Hoi,
Toen ik nog bij mn ouders woonde hadden we altijd citroens. Op de een of andere manier heb ik de kentekens onthouden te weten JG-18-HZ (dit was geloof ik een GSA) en PY-66-BL (Dit was ons lieve BX je) Is op basis van die kentekens nog ergens te achterhalen wat er van geworden is? Of dat ze ergens op een berg bij de autosloperij liggen?
Dont eat yellow snow…
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je kunt in elk geval via de site van de rdw achterhalen of ze nog bestaan.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Beide voertuigen bestaan helaas (in Nederland in elk geval) niet meer volgens de registers van de RDW. Wellicht dat er nog wat onderdelen voortleven in overlevende soortgenoten…
Bwoe ze bestaan niet meer Tja is te verwachten natuurlijk helemaal van die eerste auto. Maar BX was nog heel netjes toen we haar verkochten. Mijn pa is monteur en had er vanalles aan gedaan. Ik zei nog..laat dat ding gewoon staan tot ik of mn broer zn rijbewijs heeft dan laten wij het beestje voortleven maar helaas… hij wou een xantia kopen (die inmiddels alweer t veld heeft geruimd voor een c4)
Dont eat yellow snow…
Was een BX 16 RS zo te zien. APK vervallen 14-10-2003, en voor de laatste keer op naam gezet op 31-10-2003. Op naam van de sloop vrees ik…
Jammer
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Zeker jammer. Ben niet zo thuis in de BXen om te weten of het een leuk karretje was, kan alleen maar herinneren als kind dattie mooi was en lekker rook en dat we er heel zuinig op waren.
Dont eat yellow snow…
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Nesto schreef:Was een BX 16 RS zo te zien. APK vervallen 14-10-2003, en voor de laatste keer op naam gezet op 31-10-2003. Op naam van de sloop vrees ik…
Jammer
Hoezo komen er bij jou wel gegevens naar boven? Bij mij gewoon de melding dat er geen auto met dat kenteken bekend is…
Ja dat zou ik ook weleens willen weten! Kan je dat andere kenteken ook nog achterhalen
:edit: nee dus, kent hem niet meer…
Dont eat yellow snow…
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nesto schreef:Op kun je ook auto’s bekijken die al uit het RDW register geschrapt zijn. Tot een bepaalde datum. Maar dit bureau laat ze in hun database staan.
Ik vraag me wel af hoe up to date hun gegevens zijn.
Als ik van één van de vroegere auto’s van mijn ouders de gegevens opvraag, krijg ik te zien dat de laatste APK-vervaldatum in 1984 was. Wat me stug lijkt aangezien die auto tot en met 1986 in ons bezit was en altijd keurig op tijd werd gekeurd…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Even getest, de verse apk van onze Twingo staat netjes vermeldt. Vervaldatum 15 oktober 2009…
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De gegevens van mijn eigen auto’s kloppen ook. Maar goed, niet alles dus…
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Waarschijnlijk hebben ze niet alle ouwe meuk nagetrokken
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
goldfishie schreef:Bwoe ze bestaan niet meer
hoet niet perse. Ze kunnen ook uitgeschreven zijn voor de export of sloop in eigen beheer. Strikt genomen wordt het kenteken dan uit het systeem gehaald, maar indien de auto in de schuur blijft staan en men over 10 jaar besluit em toch weer op de weg te brengen, kan het kenteken weer tot leven gewerkt worden.
Het omgekeerde kan ook. ik heb mijn eerste BX ooit aan een particulier verkocht en daarna is de auto nooit meer overgeschreven of verdwenen. Echter, de APK verloopdatum is nooit vernieuwd en de auto staat ook niet verzekerd. Grote kans dat die auto echt niet meer bestaat maar gewoon nooit is afgemeld.
SH-51-ZS was het kenteken van dat fijne orgel (dat waarschijnlijk dus al jaren geleden in de pers is gegaan).
Vervaldatum APK 23-12-2000
Datum aanvang tenaamstelling 07-03-2000
WAM verzekerd geregistreerd Nee
Kortom: echt zeker weten doe je het nooit.