4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 oktober 2008 04:04 PM
  [ # 46 ]

Dat is zeker een goeie Stoterstangen90…:) Die wissel ik nog om. Ik kan niet wachten om weer wat te gaan proberen met de gti, jammer genoeg zit ik door de weeks op kamers (proberen) te studeren….

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 oktober 2008 05:13 AM
  [ # 47 ]

Hij doet het! Na een nieuwe bobine en luchtmassameter+ecu sloeg ie meteen aan. Ik ben hier heeeeel erg blij mee . Smile

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 11 oktober 2008 09:08 PM
  [ # 48 ]

very good Gefeliciteerd!  very good

Nu alleen nog een mooi bijpassend interieurtje erin?!  Twisted Evil

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 oktober 2008 03:56 AM
  [ # 49 ]

Bedankt he Wink,

interieur wordt geregeld Smile.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 oktober 2008 01:21 PM
  [ # 50 ]

mooi dat hij werkt!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 oktober 2008 02:09 AM
  [ # 51 ]

Ja McDean, dat is toch erg leuk als je auto het weer doet na het vervangen van een paar onderdelen! Smile.

Vraagje: het liefst ga ik ook zonder katalysator rijden vanwege betere prestaties. Graag zou ik de katalysator leeg willen maken. Deze zit tussen de lange pijp gelast onder de auto. Hoe pak ik dit het beste aan?

Groeten,

Jeroen

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 oktober 2008 02:36 AM
  [ # 52 ]
Vermond schreef:

Ja McDean, dat is toch erg leuk als je auto het weer doet na het vervangen van een paar onderdelen! Smile.

Vraagje: het liefst ga ik ook zonder katalysator rijden vanwege betere prestaties. Graag zou ik de katalysator leeg willen maken. Deze zit tussen de lange pijp gelast onder de auto. Hoe pak ik dit het beste aan?

Groeten,

Jeroen

Ik denk ook niet dat de lambdasonde op langere termijn de rijke met onverbande benzinedampen gelaafde stortkokeruitlaatgassen zal overleven.

Voor de demping heeft een 16 TRI/ 19 GTI of Sport nog wel een “vlammendover”. Een klein dempertje op de plek van de katalysator die de ergste teringherrie alvast wegfiltert.

Je zou dus zo’n voorpijp kunnen monteren. Weet niet of het concreet ook waar is, maar ik begeep wel eens dat recyclingbedrijven nog wel eens wat geld bieden voor een oude kat.

En anders gewoon flink poken met een lange stalen steel of iets dergelijks in de kat. het keramiek kapot beuken en dan eruit kloppen.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 oktober 2008 02:59 AM
  [ # 53 ]

Ah oke, bedankt voor de info. Ik zal ook eens onder de auto kijken waar de motor uitkomt. De uitlaat ligt daar wel iets anders vanwege de aanpassingen aan de achterkant, maar wie weet kan ik daar nog wat delen van recyclen. Ik dacht daar toen ook al een katalysator te zien, maar dit moet dan die ‘vlammendover’ zijn lijkt me. Anders wordt het porren met een lange staaf Smile.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 oktober 2008 03:11 AM
  [ # 54 ]
Vermond schreef:

Ah oke, bedankt voor de info. Ik zal ook eens onder de auto kijken waar de motor uitkomt. De uitlaat ligt daar wel iets anders vanwege de aanpassingen aan de achterkant, maar wie weet kan ik daar nog wat delen van recyclen. Ik dacht daar toen ook al een katalysator te zien, maar dit moet dan die ‘vlammendover’ zijn lijkt me. Anders wordt het porren met een lange staaf Smile.

Zet gewoon alleen de voorpijp over (als die hetzelfde is). De rest is toch het zelfde.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 14 oktober 2008 03:24 AM
  [ # 55 ]

Past de voorpijp van een (turbo)diesel ook? Of is die anders (van dikte?)?
Zou best kunnen dat ik er nog één heb liggen namelijk?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 oktober 2008 05:04 AM
  [ # 56 ]

Een katalysator brengt ongeveer 75 euro op! dus dat is alvast de moeite waard!
Tevens heb ik nog een zeer goede pijp van de TRI met zo’n vlammendover liggen incl. praktisch hagelnieuwe spruitstukpakking.
Doe een bod en hij is van jou, dan hoef je alleen de kat eronder vandaan te trekken en kun je hem meteen bij mij om de hoek bij de ijzerboer inleveren.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 oktober 2008 10:30 AM
  [ # 57 ]

een kat is letterlijk en figuurlijk goud waard…

Men zegt dat er ook goud in zit nl

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 oktober 2008 01:53 PM
  [ # 58 ]
oudelut schreef:

Past de voorpijp van een (turbo)diesel ook? Of is die anders (van dikte?)?
Zou best kunnen dat ik er nog één heb liggen namelijk?!

Nee, das echt wel een ander pijpje. De voorpijp van een turbodiesel heeft geen langsschot in het midden en geen vlammendover.

Ik denk ook niet dat de aansluiting op het spruitstuk en de plaats waar deze verbinding zit exact op dezelfde plek zit.

Maar goed, ik zie dat Don Tonie daar wat moois voor heeft. Heel wat sjieker dan zo’n kat doorstoten. Lever em gewoon in voor recycling of verpats em aan iemand die nog een “goeie” (is dat?) kat nodig heeft.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 oktober 2008 03:34 PM
  [ # 59 ]

Bedankt voor de vele reacties! Ik kijk eerst even hoe de uitlaat onder mijn donor auto er uitziet, en als die al weggeroest is dan is er altijd nog Don Tonie’s optie Smile.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 14 oktober 2008 09:05 PM
  [ # 60 ]

Hey,

he op het tankdopje van mijn gti staat geschreven ‘alleen gelode benzine’. Ik weet niet hoelang dit er al op staat, maar volgens Wikipedia is dat sinds midden jaren 90 niet meer te krijgen Smile. Ik heb eigenlijk geen zin om met loodvervanger aan de gang te gaan en ben benieuwd naar de andere mensen hier met een gti, en wat die mensen tanken.

Profiel  

4 van de 41
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook