Hoi beste collega DS-liefhebbers,
Ik ben al enkele maanden mijn nieuwe aanwinst in orde aan het brengen en mooier aan het maken, met onzettend veel dank aan dit fantastische forum. Ik heb hier echt al enorm veel geleerd over mijn ‘strijkijzer’ en enkele toffe mensen leren kennen. Doordat ik nu vrij veel met mijn DS rondrij (heerlijk !) en tot nu toe geen problemen heb durf ik het aan om eens verder te rijden dan Oost-Vlaanderen en zou ik graag binnenkort een weekendje Normandië of Bretagne ‘doen’. Heeft iemand enkele goede tips of leuke ervaringen? Interessante routes, hotelletjes, restaurants, citroën-garages, autokerkhoven, bezienswaardigheden, musea. Ook is hetzelfde voor zuid-Frankrijk zeer welkom, maar dat is dan pas om volgende vakantie uit te proberen. Dan ga ik richting Charentes en daarna Toulouse, maar zou het dit keer graag eens rustig en niet via snelwegen doen. Alvast bedankt voor je reaktie en hopelijk hebben enkele andere DS-cruisers hier ook iets aan. Afspraak op een terrasje met een Ricard? Als tegenprestatie wil ik best wel een mooie rondrit door zalige kleine weggetjes in Vlaanderen uitstippelen als daar interesse voor is. Dat is dan wel met bier op een terrasje. Groetjes, Bart.
citroen museum in castellane! (zuid Franrijk!)
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De stranden in Normandië waar de geallieerden geland zijn zou ik zeker gaan bekijken! Is de moeite waard.
Ook de rotsen bij Etretat en de Mont St.Michel zou ik gaan bekijken.
En lekker Moules-frites eten daar natuurlijk!
Citroen!
of pain-americain! Groot stokbrood met friet en hamburgers erop. Ja, de frites zitten er ook tussen!!!
robbie25cx schreef:of pain-americain! Groot stokbrood met friet en hamburgers erop. Ja, de frites zitten er ook tussen!!!
Daar moet hij niet voor naar France, hebben ze in de Walen ook een mitraillette.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Natuurlijk naar Frankrijk. En doen waarvoor de DS bedoeld is: met dik 130 over de lange rechte wegen.
robbie25cx schreef:citroen museum in castellane! (zuid Franrijk!)
is dat de moeite waard? Wij hebben door frankrijk getourd deze zomer op de motor, en kwamen langs het museum. Helaas was het op dat moment dicht! We stonden daar om 10 uur en het ging pas om 1400 open (niet handig als je op doorreis bent en nog zo’n 500 km voor de boeg hebt op die dag) Dus alleen bij het hek gekeken.
helaas pindakaas
Dont eat yellow snow…
tja, de moeite waard? Ik vond het heel mooi, de man verzamelt alleen maar originele auto,s met extreem lage km standen. Om alle bordjes te lezen met sappige verhalen van hoe hij er aaankomt en de historie ben je ongeveer een uur wel zoet. Het is maar een grote hal en hij heeft zo’n 40 auto,s binnen staan. Als echt citroenliefhebber moet je er geweest zijn, maar on daar zoveel uur voor te gaan wachten??? Ik had makkelijk praten, ik stond afgelopen zomer op een camping in de buurt. Castellane ligt in de bergen, en vanaf het zuiden zo,n 2,5 uur vanaf de peage, en vanaf het noorden zo;n 5uur. En zoals velen weten is het verschil tussen peage en wat daaronder komt best groot: veel kleine weggetjes met max 80-90 slingerend door dorpen waar je maar 50 mag….... Dus wil je het zien, kan je beter in de buurt bivakkeren en niet “even” er langs rijden
DriverD schreef:De stranden in Normandië waar de geallieerden geland zijn zou ik zeker gaan bekijken! Is de moeite waard.
Ook de rotsen bij Etretat en de Mont St.Michel zou ik gaan bekijken.En lekker Moules-frites eten daar natuurlijk!
Ik heb van de zomer het lager gedeelte van Normandie gedaan met de DS ( Basse Normandie )
Volgend jaar, ga ik zeker de 6 stranden doen waar de geallieerden zijn afgestapt en de musea’s bezoeken.
Nog iemand mee ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Tja wij waren met de Goldwing door frankrijk aan het touren lekker slingeren door de bergen toen ik een bord Citroen Museum zag. We hebben overnacht in een hotelletje net buiten Castellane en de volgende ochtend moest en zou ik er even langs. Helaas zie je aan mn horloge dat we ietwat te vroeg waren Maar ik ga er zeker een keer buurten als ik in de buurt ben. Balen want op het bord stond dat ie wel om 9:30 open is geweest een tijdje.
Dont eat yellow snow…
goldfishie schreef:Tja wij waren met de Goldwing door frankrijk aan het touren lekker slingeren door de bergen toen ik een bord Citroen Museum zag. We hebben overnacht in een hotelletje net buiten Castellane en de volgende ochtend moest en zou ik er even langs. Helaas zie je aan mn horloge dat we ietwat te vroeg waren Maar ik ga er zeker een keer buurten als ik in de buurt ben. Balen want op het bord stond dat ie wel om 9:30 open is geweest een tijdje.
Twas weer in frans zeker op het bordje ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
nee er zat gewoon een stickertje overheen 9:30 á 12 and 14-18. Dus dan weten jullie het vast, hij is nu alleen s middags open
Normandie wil ik trouwens nog zeer graag heen. Was de bedoeling deze zomer maar wegens familie omstandigheden moesten we een week van onze trip afzagen waardoor Normandie en de stranden op t verlanglijstje gezet zijn voor later..
Dont eat yellow snow…
Totaal aantal Berichten: 1155
- C5 2.0 16v Comfort
Het is wel een het einde van de wereld maar Brest is fantastisch met z’n rotskust,ook Vannes (boottocht naar Ile d’arz),Quiberon(schiereiland) zijn de moeite waard,binnenland van Bretagne is heuvelachtig en vaak nat.
Mijn oom woont in Bretagne en wij vertoeven minimaal 1 keer per jaar een paar dagen daar.
St. Michel zou ik niet meer heen gaan,veel te druk en weinig te zien.
Met z’n vieren in je Eendje.
Ik weet niet zeker of het voor de DS ook leuk is, maar t tochtje wat we met de motor hebben gedaan door de bergen was erg de moeite waard. Als je van haarspeldbochten en bergen en mooie uitzichten houd..Via Marseille de Verdon in (lac st croix is erg mooi) en via Castellane omhoog. Kom je ook langs t museum
Dont eat yellow snow…
Eigen ervaringen
Hoi beste collega DSers,
Leuk om te zien dat er wat reaktie komt, zo kunnen we nuttige ervaringen uitwisselen. Ik dacht er net aan dat ik eigenlijk zelf ook beter eens een bijdrage zou leveren. Een paar jaar geleden zijn we met de Goldwing door de Vogezen gereden, slechts een 300 km onder Luxemburg, en daar overnacht in een zeer gezellig familiaal moto-hotel uitgebaat door belgen. De streek is prachtig, bergen en bossen. Wat enorm is meegevallen is een bezoek aan het ronduit prachtige Peugeot museum in Sochaux daar vlakbij. Omdat Peugeot naast auto’s ook fietsen, bromfietsen, koffiemolens, pepermolens, naaimachines, gereedschap, enz maakte is het een zeer interessante reis terug in de tijd.(http://www.musee-peugeot.com/Front/index.aspx)
Normandië is uiteraard altijd prachtig om door te rijden, vanaf Duinkerke helemaal langs de kust tot in Boulogne en onderweg fruits-de-mer eten Chez Mimi in Audresselles. De Camping municipal is daar trouwens ook prima. En verder naar beneden is de streek rond Brest inderdaad ook de moeite. Een paar honderd kilometer hoger en dus dichter heb je ook nog Saint-Malo met prachtig uitzicht op zee. Verder hebben we vorig jaar ook iets schitterend ontdekt, een oud molenhuis op een eiland midden in de Charentes, in de buurt van Angouleme. (800km vanuit belgie) Als je van rust en watervalletjes houdt een aanrader. Een gezellige taverne op 500m afstand. (http://www.holidaylets.net/properties/10538) Daar ga ik volgend jaar zeker met de DS terug. Wie volgend jaar ergens in Frankrijk op vakantie gaat kan dat misschien hier laten weten, een ontmoeting tussendoor met enkele forummers ergens op een terrasje lijkt me echt wel leuk. Groetjes, Bart
offtopic: Hee wat leuk een mede goldwinger! De fotos die ik net plaatste zijn genomen op ons tripje door france met de GL 1500 SE
Dont eat yellow snow…