Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Waarom zou je 5.500 euro geven aan herstellingen aan het chassis, terwijl je voor heel wat minder een nieuw, gegalvaniseerd chassis kunt kopen (of gewoon een nieuwe geit)
Heb ook m’n twijfels aan dat buizen gedoe
(BTW : ‘wipertje’...wtf, nog nooit iemand een 2cv een ‘wipertje’ horen noemen. In belgië heet het gewoon ‘Een Geit’ )
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Ik vond dat ze best aardig bezig waren dit seizoen, maar hier heb ik toch mijn twijfels bij. Sja, ik heb niet expliciet horen noemen dat het chassis goed was, dus vandaar mijn twijfels.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, de chassis’‘uit de jaren 70 waren nog prima, en veel beter dan de lateren. Het zou maar zo kunnen zijn dat het nog puntgaaf is, en nu vern**kt is door prutserig laswerk om die twee rol-snickels er op te bevestigen. Verder twijfel ik aan het functionele van het gedrocht. Als deze eens zo mooie eend op zijn kop komt te liggen, denk ik dat het chassis nu gaat knikken. Maar ach, het gaat bij DGB altijd om het uiterlijk.
Het spuitwerk… tsja, zoals gebruikelijk klopt de ronding van het Charleston-lijnenspel weer niet op de achterste deuren. Blijkbaar is dat erg moeilijk, je ziet het zo vaak bij nep-Charlestons….
In mijn ogen is er een prachtige eend verprutst. En ik vraag mij ook af waarom ze niet gewoon een later exemplaar voor deze uitdaging hebben genomen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
In mijn ogen is er een prachtige eend verprutst. En ik vraag mij ook af waarom ze niet gewoon een later exemplaar voor deze uitdaging hebben genomen.
Precies.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb bij voorbaat maar niet gekeken zodat ik mij ook niet zou gaan ergeren.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zou in een Landrover naar de Sahara gaan en niet in een ‘wippertje’. Ik hoop dat onze Belgische vrienden op dit forum zich verder niets aantrekken van deze ordinaire benaming.
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Wel dit is de eerste keer dat ik deze benaming hoor.
Jullie zeggen wel een eend tegen een 2CV
Wij een geitje
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Het ‘wippertje’ is bedacht door Veronica. Het blijft een wat groezelig station. De dame die de DGB presenteert is overigens wel een leukerd.
Yvar.
Op zich vind ik het wel een mooie auto geworden. Ik zie ze er ook wel voor aan om er een kever van te maken
Ook het idee dat de rolbeugels er later gewoon af kunnen en dat je dan een normale eend over houdt vind ik wel positief.
VOnd het ook leuk dat ze nog het charlston-motiefje gebruikt hebben.
Over de kwaliteit van de restauratie kan ik weinig zeggen aangezien ik daar geen verstand van heb
Yvar schreef:Het ‘wippertje’ is bedacht door Veronica. Het blijft een wat groezelig station. De dame die de DGB presenteert is overigens wel een leukerd.
Yvar.
Ik kende de term wippertje helemaal niet. Ik hoor die belgen altijd over geiten.
Verder vond ik het wel een interessante case. DGB was dit seizoen mijns inziens best leuk bezig. Vaak best smaakvolle aanpassingen, goed over nagedacht, niet over the top,etc.. Oja, de huidige presentatrice vind ik echt een schatje.. heel wat prettiger zowel om aan te luisteren als aan te zien dan haar voorgangster.
Maar goed, ik was erg benieuwd of ze met dit thema echt iets bruikbaars en origineels weten te maken. Origineel vind ik het idee van een daktent wel. Of het sterk genoeg is… Ik ben bang dat als alle reactiekrachten van de tent op de uiteinden van t chassis terechtkomen, dat het geen succes wordt. Beter was om de draagkrachten van die daktent precies boven de assen uit te laten komen, zodat het chassis ze niet hoeft te dragen.
Verder zou ik voor een tocht in de sahara nog extra accesoires voorstellen als een olietemperatuurmeter, een oliebadluchtfilter, een uitlaatgaskrik, extra waterkannen. Ze hadden wel gedacht aan een carterplaat om de motor extra te beschermen.
Jammer dat je nooit ziet hoe het technisch nou echt wordt uitgevoerd. Als ik zo wat hoor over de manier waarop bedrading wordt aangelegd wordt je er toch niet zo vrolijk van .
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
lutsers
Oef wat erg Een mooie oorspronkelijke eend degraderen tot zo’n monsterlijke auto.
Ach, er zijn genoeg eenden op de wereld, dus een keer eentje pakken voor zo’n projectje moet best kunnen, maar dan moeten ze er wel iets bruikbaars van maken.
mpostma schreef:Ach, er zijn genoeg eenden op de wereld, dus een keer eentje pakken voor zo’n projectje moet best kunnen, maar dan moeten ze er wel iets bruikbaars van maken.
ja, maar jammer genoeg denken steeds meer mensen zo, totdat de orginele eendjes schaars worden!
IDvM schreef:mpostma schreef:Ach, er zijn genoeg eenden op de wereld, dus een keer eentje pakken voor zo’n projectje moet best kunnen, maar dan moeten ze er wel iets bruikbaars van maken.
ja, maar jammer genoeg denken steeds meer mensen zo, totdat de orginele eendjes schaars worden!
Als ze schaars worden dan verandert dat wel weer