13 van de 42
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 oktober 2008 01:47 AM
  [ # 181 ]

2 keer spoelen met lhm na je hydrincage en aflaten via de remklauwen moet toch wel voldoende zijn lijkt me…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 oktober 2008 01:48 AM
  [ # 182 ]
sans-pareil schreef:

Exerceren is wel nuttig om de hoogteregelaars te spoelen. Ik denk eigenlijk dat alleen verversen niet helemaal genoeg is om alles echt goed te reinigen… hydreaurincage… ja gut… Willem is er tegen omdat het er ook weer helemaal uit moet om een of de andere manier…

Ik wil nog eens verversen via de remklauwen, kijken wat dat doet.

Garage St Marien vindt het ook enigszins onzin. Het hele systeem bevat maar een eierdopje vol LHM, dat je er met het ontluchten van de remmen meer dan voldoende uitperst. Filters schoonmaken, vaatje opnieuw vullen, klaar.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 oktober 2008 01:56 AM
  [ # 183 ]

Het gaat niet om de LHM… Dat je zo weer verse LHM in de klauwen hebt is duidelijk. Alleen een van de eigenschappen van LHM is juist dat het vuilafstotend is… het zet de viezigheid af, en liefst in de laagste delen van het systeem (bijvoorbeeld de hoogteregelaars), als een soort bezinksel zeg maar. Dat is wat ik er uit wil spoelen, en daarvoor moet er denk ik een stuk meer dan een eierdopje LHM langs.

Evan z’n plan zou vast wel aardig werken. Ik zat te denken om iets te verzinnen met een extern filter en dan de LHM weer het reservoir in zodat je het lekker rond kan pompen… ik weet het nog niet, ik ga het denk ik eens proberen, met een oud t-shirt als filter ofzo. Ik ben benieuwd wat er in dat filter achterblijft namelijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 15 oktober 2008 06:57 AM
  [ # 184 ]

ik heb toen ik de auto kreeg wel lekker de lhm vervangen, maar inderdaad niet gespoelt oid. Wel interessant of dat echt nodig is

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 oktober 2008 10:39 AM
  [ # 185 ]
sans-pareil schreef:

en daarvoor moet er denk ik een stuk meer dan een eierdopje LHM langs.

Dat gebeurt toch ook met ontluchten.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 oktober 2008 12:59 PM
  [ # 186 ]

De hoogteregelaar op het voorsubframe van de GTiT die ik toch moet “reviseren” omdat er een membraan gescheurd was, was idd aardig vies van binnen…. Dat bevordert het gaan vastzitten ook wel denk ik.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 oktober 2008 01:05 PM
  [ # 187 ]
garagestmarien schreef:
sans-pareil schreef:

en daarvoor moet er denk ik een stuk meer dan een eierdopje LHM langs.

Dat gebeurt toch ook met ontluchten.

Ja dat klopt wel, maar ik heb gewoon geen idee wat voor hoeveelheden daarvoor nodig zijn. Duidelijk is dat spoelen helpt, maar hoeveel je moet spoelen voordat het echt lekker schoon is? Ik weet het niet… maar ik vind het wel opvallend dat na een LHM verversing, het na een vrij korte tijd weer ongeveer is zoals eerst - zou die ‘vrij korte tijd’ toevallig overeenkomen met ongeveer hoe lang het duurt voor alle overgebleven troep om te bezinken? Ook dat weet ik niet, maar net nieuwe LHM vs. hele oude LHM plus zooi is duidelijk verschillend. En wellicht is die periode van uitstekend werkend veersysteem te verlengen door gewoon 50 liter LHM door het systeem te spoelen (even overdreven). Ik weet ‘t niet. Ik ga het een keer proberen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 oktober 2008 01:12 PM
  [ # 188 ]

Belangrijk is om een filter te hebben die alle ongewenste kleine partikels eruit haalt. Anders blijf je grote hoeveelheden LHM weggooien bij elke spoelbeurt. Als je nu een goed filter hebt dan kun je die nieuwe spoel-lhm gewoon weer gebruiken. Ik ga eens vragen…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 oktober 2008 01:15 PM
  [ # 189 ]

Ja ik was ook niet van plan om er 350,- aan LHM tegenaan te gooien hoor Smile... Ik dacht iets van eerst een oud t-shirt filter en dan misschien een koffiefilter ofzo… maar koffiefilters zijn wel heel fijn…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 oktober 2008 01:20 PM
  [ # 190 ]

koffiefilters stromen niet goed door, iets van een verfzeef komt misschien meer in de richting maar die zou wel eens te grof kunnen zijn. Een maatje van me werkt op een lab, ik zal eens aan hem vragen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 oktober 2008 01:22 PM
  [ # 191 ]

Een oud t-shirt heeft heel goed gewerkt bij mijn als-frituurvet gebruikte zonnebloemolie filtreer experimenten…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 oktober 2008 01:35 PM
  [ # 192 ]

Verffilters zijn er in diverse gradaties te krijgen… Ik denk echt, dat dat beter is dan een T-shirt.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 oktober 2008 08:44 PM
  [ # 193 ]

De wagen “even” gewassen, gecleanerd en gewaxt….. NU zie je pas echt hoeveel deukejes en beschadigingen die heeft. Maar het staat wel een stuk netter!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2008 09:56 PM
  [ # 194 ]
Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 17 oktober 2008 01:57 AM
  [ # 195 ]

helemaal niet, dat is prima in lijn met de eerdere posts zonder foto’s

verder wil ik natuurlijk niet dat iedereen mijn deuken en krassen ziet!
Razz

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
13 van de 42
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook