35 van de 38
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2008 10:39 PM
  [ # 511 ]
DigiDaan schreef:

Stoelen vormen in dat hele ‘confort’-verhaal natuurlijk weer een apart onderwerp.. Zachte stoelen zijn wel prettig maar belangrijk is dat ze voldoende ondersteuning bieden. Dat alleen al zou voor mij een reden zijn het Exclusive-interieur uit deze Xsara mee te nemen naar elke volgende auto waar ik ooit in zou kunnen rijden.. Cool

CX VIP interieur stap ik na een dag sturen uit zonder klachten Wink

In mijn Xsara zit ik ook goed, maar na paar uur krijg ik wel last van mijn onderrug.. Goed ik heb natuurlijk een basis uitvoering, hoewel ik hier minder last in heb van de stoelen uit een Ligne Prestige uitvoering van een berline of break Rolling Eyes Dan ben ik het na een uur al zat…

Profiel  
 
lucifer-rouge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 31-05-2006

Gepost: 13 september 2008 10:51 PM
  [ # 512 ]

Comfort is natuurlijk nogal persoonlijk. Nog nooit met een CX gereden maar heb wel eens begrepen dat hij vergelijkbaar veert met een C5. Ben toch altijd weer blij als ik vanuit de C5 in de Xsara stap (alleen over drempels is natuurlijk geweldig in de C5, die verdwijnen gewoon….). Ik mis een beetje de communicatie met de veerbollen.

De stoelen van de Xsaar moest ik best aan wennen, persoonlijk vind ik ze vrij zacht maar nu ik daar aan gewend ben vind ik het eigenlijk heel goed zitten. Ik vind de zijdelingesteun eigenlijk precies goed. Maar ik weet niet of iemand al in de nieuwe C5 gezeten heeft, maar die stoelen zijn helemaal fantastisch!

1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2008 10:53 PM
  [ # 513 ]

De stoelen in de nieuwe C5 zijn zeker heel mooi, vooral in de duurdere modellen Cool

Ik vind een C5 totaal niet veren zoals een CX dat doet Wink
(met de nieuwe C5 nog geen ervaring)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 oktober 2008 04:30 PM
  [ # 514 ]

Niks nieuws te melden, behalve dan dat ik de tweehondderdduizend gepasseerd ben.

En nog altijd loopt de auto als nieuw. Binnenkort wel een keertje olie en oliefilter verversen (even kijken of ik ergens aan volsyntheet 5W50 kan komen), dan kunnen we er weer 20k tegenaan Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 13 oktober 2008 04:36 PM
  [ # 515 ]

Grappig om zoiets vast te leggen met camera! Very Happy
Ik ben bij mij vergeten een foto te maken van de 100.000 Sad

Mijne moet volgens mij ook nieuwe olie hebben, ga ik komend weekend doen indien nodig (105.000 km)

gr Richard

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2008 05:18 PM
  [ # 516 ]
r1Ch schreef:

Grappig om zoiets vast te leggen met camera! Very Happy
Ik ben bij mij vergeten een foto te maken van de 100.000 Sad

Mijne moet volgens mij ook nieuwe olie hebben, ga ik komend weekend doen indien nodig (105.000 km)

gr Richard

Toch netjes, kleine 2 ton met 1 bak. Mijn auto heeft gemiddeld om de 92.800 km een “nieuwe” bak tot zich genomen. (als ik de kms van de vorige eigenaar niet meetel maar 31.200 km)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 10:08 PM
  [ # 517 ]

Ik denk dat de meeste auto’s wel langer dan 2 toen doen met een bak? Rolling Eyes

Mooi foto’tje trouwens Smile

Ik vind het alleen wel jammer dat er zo weinig kleur in je tellers zit Confused
De toerenteller gaat niet eens het rood in… Het lijkt wel of ze voor benzine en diesel dezelfde teller gebruiken bij Xsara type 3 Wink

Als je 300m gewacht had, dan stond ook je dagteller op 000.0 Wink

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 13 oktober 2008 10:15 PM
  [ # 518 ]
Arjan Verkade schreef:

Als je 300m gewacht had, dan stond ook je dagteller op 000.0 Wink

en misschien op 200.001 Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 oktober 2008 10:26 PM
  [ # 519 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat de meeste auto’s wel langer dan 2 toen doen met een bak? Rolling Eyes

Ach, de eerste bak die in mijn auto heeft dienstgedaan, ligt nog in de schuur. Heef 313.000 gedraaid is en is nog zo goed als nieuw. Meja, dat was als ongeblazen diesel. Met turbopowerrrrr erachter doen de BE bakjes toch wat sneller wieberen.

Profiel  
 
lucifer-rouge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 31-05-2006

Gepost: 13 oktober 2008 11:39 PM
  [ # 520 ]
mpostma schreef:
r1Ch schreef:

Grappig om zoiets vast te leggen met camera! Very Happy
Ik ben bij mij vergeten een foto te maken van de 100.000 Sad

Mijne moet volgens mij ook nieuwe olie hebben, ga ik komend weekend doen indien nodig (105.000 km)

gr Richard

Toch netjes, kleine 2 ton met 1 bak. Mijn auto heeft gemiddeld om de 92.800 km een “nieuwe” bak tot zich genomen. (als ik de kms van de vorige eigenaar niet meetel maar 31.200 km)

probeer de koppeling eens in te trappen tijdens het schakelen, misschien gaat hij dan wat meer km mee Neutral

1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 oktober 2008 12:04 AM
  [ # 521 ]
lucifer-rouge schreef:

probeer de koppeling eens in te trappen tijdens het schakelen, misschien gaat hij dan wat meer km mee Neutral

Haha, ik vergeef je deze betichting van slecht chauffeurschap puur omdat niet iedereen kan weten wat de achtergrond van deze vervangwoede is. Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 14 oktober 2008 12:08 AM
  [ # 522 ]

Wellicht in deze nuttig te melden dat Marten een 2.1 turbo diesel 12v uit een XM in zijn BX heeft hangen. Maar om diverse redenen hangt er wel een BX bak achter, en die trekken dat niet na 20 dkm planken.

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 oktober 2008 12:24 AM
  [ # 523 ]
Thijsvandebles schreef:

Wellicht in deze nuttig te melden dat Marten een 2.1 turbo diesel 12v uit een XM in zijn BX heeft hangen. Maar om diverse redenen hangt er wel een BX bak achter, en die trekken dat niet na 20 dkm planken.


Nja 20k gaat nog wel.

bak 1 heeft het 313.000 utgehouden. Toen is er een turbodiesel met een reeds slechte BE1 bak ingekomen. Was niet kapot, maar niet geschikt voor turbodieselblok. Deze bak schakelde vanaf het eerste begin slecht en heeft nog een keer bijna droog gestaan door lekkende askeerringen
bak 2 heb ik vervangen op 372.000 km door weer een BE3 bak. Deze is gemodificeerd (andere eindreductie)  voor het TurboD12 motorblok dat er op 381k is ingekomen. Van bak2 is het differentieel in stukken uiteen gespat op 407k.
bak3 heb ik vervangen op 462k omdat bij het vervangen van de krukaskeerring ivm hevige olielekkage bleek dat er verregaande speling op de 5e versnelling zat.
bak4 draait nu reeds 10 k probleemloos.

Ik heb mij overigens een bak verteld. Ik ben nog maar met de 4e bak bezig.

Excuses overigens voor het niet-onderwerp gerelateerde uitstapje hier.

Profiel  
 
lucifer-rouge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 31-05-2006

Gepost: 14 oktober 2008 12:39 AM
  [ # 524 ]
mpostma schreef:
Thijsvandebles schreef:

Wellicht in deze nuttig te melden dat Marten een 2.1 turbo diesel 12v uit een XM in zijn BX heeft hangen. Maar om diverse redenen hangt er wel een BX bak achter, en die trekken dat niet na 20 dkm planken.


Nja 20k gaat nog wel.

bak 1 heeft het 313.000 utgehouden. Toen is er een turbodiesel met een reeds slechte BE1 bak ingekomen. Was niet kapot, maar niet geschikt voor turbodieselblok. Deze bak schakelde vanaf het eerste begin slecht en heeft nog een keer bijna droog gestaan door lekkende askeerringen
bak 2 heb ik vervangen op 372.000 km door weer een BE3 bak. Deze is gemodificeerd (andere eindreductie)  voor het TurboD12 motorblok dat er op 381k is ingekomen. Van bak2 is het differentieel in stukken uiteen gespat op 407k.
bak3 heb ik vervangen op 462k omdat bij het vervangen van de krukaskeerring ivm hevige olielekkage bleek dat er verregaande speling op de 5e versnelling zat.
bak4 draait nu reeds 10 k probleemloos.

Ik heb mij overigens een bak verteld. Ik ben nog maar met de 4e bak bezig.

Excuses overigens voor het niet-onderwerp gerelateerde uitstapje hier.

Shocked bijna 5 ton met een bix??  halelujah

1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference

Profiel  
 
lucifer-rouge
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 31-05-2006

Gepost: 14 oktober 2008 12:46 AM
  [ # 525 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat de meeste auto’s wel langer dan 2 toen doen met een bak? Rolling Eyes

Mooi foto’tje trouwens Smile

Ik vind het alleen wel jammer dat er zo weinig kleur in je tellers zit Confused
De toerenteller gaat niet eens het rood in… Het lijkt wel of ze voor benzine en diesel dezelfde teller gebruiken bij Xsara type 3 Wink

Als je 300m gewacht had, dan stond ook je dagteller op 000.0 Wink

Let op de franse maximale snelheden, zijn in het rood aangegeven….  Laughing

Overigens vind ik dat juist erg mooi, als ik overdreven gestileerd dashboard wil koop ik wel een Italiaan.  wink

1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference

Profiel  
 
 
35 van de 38
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook