Ik heb ff wat achterstallig leeswerk ingehaald (pfff, wat een leeswerk zeg ). Fijn dat je auto na al die problemen weer goed loopt!! Nog even en hij is weer nieuw!!
Ik heb vandaag ook voor het eerst sinds lange tijd mn airco kunnen gebruiken. Toch best warm zo in de zon.
Veel succes met het verder perfectioneren van je Xantia (en natuurlijk ook eindelijk eens genieten van je auto )
Greets,
Xsara_Coupe
Willem schreef:De magazijn-man van Van Leeuwen in Vlaardingen is ook super hoor
Is dat niet dezelfde als in Delft? volgens mij rouleren ze regelmatig?
Is alleen jammer dat het magazijn van deze dealer niet zo groot is, Motorhuis in Rotterdam-Alexander heeft een veel groter magazijn. Maar goed dat zijn eikels, daar ga ik niet graag naar toe en eerlijk is het ook niet om de spullen daar te kopen als Van Leeuwen zijn best doet om het uit te zoeken.
De Peugeot Dealer is ook een goede om je onderdelen te halen, meestal ook goedkoper
ZX1.4i schreef:Zijn er Xantia rijders met Airco, waar deze extra? looprol ook aanwezig is, hij staat namelijk niet in het Haynes-boek. Moet de multi-riem boven of onder deze rol lopen? ik heb het nu eronder zitten omdat dit al zo was, maar ik heb mijn twijvels omdat dit een “gladde rol” is zonder groeven.
Heb het vandaag even aan de dealer en aan de garage (Alfa/Fiat specialist) naast mijn werk gevraagd hoe het zit. Beide zijn het het over eens dat de riem erboven moet lopen, bij een gladde rol loopt altijd de achterkant van de riem erover en nooit de kant met groeven.
Ik heb de riem inmiddels goed eromheen gelegd.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ZX1.4i schreef:Willem schreef:De magazijn-man van Van Leeuwen in Vlaardingen is ook super hoor
Is dat niet dezelfde als in Delft? volgens mij rouleren ze regelmatig?
Is alleen jammer dat het magazijn van deze dealer niet zo groot is, Motorhuis in Rotterdam-Alexander heeft een veel groter magazijn. Maar goed dat zijn eikels, daar ga ik niet graag naar toe en eerlijk is het ook niet om de spullen daar te kopen als Van Leeuwen zijn best doet om het uit te zoeken.De Peugeot Dealer is ook een goede om je onderdelen te halen, meestal ook goedkoper
Geen idee, was het een grijzige man met snor en bril???? Alex??? Hij heeft een Traction Avant en ik kwam hem op citromobile nog tegen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Geen idee, was het een grijzige man met snor en bril???? Alex??? Hij heeft een Traction Avant en ik kwam hem op citromobile nog tegen.
Afgelopen week zag ik in Delft wel een “grijzige man met snor en bril” bij Van Leeuwen met, hij vertelde mij dat hij een BX heeft.
Helaas, mijn foto stond op de bestanden server, en ik heb op mijn pc geen kopietje staan..Maar het is inmiddles opgelost zie ik
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Helaas, mijn foto stond op de bestanden server, en ik heb op mijn pc geen kopietje staan..Maar het is inmiddles opgelost zie ik
Ik denk dat de riem zo wel goed zit, maar als je de foto alsnog kan mailen of hier plaatsen, graag.
Ik ben vandaag bezig geweest om speakers in de achterportieren in te bouwen. De panelen hebben geen speakergrille/ruimte, dus ik dacht ik maak gewoon gaten in het paneel en dek ze af met de bijgeleverde grille van de speakers. Ik heb op deze manier ook een keer speakers in de achterportieren van een ZX ingebouwd, ging perfect, de deuren hadden van die vierkante gaten (op de juiste plek) waar je metalen clips in vastzet om de schroeven in te draaien.
De bedrading is al aanwezig zag ik, dus ik dacht mooi zo dan hoef ik dat ook niet meer aan te leggen net als bij de ZX. Maar geen gaten op de “juiste” plek, eigenlijk helemaal geen gaten, boren had ook geen zin, want de speakers zijn net iets te groot. Volgens de specificaties zou in de achterdeuren 130mm moeten passen, maar dat zal wel in het paneel zijn en niet in het metaal van de deur
Rest mij niets anders dan een setje deurpanelen te vinden, blijkbaar kunnen de speaker echt alleen in het plastic van de deurpanelen.
Nog meer mensen met een Xantia X uitvoering met speaker draden naar de achterdeuren, ik dacht dat dit alleen op de SX en duurdere uitvoeringen zo was. Wat nog gekker is, dat er ook draden naar de tweeter ruimte in het dashbord, onder de voorruit lopen
In pricipe heb ik een 1.9D X (sensation) uitvoering.
ZX-Cruiser schreef:Of je zaagt wat metaal weg, moet ik in de zx ook doen past geen 17cm in en dat wil ik wel
Helaas ben ik op dat punt niet zo handig
Die speaker hebben niet echt prioriteit, ik ga op mijn gemak 2 deurpanelen zoeken voor een leuke prijs.
Overigens, die knopjes om de deuren te vergrendelen, wat een klote systeem is dat zeg om uit en vooral weer inelkaar te zetten, zit helaas ook in de ZX
sjongejonge zeg, wat een draad….... Ben net even een kwartier bezig geweest om alles te lezen wat er met je Xantia gebeurt is.
Misschien de volgende keer gewoon een andere (iets duurdere) Xantia aanschaffen met wat minder problemen????
Zodra ik de term Huurauto voorbij zag komen in dit draadje, kreeg ik medelijden met je. Als je eens wist hoe erg die dingen afgetrapt worden… Zodra iemand dat tegen me zegt als ik naar een auto aan het kijken ben, haak ik af…
Maar goed, interessant verhaal met een happy end gelukkig. Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, hoe ziet ze eruit? Ik heb geen full body foto’s gezien…...
Blijven mooie auto’s hoor die Xantia’s, heb ooit de (verkeerde) keuze gemaakt door een Leon te kiezen als lease auto boven een Xantia (die toen nog nieuw leverbaar waren). Dat dus nooit meer. Ik heb verder maar 1 ervaring met een Xantia en die was wat minder prettig. Heb ooit met een leen Xantia mijn toenmalige DS op een auto ambulance van brabant naar Nijmegen gereden (Xantia 1.8i uit 1994 met 230.000 km op de teller) en dat was geen pretje. Koppeling helemaal versleten, dus in de eerste versnelling, koppeling omhoog laten komen en toen gebeurde er niets. De motor bleef draaien, je voelde dat de auto in beweging wilde komen maar er gebeurde niets…. Topsnelheid met ambulance 85 km/uur en een remweg van een meter of 150…..... Tja, je doet vreemde dingen af en toe…..
Succes met de Xantia, dat je er maar heel lang plezier van mag hebben.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Dat van een huurauto geweest zijn valt wel mee, die auto is maar 1 keer uitgeleend.
De motor was één groot mankement, dat is gelukkig door de kracht van het forum opgelost.
Een auto in deze prijsklasse is helaas nooit probleemloos, een Airco die niet werkt, gloeibougies, haperende CV hoort gewoon bij de leeftijd, km-stand en prijs. Als je een beetje handig ben, kun je vooraf een schatting maken voor je aan zoiets begint, ja behalve de motor zelf, dat heb ik niet goed gezien.
De kosten tot zover:
Aanschaf: € 1950
Andere motor: € 1000 (1998 met 124K)
Airco vullen : € 115
Gloeibougies : € 60
Spanrollen+riem : € 270
Onderhoud door Chyparse : € 100
2 nieuwe comfort bollen achter : € 47
Totaal c.a. € 3500, voor een (Import) Xantia uit 1995, de km-stand van de ruilmotor en de airco maken het volgens mij een leuke prijs.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
als je nu een aantal jaren en veel KM redelijk probleemloos kan rijden dan heb je een goeie wagen met weinig km en airco! en voor niet al te veel
en daarbij nu weet je wat je hebt
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, ik kocht in 2001 ofzo (7-8 jr oud ongeveer) een 01/94’er xant op LPG met 215k km er op voor ik denk omgerekend net iets meer 4000 euro ofzo schat ik. Daar kwamen in het eerste jaar zeker nog 1500 euro aan kosten bij. Als je nu voor 3500 een 10 jaar oude met airco en een 124k motor hebt ben je denk ik nog leuk uitgekomen. Dat van die motor is vervelend, maar ja… je loopt dat soort risico weleens bij autos in die prijsklasse. De verkoper wilde het in eerste instantie niet netjes oplossen, maar uiteindelijk is het toch wel denk ik redelijk uitgepakt. In een keer goed was leuker geweest, en iets goedkoper ook, maar de balans had nog veel erger gekund denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
dat slot in de achterportieren is zeker een drama…de rechterachterportier haperde soms, het heeft wat moeite gekost maar hij doet het weer
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
sans-pareil schreef:Als je nu voor 3500 een 10 jaar oude met airco en een 124k motor hebt ben je denk ik nog leuk uitgekomen. Dat van die motor is vervelend, maar ja… je loopt dat soort risico weleens bij autos in die prijsklasse. De verkoper wilde het in eerste instantie niet netjes oplossen, maar uiteindelijk is het toch wel denk ik redelijk uitgepakt. In een keer goed was leuker geweest, en iets goedkoper ook, maar de balans had nog veel erger gekund denk ik.
Inderdaad, het is gelukkig goed opgelost, er zijn helaas ook echte drama verhalen.
Op verzoek, enkele foto’s
De eerste kennismaking met de Xantia in Groningen.
Schoonmaakbeurt nadat Weefje de auto voor me had opgehaald (kon geen vrije dag krijgen )
Interrieur ziet er netjes uit voor een auto met 2 ton (oude motor) op de teller.
Staat er weer zo een kl@$%te Golf het uitzicht te verpesten
De motor uit 1998 met 124K in de kofferbak van de Xantia op weg naar Groningen.
Gebroederlijk naast de Xantia van de leuke overbuurvrouw, ehm buurvrouw? mijn Xantia of die van jouw? ach maakt het wat uit, ze hebben allebei zachte stoelen voor een stevig potje….
En wat is dit
Dit was mijn prive auto in 2000, voor mijn werk reed ik toen zeer regelmatig een Xantia 1.8 16V van mijn baas. Een wereld van verschil als je na een rit van 300 a 600 km op een dag in deze zakjapanner stapt, mijn keuze voor een Xantia is gebaseerd op een zeer comfortabele ervaring