren voordat je iemand nederlandstalig aan de lijn hebt.
En de persoon die je dan aan de lijn krijg is op zijn beurt 9/10 keer niet op de hoogte.

*Zucht*

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 28 oktober 2008 02:16 AM
  [ # 53 ]

Morgen gaan ze het achterste deel van de uitlaat (de achterdemper) vervangen. tegen de middag zou het in orde moeten zijn…
We wachten af, maar na de 101e keer begin ik zo stilaan de moed te verliezen.
Al zitten ze nu wel te werken waar ik het al heel de tijd dacht: nl de uitlaat.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 oktober 2008 01:15 PM
  [ # 54 ]

Probleem is nog altijd even goed hoorbaar Evil or Very Mad
Opnieuw maar eens een afspraak gemaakt.

Ik moet hem binnen 2 weken binnenbrengen, dan gaan ze er aan werken voor minstens 1 dag.
En ik krijg tijdens de periode een vervangwagen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronorw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 30 oktober 2008 10:31 PM
  [ # 55 ]

Ik heb boven de 120 last van de demper van de uitlaat. Die begint nogal flink lawaai te maken. Bij 140 is het weer weg…

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 november 2008 07:07 PM
  [ # 56 ]

Ze hebben er nu weer 4 dagen aan zitten werken, ik heb 4 dagen een C1 meegekregen, maar nog altijd niets.

Ik ben het echt kotsbeu aan het worden.
Maandag kunnen ze zich aan een boze telefoon verwachten en dinsdag aan een zeer boze klant.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 november 2008 08:14 PM
  [ # 57 ]

Hebben ze er 4 dagen aan gewerkt en niets kunnen vinden of hebben ze ‘m 4 dagen gehad en er pas op dag 4 al dan niet een halfuurtje aan besteed en “niets kunnen vinden”” ?

Het is een wezenlijk verschil, en ik vermoed dan altijd maar het laatste…
Maar ja, schiet je niets mee op natuurlijk…..

(Of heb je nog “niets” gehoord ???)  Confused

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 november 2008 09:34 PM
  [ # 58 ]
ambijajance schreef:

Hebben ze er 4 dagen aan gewerkt en niets kunnen vinden of hebben ze ‘m 4 dagen gehad en er pas op dag 4 al dan niet een halfuurtje aan besteed en “niets kunnen vinden”” ?

Het is een wezenlijk verschil, en ik vermoed dan altijd maar het laatste…
Maar ja, schiet je niets mee op natuurlijk…..

(Of heb je nog “niets” gehoord ???)  Confused


Ik heb veel gehoord, veel lawaai dat er niet moet zijn.

Nee ik veronderstel het eerste, ze hebben heel de FAP nagekeken, nog enkele zaken, en enkele zaken vervangen. Ze hebben meer dan 250 km testgereden,...
Ze hebben me ook op hun kosten een vervangwagen gegeven, dus anders hadden ze me wel sneller laten terugkomen.

Ik ga maandag contact opnemen en dinsdag nog eens langsgaan (maandag het ik geen tijd)
Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, of voorstellen.
Maar volgende zaken ga ik zeker aankaarten:
- het probleem nog eens bespreken, testrit maken,...
- voor een dag een C4P 2.0HDI vragen om te vergelijken want ik heb een sterk vermoeden dat er ook nog andere kenmerken zijn (ik denk aan een trilling en zwaar gebrom bij 1500 rpm, ook als je bvb afremt en de motor zonder belasting onder de 1500 rpm zakt.
- vragen hoeveel ze geven voor men C4P in overname als ik een C5 koop, in rekening nemden dat het om een probleem is dat sinds de aankoop met 0 km zich voordoet, en citroen hier toch een fout heeft gemaakt.
- verder nog de volgende stappen die op til staan als er niet gebeurd:
    - dagvaarding en dus rechtzaak aanspannen
    - open brief naar testaankoop
    - mijn vader denkt sterk als volgende auto aan een C6 ipv zijn huidige E, tevens enkele contracten voor bedrijfswagens die citroen zou kwijtraken


Ik heb wel erg weinig geluk dat ik juist dit probleem heb, ze hebben het nog nooit meegemaakt zeggen ze. En ook op het forum heeft niemand er gelukkig last van. In ieder geval was men vervangwagen (een C1) stukken stiller op de snelweg.
Mijn picasso rijd super op de snelweg, maar als ik dit had geweten had ik toch een andere wagen gekocht, wrs een prius, maar dit is totaal off-topic en eigl irrelevant aangezien een andere picasso wrs ook probleemloos zou geweest zijn.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 november 2008 07:55 PM
  [ # 59 ]

Na 2 dagen rijden lijkt het er toch op dat de wagen iets stiller is geworden, ook bij 1500 rpm is het vervelende gebrom nu veel minder aanwezig.

Maar het probleem is er nog steeds, nog steeds een brom geluid om de snelweg,...

Vandaag contact gehad met de citroen belux drogenbos, ze gaven na een korte discussie idd toe dat het nog niet van de baan was. Maar ze zeiden dat ze niks meer konden doen, en alles al vervangen hebben wat de oorzaak kon zijn.
Voor mij is dit pure onzin.

Dinsdag ga ik nog eens bij men dealer o.a. voor de 30.000 km beurt en nog ENKELE zaken zoals:
- verfbeschadiging koffer en achterdeuren
- gekraak oprolmechanismen boven de voorruit
- gekraak sateliet met de buitenspiegel
- piepende achterremmen
- trilling in de EBV6 en soms ook vervelende schokken op bvb de snelweg bij even gas lossen en dan weer gas geven.

En natuurlijk nog eens kijken naar de resonantie.

Helpt dit ook niets, dan zal ik eerst nog even praten met zowel de dealer als citroen belux. En als dit niet helpt zal er een rechtzaak van komen.
Want één ding is duidelijk: het product is niet zoals het moet zijn.
Geen enkele picasso waar ik al in gereden heb had hier ook maar iets van last van. Uit jullie ervaringen kan ik afleiden dat jullie wagen ook stil is op de snelweg. Dus is er gewoon iets duidelijk mis met mijn wagen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 19 november 2008 05:15 PM
  [ # 60 ]
picassoke schreef:

Uit jullie ervaringen kan ik afleiden dat jullie wagen ook stil is op de snelweg. Dus is er gewoon iets duidelijk mis met mijn wagen.

Gebruiker ‘ronorw’ klaagt van een gebrom bij 120 km/u, bij de uitlaatlijn, ik weet niet welke motor hij heeft, maar sinds kort, eigenlijk kort na het onderhoud, heb ik ook een gebrom, dat inderdaad bij hogere snelheid dan 120 weg is, dit is niet het fluitend geluid dat ik heb (dat wordt pas met volgend onderhoud nagekeken, tenzij het erger wordt). Dit gebrom is zo’n beetje te vergelijken met een auto die een beetje te laag in toeren zit, alleen kan dit niet bij 120km/u. Ik heb nog niet geprobeerd te schakelen naar 5 op manueel, of hetzelfde toerental even in 5 te rijden, zijn nog wat tests voor te proberen. Het is geen zwaar gebrom, maar wel hoorbaar een verschil of je 110 of 130 (stil) of 120 rijdt, we hebben geen geluidswerende voorruit, maar een gewone (exclusive zonder extra opties behalve metaallak), voorlopig ga ik daarom nog niet naar de dealer, omdat het net niet luid genoeg is om te klagen denk ik, kwestie ook van niet te moeten betalen als blijkt dat dit aan de motor ligt die wat ouder wordt, Ik heb hetzelfde geluid ooit voorgehad met een 15 jaar oud Ford Courier-‘wrakje’ (mijn eerste auto met voorlopig rijbewijs Wink , die had eigenlijk identiek hetzelfde bij 100 km/u met 1.8 Diesel zonder turbo ), maar in zo’n auto verwacht je dat.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook