Hallo,mensen.
Vorige week de bx naar een niet citroen garage gebracht om uit te laten lezen,achteraf konden ze dit niet omdat ze geen 2 polige stekker hebben,hebben ze op eigen houtje wat slangetjes vervangen nu loopt slaat de auto constant af bij het remmen en de koppeling,dus dit is erg irritant,donderdag ga ik naar bart ebben om uit te laten lezen,want zoals in ons vorige onderwerp beschreven brande het diagnose lampje maar ik wil tot die tijd gewoon nog kunnen rijden voor mijn werk,weet iemand zolang een oplossing,de garage had een slangetje van de lamdasensor vervangen zij zeggen dan moet je deze maar weer onklaar maken,ik vindt het allemaal een beetje vreemd.
Alvast bedankt, Bianca en Hans.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3268.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Aan de lambdasensor zit geen slangetje, alleen een stekker met bekabeling.
Wanneer de diagnoselamp brandt terwijl je eigenlijk weinig kunt merken aan de wagen qua rijgedrag, is hoogstwaarschijnlijk je lambda overleden.
Kost iets van 5-6 tientjes zo’n stiffie, immitatie misschien nog wel goeiekoperder.
Dat ze nu continue afslaat heeft waarschijnlijk met óf een losse slang te maken (waardoor ze valse lucht zuigt en arm loopt -> pas op!) óf men heeft aan de CO-afstelling zitten draaien (met hetzelfde effect: armer lopen).
Een losse slang is snel genoeg te controleren (kijk goed naar alle slangen vanaf luchtfilter en kleppendeksel, en zorg dat ze aangesloten zijn).
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Rechtsbijstandsverzekering? Garage gewoon aansprakelijk stellen! (zou ik overigens ook doen zonder rechtsbijstandsverzekering)
Beetje raar verhaal, je opdracht kunnen ze niet uitvoeren, dus gaan ze maar aan wat andere dingetjes kloten? Ben je wel gericht genoeg geweest met je opdracht? (dus niet “lampje gaat soms wel eens branden en dan loopt-ie niet zo lekker, kunnen jullie daar wat aan doen?” maar “kunnen jullie ‘m uitlezen voor me?”)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik denk ook dat de co waarde niet goed staat want dat hebben ze nog gecontroleerd en men zei dat die niet goed stond terwijl die voor 2 mnd terug met de keuring wel goed stond,ze hebben gewoon de boel verkloot zal ik maar zeggen,wat wel is dat het diagnoselampje niet meer brandt.
Pascal schreef:Aan de lambdasensor zit geen slangetje, alleen een stekker met bekabeling.
Wanneer de diagnoselamp brandt terwijl je eigenlijk weinig kunt merken aan de wagen qua rijgedrag, is hoogstwaarschijnlijk je lambda overleden.
Kost iets van 5-6 tientjes zo’n stiffie, immitatie misschien nog wel goeiekoperder.
Dat ze nu continue afslaat heeft waarschijnlijk met óf een losse slang te maken (waardoor ze valse lucht zuigt en arm loopt -> pas op!) óf men heeft aan de CO-afstelling zitten draaien (met hetzelfde effect: armer lopen).
Een losse slang is snel genoeg te controleren (kijk goed naar alle slangen vanaf luchtfilter en kleppendeksel, en zorg dat ze aangesloten zijn).
Succes!
Diagnoselampje: lambda kapot. JA kan, HOEFT niet. Vind het een nogal stevige conclusie, heb ook wel anders meegemaakt
CO afstelling en ECU lampje?? De varianten met lambda regeling hebben echt geen CO afstelling meer.
Jammer dat het type hier weer eens niet vermeld is.
Bij 14’s of 16’s is het meestal een rot gasklephuis dat dit soort ellende veroorzaakt.
@oudelut. De rechtsbijstandsverzekeringen die ik heb meegemaakt gaan zich ECHT niet druk maken om een oude BX, een vage repartie omschrijving en een enenzozeer vaag resultaat. Ja, als je aandringt sturen ze wellicht een boos briefje, maar daar veegt die garagehouder zijn r$$t mee af en dan ben je nog niet veel verder.
Waar je wat mee zou kunnen. Heb je een duidelijke reparatie omschrijving? Wat heeft het gekost? Zijn ze hun budget te boven gegaan? Had je hierover afspraken?
Ik denk trouwens dat de gaskabel te strak staat. Dan is de gasklepstappenmotor niet meer in staat zelf bij te regelen. De gaskabel moet zo staan dat de gaskabel geheel ontspannen is als je geen gas geeft.
Je kunt zelf ook gemakkelijk ff ECU uitlezen
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9996.jpg)
Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
ik heb dit soort grapje ook eens gehad met een 1.4 te uitvoering. bij mij bleek de carterventilatie verstopt te zitten…..
if you believe in it you can make it happen