Het eraf slijpen van je dak maakt van je bix nog geen cabrio , alleen een bix met een afgeslepen dak . :burninhell
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Is deze BX meteen doorgereden naar utrechts Citroen sloopbedrijf
of zijn er BX clubleden die hem ook echt gaan aanpakken en op de weg houden als BX cabrio?
Wie weet volgend jaar op citromobile….hou het kenteken even in je hoofd ..en ogen open voor deze bx cabrio
Citroen rolls better then a Rolls!!
citroenbxcx schreef:die hebben lef straks zakt hij zo in 2en ik ben trouwens benieuwd wat ze met de bx hebben gedaan.
Heb je de ijzeren buizen niet gezien die erin zijn gelast? Was goed te zien op CM maar ook op de fotoreportage.
Gezien de roest aan de bodem rondom de bevestiging van het subframe is het niet aannemelijk dat deze BX nog zonder grote inspanningen de volgende APK zou halen. Het was dus een leuk uitprobeersel, maar voor een echte cabrio moet je toch wat meer moeite doen.
Gr,
MArten
Conclusie hieruit is…goede onderdelen naar clubleden en de rest beland op de sloop.
Weer 1 BX minder maar ach wie weet worden er met deze onderdelen nog wel 2 bxen gered
Maar wie weet komen we volgend jaar wel een goede BX cabrio tegen.
Of brengen we iemand van dit forum op een idee om een bx met hagel en of dakschade te vercabrioën! see it next year on CitroMobile
Citroen rolls better then a Rolls!!
Het thema van Citromobile was “met citroën uit je dak”. De ludieke actie van de bxclub was dus om een bix cabrio te maken. Deze is verstevigd met stangen (die zaten laag dus waren niet te zien). De steun die door het dak eraf te halen was verloren, werd op die manier gecompenseerd. Er is inderdaad op het terrein nog mee rondgecrossd.
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ze hebben er voor de zekerheid wel even andere velgen onder gezet tijdens dat rond crossen. Dit zijn “gewone” GTi velgen toch? Die andere velgen die erop zaten zijn trouwens echt schitterend. Die zou ik wel willen onder de mijne
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Dit is wel een UBER-BiX. Ga binnenkort ook maar eens een ontwerpje maken…
Test
TinusTussengas schreef:Ze hebben er voor de zekerheid wel even andere velgen onder gezet tijdens dat rond crossen. Dit zijn “gewone” GTi velgen toch? Die andere velgen die erop zaten zijn trouwens echt schitterend. Die zou ik wel willen onder de mijne
De velgen die er op de stand op zaten, waren niet van de BX Cabrio eigenaar. Ze zaten er enkel voor de show op.
De originele GTI-velgen zijn er dus weer op gezet toen Citromobile over was en er tijd was om ff te crossen op het parkeerterrein.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
End off story ....De PZ-97-YV is onthoofd en vervolgens doorgevoerd
naar andere familieleden die de strijd niet hebben overleefd…
Wie heeft de tekeningen al klaar voor een BX Cabrio?
Staat nu een BX voor 25 eurie ....nou leuk beginners project dacht ik zo
zie topic BX 25,- geloof ik
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ach wat nou tekening…..Zoeits bouw je op gevoel, en met een lasapparaat natuurlijk. Van mijn Visa cabrio heb ik ook geen tekeningen gemaakt. En de RDW keurde het ding nog goed ook.
Test
Helemaal gelijk in….zelf ontwerpje is niet nodig ...als je hem maar in je hoofd hebt.
Allen dak lijkt me wel even een probleem of?
Of mams even achter de naaimachine?
Volgend jaar staan er vast meer van deze BX cabrio’s vooral na het thema van citromobile ditjaar.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Hmmm,
Er zat best behoorlijk torsie in de body, ik voelde op een gegeven moment de bodem onder mijn stoel bewegen tijdens de torsie test. Na een kwartier behoorlijk geragd te hebben ( denk zo,n 4mm profiel van de voorbanden af) gingen de deuren nog gewoon zonder te klemmen open.
Er zat een hoop torsie in maar alles bleef gewoon functioneren!
Testrijder BXclub nederland
Ajeto!!!
Zie je wel, een BX is wel een stevige auto….
Test
lijkt me een schitterend project om eens te proberen op een sloop-bx. Maar dan loop ik wel tegen een aantal problemen aan, zowel wat RDW betreft, als wat veiligheid en esthetisch….
Hoe maak je de auto torsie-bestendig dan wel -vrij.
Hoe maak je een rolbeugel, waar komt die dan, en hoe maak je zoiets toonbaar?
Kan je trouwens niet beter de achterdeuren dichtlassen en op de voorstoelen een kantelmechaniek zetten? Scheelt een hoop werk.
En misschien is het slim om op de bodem een kruis te lassen zodat de torsie beter opgevangen kan worden…?
Heb er al helemaal zin in!
En als je het nou echt cool wilt maken moet je inderdaad een mooi cabriodakje erop laten naaien (door mams, de vriendin of de vbuurvrouw…..)
En Zou je niet meer klemmen het oude dak, mits goed en secuur afgezaagd, kunnen gebruiken als hard-top?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!