Voor de 2e keer in kleur spuiten gaat een beetje duur worden. Van de verf die heb ik toen laten maken en heb niet genoeg over om het nog een keer over te doen.
Blanke lak veel goedkoper. Ik dacht als je er blanke lak overheen doet, dat het dan een glanslaag krijgt, die ik nu dus hier en daar mis bij de delen die ik toen hangend gespoten heb..
Afgelopen vrijdag heb ik dan toch de stoute schoenen weer aangetrokken!
Ik heb Cristal clear coat en Kristal hardener gehaald voor 3 lagen blanke lak (op advies)
`s Avonds ben ik met schuurpapier korrel 1500 nat schuren aan de gang gegaan samen met een paar vrienden van me. Om 11 uur waren we klaar.
Ik had bij familie van me, hier een kilometer vandaan, een ruimte geregeld die ik mocht gebruiken om de auto in te spuiten. Het was een apparte werkruimte in een schuur.
Op zich een mooie grote ruimte maar natuurlijk niet stofvrij. Het voordeel was dat er in deze tijd van het jaar daar weinig gebeurt dus er dwarreld vrijwel niks. Het zonnetje stond er in de middag op en het was er toch nog 20graden zonder verwarming.
´s Middags, na werk tot 12 uur, de laatste puntjes op de i gezet in het daglicht en toen afgeplakt om de hele body in 1 keer te spuiten. De grond had ik even met een emmertje water natgemaakt tegen stof, dat werkt heel goed.
Enfin, het is heel erg opgknapt. alle doffe/matte delen (voornamelijk de deuren en de kofferbak) glimmen nu mooi! Het is weer 1 geheel zonder kleurverschil zegmaar.
Foto’s :
Groeten,
Nick
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig. Gefeliciteerd met je glimmende bolide.
Bedankt! Het is een hele klus maar het loont wel ontzettend:)
Leuke link. Ik zie m’n eigen DS terug.
Ik ben benieuwd , zo Beige Tholonet / Creme dak is de mijne toch niet
myalbums vanuit de pc in Mijdrecht geeft iets anders te zien dan myalbums vanuit de PC in Anna Paulowna.
Misschien ook wel beter, maar ik neem aan dat je ooit een DS met de zelfde kleur had?
Uh, nee.