Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Koelkast dingen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb ook zo’n gamma ding. werkt prima, ik heb er een 50 liter lpg tank aan gemaakt. Zeker voor een luchtratel is dat lekker.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
DigiDaan schreef:Koelkast dingen?
Yep… een koelkast schijnt ook een compressor te hebben. Dat ding werkt alleen een stuk stiller…
Die man had dus een compressor tank, iest van 50 liter ofzo genomen en daar dus 3 compressors op geplaatst die samen de boel onder druk hielden. Op die manie rhad hij EN perslucht EN gene herrie…
ik von dhet wel een ,mooie manier..
Klinkt zeker als een mooie oplossing, maar snappen doe ik ‘m nog niet?!
In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde dat hij er de kast van een koelkast omheen had gebouwd, en dat dat dusdanig isoleerde dat er nog nauwelijks geluid was…
Waar heeft-ie die koelkast-compressoren tussen geplaatst dan? En komt er nu ook koud bier op juiste druk uit?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
het technische moet je mij niet vragen. Hij had zo’n tank staan met 3 koelkast compressor dingen erop.
Ik geloofde het niet maar toen hij het demonstreerde was het wel grappig. Je hoort wat gezoem waar een normale een hoop herrie geeft.
Rene van Maren schreef:
Begrijp ik dat je/jullie graag willen weten hoe dat dan gedaan kan worden ? Hij zit gewoon in utrecht dus kan wel ff kijken of hij wat uitleg wil geven..
of ga ik nu gewoon way out of topic ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ken de truc. Gewoon de compressor die normaal het koelmiddel door de koelkastledingen pompt op een tank aansluiten en je bent klaar. Daarbij kost het praktisch niets, want een koelkast is wel aan te komen voor gratis geld.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het ging toch over het aldi ding?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het grappige is dat deze koelkast-compressors ook echt prima hiervoor ingezet kunnen worden. Zelfs airbrush-compressor-fabrikanten doen dat!
Kortom, met een van de vele handleidingen die google voor je kan vinden, maak je een prima compressor voor weinig. Je moet er alleen even zin in hebben…
ben er (bijna) uit. wordt het aldi ding compleet met slagmoersleutelset (ook aldi), zeker voor die 20 x de wielmoeren losdraaien moet dat wel kunnen..en misschien t.z.t. een tank erbij klussen voor tt. 50 ltr. inhoud.
een ieder bedankt voor reacties of beter.. ga nog maar ff door..
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Je kunt er voor voorraad ook een oude LPG tank (wel ff goed uitspoelen met water anders boeeeeem hé ) in serie op aansluiten. Die dingen zijn getest tot werkdrukken van 60/80 bar, dan die 10 meter automatische kabelhaspel, luchtsleutel en je bent helemaal het mannetje.
(die koelkast compressoren zou ik zonder enige kennis niet aan beginnen, als je de verkeerde leiding knipt is zo de olie eraf en je kunt hem alsnog Milieutechnischverantwoord gaan afvoeren )
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
snoek1 schreef:ben er (bijna) uit. wordt het aldi ding compleet met slagmoersleutelset (ook aldi), zeker voor die 20 x de wielmoeren losdraaien moet dat wel kunnen.
Mijn tank is ongeveer 65 liter en ik druk hem vol tot krap 10 bar, maar na 2 wielen ben je de druk al wel kwijt.
Let er wel op dat een slagmoersleutel enorm veel wind lust in tegenstelling tot het blaaspistooltje…
Ries schreef:Krijg je een wielbout prima mee los hoor en weer vast ook, als je er een persluchtset bijkoopt…
De kleine tank zorgt er alleen voor dat hij om de paar bouten weer even aanslaat om de tank te vullen, maar als je geen haast hebt lijkt me dat geen probleem.De kwaliteit kan ik niets over zeggen. Merk hemelvaart, moet je waarschijnlijk een beetje geluk mee hebben.
zoals je al zei.. en ik heb geen haast.
keuze is of 100 euri voor hobby of duurder (veelvoud) maar dan profi.
zoveel en vaak gebruik ik het niet maar wel makkelijk als je het eenmaal heb.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn grootste probleem is dat er geen benzinestation meer in de buurt is waar ik mijn banden kan oppompen. Ik twijfel tussen een voetpomp of een dergelijk apparaat. Dat ik daarnaast nog een luchtbedje op kan blazen of mijn zweetlaarzen kan afkoelen is mooi meegenomen.
Iemand ervaring met een goede voetpomp? Is dat handiger dan een dergelijke compressor?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi