2 keer spoelen met lhm na je hydrincage en aflaten via de remklauwen moet toch wel voldoende zijn lijkt me…
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Exerceren is wel nuttig om de hoogteregelaars te spoelen. Ik denk eigenlijk dat alleen verversen niet helemaal genoeg is om alles echt goed te reinigen… hydreaurincage… ja gut… Willem is er tegen omdat het er ook weer helemaal uit moet om een of de andere manier…
Ik wil nog eens verversen via de remklauwen, kijken wat dat doet.
Garage St Marien vindt het ook enigszins onzin. Het hele systeem bevat maar een eierdopje vol LHM, dat je er met het ontluchten van de remmen meer dan voldoende uitperst. Filters schoonmaken, vaatje opnieuw vullen, klaar.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het gaat niet om de LHM… Dat je zo weer verse LHM in de klauwen hebt is duidelijk. Alleen een van de eigenschappen van LHM is juist dat het vuilafstotend is… het zet de viezigheid af, en liefst in de laagste delen van het systeem (bijvoorbeeld de hoogteregelaars), als een soort bezinksel zeg maar. Dat is wat ik er uit wil spoelen, en daarvoor moet er denk ik een stuk meer dan een eierdopje LHM langs.
Evan z’n plan zou vast wel aardig werken. Ik zat te denken om iets te verzinnen met een extern filter en dan de LHM weer het reservoir in zodat je het lekker rond kan pompen… ik weet het nog niet, ik ga het denk ik eens proberen, met een oud t-shirt als filter ofzo. Ik ben benieuwd wat er in dat filter achterblijft namelijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ik heb toen ik de auto kreeg wel lekker de lhm vervangen, maar inderdaad niet gespoelt oid. Wel interessant of dat echt nodig is
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:en daarvoor moet er denk ik een stuk meer dan een eierdopje LHM langs.
Dat gebeurt toch ook met ontluchten.
De hoogteregelaar op het voorsubframe van de GTiT die ik toch moet “reviseren” omdat er een membraan gescheurd was, was idd aardig vies van binnen…. Dat bevordert het gaan vastzitten ook wel denk ik.

garagestmarien schreef:sans-pareil schreef:en daarvoor moet er denk ik een stuk meer dan een eierdopje LHM langs.
Dat gebeurt toch ook met ontluchten.
Ja dat klopt wel, maar ik heb gewoon geen idee wat voor hoeveelheden daarvoor nodig zijn. Duidelijk is dat spoelen helpt, maar hoeveel je moet spoelen voordat het echt lekker schoon is? Ik weet het niet… maar ik vind het wel opvallend dat na een LHM verversing, het na een vrij korte tijd weer ongeveer is zoals eerst - zou die ‘vrij korte tijd’ toevallig overeenkomen met ongeveer hoe lang het duurt voor alle overgebleven troep om te bezinken? Ook dat weet ik niet, maar net nieuwe LHM vs. hele oude LHM plus zooi is duidelijk verschillend. En wellicht is die periode van uitstekend werkend veersysteem te verlengen door gewoon 50 liter LHM door het systeem te spoelen (even overdreven). Ik weet ‘t niet. Ik ga het een keer proberen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Belangrijk is om een filter te hebben die alle ongewenste kleine partikels eruit haalt. Anders blijf je grote hoeveelheden LHM weggooien bij elke spoelbeurt. Als je nu een goed filter hebt dan kun je die nieuwe spoel-lhm gewoon weer gebruiken. Ik ga eens vragen…..

Ja ik was ook niet van plan om er 350,- aan LHM tegenaan te gooien hoor ... Ik dacht iets van eerst een oud t-shirt filter en dan misschien een koffiefilter ofzo… maar koffiefilters zijn wel heel fijn…
koffiefilters stromen niet goed door, iets van een verfzeef komt misschien meer in de richting maar die zou wel eens te grof kunnen zijn. Een maatje van me werkt op een lab, ik zal eens aan hem vragen.

Een oud t-shirt heeft heel goed gewerkt bij mijn als-frituurvet gebruikte zonnebloemolie filtreer experimenten…

- BX 1.9 TURD, de Euro
Verffilters zijn er in diverse gradaties te krijgen… Ik denk echt, dat dat beter is dan een T-shirt.
De wagen “even” gewassen, gecleanerd en gewaxt….. NU zie je pas echt hoeveel deukejes en beschadigingen die heeft. Maar het staat wel een stuk netter!

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Beetje zinloze post zonder foto’s he
helemaal niet, dat is prima in lijn met de eerdere posts zonder foto’s
verder wil ik natuurlijk niet dat iedereen mijn deuken en krassen ziet!