Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
sans-pareil schreef:Daarna volgt denk ik de megasquirt.
: : : : : : : : : : : :
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
After market, open source, programeerbare injectie…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ach met een boel brute kracht en enigszins verbrande vingers is het aardig gelukt.
Ah, nu weet ik waarom ik atijd brandzalf in mijn EHBO doosje in de auto heb
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
sans-pareil schreef:
After market, open source, programeerbare injectie…
Ziet er ingewikkeld uit wel gaaf, ik ga me er eens in verdiepen
Ron
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja idd, iedereen die je tegenkomt kan de stelbout van z’n wastegate niet loskrijgen en doet het dan maar met roodgloeiende turbo omdat ie meer pk wil .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ik weet dat de CXA’s met gti motor in de VS afgeleverd zijn met 150pk… dus een beetje meer moet kunnen. Ik denk dat maatregelen als porten/flowen en bijvoorbeeld een megasquirt best een beetje resultaat kunnen hebben, misschien zelfs wel tot 160pk… maar voor de waanzinnige trekkracht vanaf ongeveer 2000 toeren, zal je toch een GtiT moeten hebben denk ik…
(...)
Interessant, mijn vader heeft net een CXA GTi om laten bouwen, geldt die 150pk ook voor de automaat? Of is het gewoon een kwestie van Franse kW omrekenen naar SAE pk? Dat kan ook zo 10% schelen…
(sorry voor de off-topic)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, ik vind fabrieks specificaties wat sumier altijd. Ik weet eigenlijk alleen dat de CXA folders die ik heb gezien de normale Gti motor (als automaat bijna altijd dacht ik in de CXA) in hun folder als 150pk te boek staan, en de gti turbo’s als 185pk. Of dat komt door andere rekenmethoden durf ik niet te zeggen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, ik ben dus aan het kloten met de wastegate. Ik heb van een mede citrogek in engeland vernomen dat van de rand van de wastegate tot het laagste punt van de inbus bout op zijn standaard T1 16.4mm was en op zijn maikonics 21mm. Nu weet ik ook van TRXke die zo’n 4 a 5 mm aan ringetjes er tussen heeft gezet en een kroaat die hetzelfde heeft gedaan dan 4-5mm niet als resultaat 270pk heeft zoals de maikonics auto in kwestie. Dus, conclusie, er zit in een maikonics ook een andere veer. Verder stond mijn stelmoer zeker minder ver ingedraaid dan die 16.4mm van een standaard T1… ik schat zo 15 a 15.5 mm. Dit betekent of dat de veren van inconsekwente kwaliteit zijn, of dat een T2 een lagere max turbodruk heeft dan een T1. Dat laatste is niet geheel onwaarschijnlijk, omdat de T2 immers de T1 motor is maar dan met een intercooler en hogere compressie. Bij dezelfde max turbodruk zou ie dus meer vermogen moeten hebben, en dat heeft ie volgens de boekjes en technische gegevens niet.
Maar goed, de mijne staat nu dus op 17mm (net gedaan), en bij 16mm deed ie het nog prima, liep eigenlijk soepeler vol gas dan voorheen. Ik heb alleen inmiddels weinig idee wat voor een boost ie nou draait dus daar moet ik maar wat aan gaan meten binnenkort. Ik ga nou een tijdje op 17mm rondrijden om te kijken of dat goed gaat. Zonder te weten hoeveel boost ie draait is het wat lastig om een indicatie te geven van het vermogen op het moment, en daar ben ik toch wel wat benieuwd naar. Ik zou ook eigenlijk nog eens een vrijwillger met een stopwatch die wat 80-120 tijden met me wil meten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik heb er geen problemen mee om wat tijden in een CX te meten hoor
Bedenk me net dat ik ook nog opzoek moet naar een T-druk meter..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
arjan_verkade schreef:ik heb er geen problemen mee om wat tijden in een CX te meten hoor
Nou da’s mooi, dat moeten we maar ‘ns even regelen dan. Moet even een digitale stopwatch voor 2,- ergens opduikelen… dan komen we er wel uit…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:arjan_verkade schreef:ik heb er geen problemen mee om wat tijden in een CX te meten hoor
Nou da’s mooi, dat moeten we maar ‘ns even regelen dan. Moet even een digitale stopwatch voor 2,- ergens opduikelen… dan komen we er wel uit…
vast wel
...en niet niet zomaar een CX op een rollenbank plaatsen, om het vermogen aan de wielen te meten, dat kan erg fout gaan (dankzij DiRaVi)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eviltwin schreef:...en niet niet zomaar een CX op een rollenbank plaatsen, om het vermogen aan de wielen te meten, dat kan erg fout gaan (dankzij DiRaVi)
want?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ieksEmmu schreef:eviltwin schreef:...en niet niet zomaar een CX op een rollenbank plaatsen, om het vermogen aan de wielen te meten, dat kan erg fout gaan (dankzij DiRaVi)
want?
ben ook nieuwsgierig