Na wat zoek en speurwerk toch een besluit genomen en dit is de oplossing voor al mijn problemen en zal het einde van het “schokkend rijden” zijn, deze xm bevat een een pittig 2.0I motortje maar buiten 2 electrische raampjes voor geen enkele optie.
Dit Xm’metje zal de redder zijn voor mijn XM
Ziehier een fotootje van de grijze xm
http://www.freewebs.com/onsplekje/index.htm
Nu motors uitwisselen, dat zal ik beter doen op een weekend of op een vrije dag
Bedankt aan iedereen die mij raad en hulp gegeven heeft maar dit lijkt mij het beste.
wagens,oldtimers
Wat ik toch eens wou vragen is of men de motor langs onderaan ook kan uithalen van een XM en waar steekt de electrische besturing voor de motoreenheid ?
Thx
wagens,oldtimers
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ja dat kan, zo is hij in de fabriek ook in elkaar gezet. Maar het is veel meer werk omdat het subframe en de wielophanging ook mee moet of gedemonteerd moet worden.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
En waar bevind zich de computer ?
De sturingsdoos voor de motor eigenlijk die ik toch wil mee vervangen
wagens,oldtimers
Bij een bx onder de rechtervoorstoel, weet niet of dat bij een xm ook zo is, je zou eens kunnen kijken
Bij vervangen van motor in Kluwer handboek zeggen ze “computer uit behuizing nemen” dus wil ik de juiste doos bij de juiste motor houden, dit heeft toch niets met de boordcomputer te maken of wel?
Denk dat niet het vorige want de donor xm heeft niets qua opties en dus ook geen boordcomputer
wagens,oldtimers
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
michelv schreef:En waar bevind zich de computer ?
De sturingsdoos voor de motor eigenlijk die ik toch wil mee vervangen
Zit de compu niet in die plastic doos (linksboven op de foto)?
Ik heb er eigenlijk nog nooit ingekeken…
Ik heb er ook nooit ingekeken,
maar een computer zomaar in de motorruimte?
het lijkt me onwaarschijnlijk.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
rocco schreef:Ik heb er ook nooit ingekeken,
maar een computer zomaar in de motorruimte?
het lijkt me onwaarschijnlijk.
‘t Zijn maar van die blikken doosjes toch…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ja, de hele handel zit in de zwarte doos.
Injectie-, hydractief- en ABS-computer. De ontsteking zit aan de accu-kant.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ik zal er eens moeten in kijken dan.
Volgens het handboek staan er ook 3 ontluchtschroeven op een xm om te ontluchten:
-1 op slang die naar verwarming gaat binnen
-2 op thermostaathuis
-3 op het radiator rechts als je ervoor staat
maar die derde vind ik niet terug bij mij, dit is alleen bij xm met airco en de mijne heeft airco
Hangt dat van bouwjaar af mss?
wagens,oldtimers
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Dan heb je toch een expanisievat op je wielkast zitten????
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ja, ik heb een expansievat kant passagier…
Ondertussen de sturingsdoos gevonden, die zit idd in de zwarte doos hoe het hier vermeld werd.
Bedankt
wagens,oldtimers