1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Appèl verlichting niet mogelijk
Arpic
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 11 oktober 2008 11:30 PM

Gisteren een afspraak bij de dealer om “even” de appèl verlichting aan te laten zetten.
Na een paar minuten kwam de monteur terug dat de computer op mijn auto een rrod scherm gaf en er dus niks in te stellen was.
Kwam volgens hem wel vaker voor. Ze wachten op een computer/firmware update van de importeur/fabriek.

Herkent iemand dit?
Betekent dat ook dat als ik morgen een “echt” probleem heb, ik niet geholpen kan worden?

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 12 oktober 2008 04:10 PM
  [ # 1 ]

Vreemd, bij mij was het zo gebeurd.
Ligt het niet aan de computer van de dealer? Sad

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 13 oktober 2008 04:58 PM
  [ # 2 ]

idem

Was idd een kwestie van ff door de menus heenlopen en het juiste vinkje te zetten.

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

Arpic
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 oktober 2008 11:24 PM
  [ # 3 ]
Casey schreef:

idem

Was idd een kwestie van ff door de menus heenlopen en het juiste vinkje te zetten.

Deze optie zit toch niet in het menu (van de auto)?
Of bedoel je op de computer van de dealer?
- in het laatste geval kon hij deze (en andere instellingen) niet zien/aanpassen.

Ik had inderdaad ook begrepen dat het een “het is klaar voor de koffie op is” actie zou zijn…helaas.

Verder na 4 weken en een kleine 5000km verder super tevreden met mń voiture!

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 15 oktober 2008 04:41 PM
  [ # 4 ]
ron@ld schreef:

Als ik de reactie’s lees in de diverse draadjes hierover zegt in elk geval “iedereen” met een exclusive en ambiance uitvoering dat het kan, maar lees ook dat men zegt dat het bij alle modellen kan.

Ik heb dan een Xsara pic. maar wat ik bemerk is dat de handleiding echt alles beschrijft wat er in de meest luxe versie zit, en dat je zelf maar mag gokken wat er in jouw uitvoering zit. Niet erg prettig want dat laat mij ook met allerlei vragen.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 15 oktober 2008 06:51 PM
  [ # 5 ]

Ik heb dan een Xsara pic. maar wat ik bemerk is dat de handleiding echt alles beschrijft wat er in de meest luxe versie zit, en dat je zelf maar mag gokken wat er in jouw uitvoering zit. Niet erg prettig want dat laat mij ook met allerlei vragen.

Da’s waar, maar het gaat hier om een feature die je sowieso niet zelf kunt instellen. Alleen de dealer kan dat met de wagen aan de compu aangesloten…

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 15 oktober 2008 10:07 PM
  [ # 6 ]
ron@ld schreef:

Als ik de reactie’s lees in de diverse draadjes hierover zegt in elk geval “iedereen” met een exclusive en ambiance uitvoering dat het kan, maar lees ook dat men zegt dat het bij alle modellen kan.

Het lijkt me dat dit ook in de meest kale versie instelbaar is omdat zo’n instapmodel ook gewoon verkocht wordt in Zweden of Letland, waar Appèlverlichting verplicht is.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 oktober 2008 01:22 AM
  [ # 7 ]

Volgens mij gewoon onzin.
Dit is een functie die in vele landen al dan niet verplicht gebruikt wordt.
Dus waarom zou men op de ene auto het dan wel voorzien en op de andere auto dan weer niet.
Het is dus zeker voorzien, gewoon een dealer die te lui of te dom is om het in te stellen.
Ik zou zeggen, telefoneer eens naar een andere dealer, en als die het wel kan moet je daar maar gaan.
En mss best ook daar blijven, aangezien je huidige dealer precies niet echt goed werkt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 oktober 2008 06:11 PM
  [ # 8 ]

Ik kan me wel voorstellen dat het niet op alle modellen kan. Dat bijvoorbeeld op de modellen waar geen automatische verlichting zit, deze appèlverlichting niet zomaar aan te vinken is in het instellingen-menu van de dealer. Dat deze mogelijkheid dus niet beschikbaar is en dat in landen waar dit verplicht is, alle modellen standaard worden voorzien van de ‘luxere’ verlichtingsmodule.

Het feit dat het bij Arpic niet werkt (met een Exclusive) geeft dus alleen maar aan dat inderdaad of de apparatuur, danwel bediening daarvan door de dealer niet goed gaat. Of dat hij echt gewoon een software-update moet hebben en dat lijkt me in dit geval toch het meest voor de hand liggend. Ik stoor me er wel vaker aan dat er hier op het forum altijd maar zo ongeveer standaard wordt uitgegaan van de onkunde van de betreffende dealer. Laten ze maar eens eerst die update uitvoeren en als het dan werkt is het toch opgelost?

Profiel  

Einepyk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

- C8 2.0 16v
Gepost: 16 oktober 2008 07:09 PM
  [ # 9 ]

Mis ik nu iets?
Ik dacht dat eht probleem was dat de monteur überhaupt niets in kon stellen om dat hij een rood scherm kreeg en niet zo zeer of hij de appeel verlichting nu aan kon zetten of niet?

(zou dat een citroen versie van het blauwe scherm van windows zijn?)

Profiel  

marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 17 oktober 2008 02:33 AM
  [ # 10 ]

Mijn lumière is eigenlijk een ambiance. Even aan de computer bij de dealer en de “auto” stand van de lampen wordt met één klik gewijzigd in altijd aan.

In het donker gaat nu alleen de dashboardverlichting ook standaard op “licht aan”, dus donkerder. Overdag is de dashboardverlichting gewoon helder, alsof het licht niet aan zou staan.

Is plezierig zo. Starten en licht brand.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  

Arpic
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 oktober 2008 12:50 AM
  [ # 11 ]

Ik zal komende week eens proberen een ander dealer met een bezoekje te vereren. Ik zal laten weten of het hun wél lukt.

Profiel  

wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 28 oktober 2008 11:27 PM
  [ # 12 ]

Ik ben vandaag even langs een citroen dealer (niet mijn reguliere dealer) in het dorp waar ik werk geweest, en daar heeft een monteur het even voor mij geregeld. Free of charge. Dat noem ik service!
Even het menu doorlopen en Appèlverlichting aanzetten. Ik ben helaas vergeten te vragen of er nog meer zaken konden worden ingesteld die standaard uit zijn. 

Ik heb een C4GP Prestige van dec. 2006 (geimporteerd uit Duitsland).

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 oktober 2008 11:40 PM
  [ # 13 ]

very good

Profiel  

marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 29 oktober 2008 01:27 AM
  [ # 14 ]

PS

Met appelverlichting aan blijkt overigens dat de verlichting helemaal niet meer uit kan. Zelfs in stand nul blijft het branden op dimlicht. Soort van Scandinavische instelling dus.

Let nog wel even op dat je je mistlichten alleen kunt aanzetten als je de dimlichten aan zet. Dus de schakelaar op aan. Als die op “auto” staat, kun je de mistlampen niet aan krijgen.

Mijn ideale instelling zou zijn dat uit, uit is en auto altijd aan, met ook de mogelijkheid om er een mistlicht bij te zetten. Maar dat kan kennelijk weer niet.

Fijn dat dit wel zo bij de dealer geregeld kan worden.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  

RSPR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31

Gepost: 29 oktober 2008 10:38 AM
  [ # 15 ]
marcbraaksma schreef:

PS
Let nog wel even op dat je je mistlichten alleen kunt aanzetten als je de dimlichten aan zet. Dus de schakelaar op aan. Als die op “auto” staat, kun je de mistlampen niet aan krijgen.

bij mij werken de mistlampen wel met appleverlichting in de stand AUTO als het buiten donker is, overdag niet.

Overigens wordt overdag bij het rijden onder viaducten kort de dashboardverlichting gedimd, na deze korte donkerte wordt het display weer helder verlicht, hetgeen overdag de afleesbaarheid bevorderd, is dit ergens te voorkomen, anders dan door het slopen van de lichtsensor oid?

mvg Rspr

GC4P Lumiere 2.0 EBV op LPG in Gris Fer, BT

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook