arjan_verkade schreef:@ ZX1.4i:
ik kan me ook niet voorstellen dat de C5 als een dweil op de weg ligt. (helaas geen ervaring mee)
dan moet ik wel zeggen dat de C4 wel heel erg goed op de weg ligt, reageerd erg goed op het stuur.
Je bedoelt een Xantia, ik heb nog nooit in een C5 gereden, wel meegereden en dat zit/zweeft prima.
Wat de vering van een Xsara betreft? Voor type-1 heb ik geen verschil gemerkt tussen een Ligne Prestige en VTS uitvoering. De VTS, een 3-deurs Coupe heeft wel hardere stoelen, dat schijnt weer wel standaard te zijn bij een Xsara type-1 Coupe.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XsaraVTRRR schreef:Hallo allemaal ,
Zou het veercomfort ook niet afhankelijk zijn van het type/uitvoering van de C4 ? Het zou mij niet verbazen als een bv VTR/VTS stuggere dempers heeft dan een Ligne Prestige/Exclusive. ( Net zoals bij Xsara ?? )
@ Arjan :
Dat hadden we natuurlijk eigen ff op CM moet uitproberenGroetjes,
Pieter
zover mij bekend is heeft alleen de VTS (2.0 167pk) hardere vering is dacht ik zelfs iets verlaagt.
dus ik ga er even vanuit dat er niet veel verschil tussen zit?
heb je 1.6 of 2.0 trouwens? (ga even vanuit dat je niet 1.4 heb, die zijn er wel in VTR trouwens)
offtopic: had je de foto’s al kunnen e-mailen ik heb nog niets gehad
ZX1.4i schreef:arjan_verkade schreef:@ ZX1.4i:
ik kan me ook niet voorstellen dat de C5 als een dweil op de weg ligt. (helaas geen ervaring mee)
dan moet ik wel zeggen dat de C4 wel heel erg goed op de weg ligt, reageerd erg goed op het stuur.Je bedoelt een Xantia, ik heb nog nooit in een C5 gereden, wel meegereden en dat zit/zweeft prima.
Wat de vering van een Xsara betreft? Voor type-1 heb ik geen verschil gemerkt tussen een Ligne Prestige en VTS uitvoering. De VTS, een 3-deurs Coupe heeft wel hardere stoelen, dat schijnt weer wel standaard te zijn bij een Xsara type-1 Coupe.
ik nam de C5 als voorbeeld omdat deze nu in de showroom staat.
maar ik kan me niet voorstellen dat de Xantia een slechte wegligging heeft, zal misschien wel onderdoen aan de C5 maar dat is niet helemaal eerlijk om te vergelijken.
heb je bij eerste serie Xsara in 1.8 VTS gereden of in 2.0 16v (167 pk) versie gereden.
ik neem aan dat alleen bij de 2.0 de hardere vering eronder zit.
arjan_verkade schreef:XsaraVTRRR schreef:Hallo allemaal ,
Zou het veercomfort ook niet afhankelijk zijn van het type/uitvoering van de C4 ? Het zou mij niet verbazen als een bv VTR/VTS stuggere dempers heeft dan een Ligne Prestige/Exclusive. ( Net zoals bij Xsara ?? )
@ Arjan :
Dat hadden we natuurlijk eigen ff op CM moet uitproberenGroetjes,
Pieterzover mij bekend is heeft alleen de VTS (2.0 167pk) hardere vering is dacht ik zelfs iets verlaagt.
dus ik ga er even vanuit dat er niet veel verschil tussen zit?
heb je 1.6 of 2.0 trouwens? (ga even vanuit dat je niet 1.4 heb, die zijn er wel in VTR trouwens)offtopic: had je de foto’s al kunnen e-mailen ik heb nog niets gehad
ZX1.4i schreef:arjan_verkade schreef:@ ZX1.4i:
ik kan me ook niet voorstellen dat de C5 als een dweil op de weg ligt. (helaas geen ervaring mee)
dan moet ik wel zeggen dat de C4 wel heel erg goed op de weg ligt, reageerd erg goed op het stuur.Je bedoelt een Xantia, ik heb nog nooit in een C5 gereden, wel meegereden en dat zit/zweeft prima.
Wat de vering van een Xsara betreft? Voor type-1 heb ik geen verschil gemerkt tussen een Ligne Prestige en VTS uitvoering. De VTS, een 3-deurs Coupe heeft wel hardere stoelen, dat schijnt weer wel standaard te zijn bij een Xsara type-1 Coupe.
ik nam de C5 als voorbeeld omdat deze nu in de showroom staat.
maar ik kan me niet voorstellen dat de Xantia een slechte wegligging heeft, zal misschien wel onderdoen aan de C5 maar dat is niet helemaal eerlijk om te vergelijken.heb je bij eerste serie Xsara in 1.8 VTS gereden of in 2.0 16v (167 pk) versie gereden.
ik neem aan dat alleen bij de 2.0 de hardere vering eronder zit.
Ik heb met de HP vering gereden vanaf het model GS via BX,Xantia tot C5 break.
Wat mij opgevallen is dat met het veranderen der type(zwaarder worden)ook de HP vering stuger werdt en de auto wind gevoeliger.
Dus vond ik de C5 2.0(break) wind gevoeliger dan de Xantia 1.8 16V berline).
Wat het wind gevoelige betreft ben ik er met mijn C4 1.6 16V Ligne Prestige Berline erop vooruit gegaan,nu nog wennen(na 5 maanden)aan het stugge maar het begint al een beetje te komen.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik denk dat een break altijd wel iets wind gevoeliger is dan een berline, maar verder zou het kunnen wat je zegt ik heb helaas geen ervaring in alle auto’s
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De c5 is ook een relatief hoge auto. de c4 is een auto die weer wat lager is.
ja alles wordt stugger omdat citroën ook meer marktaandeel wil behalen in oa Duitsland.
Ik ben het ermee eens dat het HP systeem marketing technisch gezien het onderscheidend vermogen is. en tenslotte willen ze meer verkopen