Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, ben ook wel benieuwd waarom.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Daar gaat de rollenbank stuk van, of je CX loopt eruit. Een paar spanbanden en een stootkussentje zijn niet voldoende om een CX op z’n plaats te houden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dus, er is geen normale, makkelijke manier om het vermogen van je CX te testen… apart… ik heb ‘t ook gevraagd op CX-L, en ‘t schijnt inderdaad waar te zijn… wel weer een apart onderdeel van het CX mysterie…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
past natuurlijk wel bij de auto
als het door de diravi komt zoals je zei, geld het dan ook van de SM en de XM V6?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, inmiddels op CX-L nog een paar verhalen gehoord, maar het schijnt idd niet zo goed te gaan… met beperkte snelheden kan het geloof ik wel, maar een vermogenstest is door de bank genomen niet aan te raden. Zover ik kan zien zijn de meningen wel verdeeld over waar het door komt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
arjan_verkade schreef:past natuurlijk wel bij de auto
als het door de diravi komt zoals je zei, geld het dan ook van de SM en de XM V6?
nog niet geprobeerd…onze huidige Xm heeft helaas geen DiRaVi, die vorige twee (V6 mj. 90 en mj. 91) wel. Sm op de rollenbank? dat ga ik dus echt niet proberen…maar ik gok 190pk op super ron98, dus ~170 aan de wielen.
Ik denk wel dat het aan DiRaVi ligt, bij de XM is de middenstand nauwkeuriger en makkelijker af te stellen (zit een stelwieltje bovenop het schutboord) dan de CX of Sm. Bij de CX is er altijd wel een minieme afwijking door bandenspanning etc.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar goed, om terug op het topic van harder gaan te komen, de wastegate ingedraaid tot 17mm bevalt tot dusverre erg goed… hij loopt onder boost eigenlijk soepeler dan voorheen, en hij gaat idd nog harder. Van 100 -> 140 gaat echt extreem soepel en snel, en bij de bekende stoplicht sprint liggen de concurrenten echt meerder autolengtes achter . Ik begin wel steeds meer te merken dat verschillen op een ander moment dan max turbodruk er dus niet zijn. Daarvoor zijn toch denk ik andere maatregelen nodig, zoals porten, flowen en dingen als een megasquirt… en op een goede dag een gehard, verlicht electronisch uitgebalanceerd blok en misschien een aangepaste kop. Ach, het komt allemaal wel. Wil nu mijn hydraulische koppellingsbediening erin hebben en een beetje deugdelijke indruk van de turbodruk krijgen.
Een voordeel van dat een CX dus niet goed op een rolbank kan is wel dat de RDW er dus nooit achter kan komen of je meer dan 40% meer vermogen hebt… bedacht ik me. Zelf zeker weten doe je het ook niet, natuurlijk, maar da’s een 2e.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
ffe offtopic, ben erg nieuwsgierig naar de reden waarom een CX van de rollenbank af zou lopen. kan me er iets bij voorstellen als de Diravi inrichting niet goed gecentreerd is. Verder kan ik geen enkele reden verzinnen waarom een CX uit de rollenbank zou lopen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, heb inmiddels een hele reeks meningen de revue horen passeren. Een rode draad is dat als je vermogen gaat testen, de afstelling van de Diravi schinbaar heel nauw gaat luisteren… kan ik me wat bij voorstellen, en het probleem is natuurlijk ook dat juist wat ik wil weten het grootste risico met zich mee brengt…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
arjan_verkade schreef:past natuurlijk wel bij de auto
als het door de diravi komt zoals je zei, geld het dan ook van de SM en de XM V6?
Ja, door Diravi rijdt de auto zichzelf als het ware. Bij een XM V6 is er gelukkig maar een kwart van de stuuruitslag hydraulisch gestuurd en is de rest mechanisch en (zwaar) hydraulisch gedempt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Misschien tijd voor een apart DiRaVi draatje, maar dat van die Xm is echt niet waar hoor. Xm DiRaVi is gewoon hetzelfde als de CX, plus een handig centreer wieltje. Sm is wat anders (vanwege de DS basis) maar qua functionaliteit is de Sm ook hetzelfde.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, ik heb een LHM lek. Ergens bij het voorraad vat, waarschijnlijk een terugvoerleiding… morgen maar even naar Le Garage… ik heb al 2 liter bijgevuld in de laatste paar dagen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Waarschijnlijk de retour/lekretour van de centifugaalregelaar.
Of de kleine spin/octopus die ergens een scheurtje heeft.
T’zal maar een kleinigheid zijn waarschijnlijk.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ‘t is de bekende plek, zal wel meevallen, alleen weer lastig… maar ja als CX rijder weet je dat…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
CX TD versnellingsbak
@sans-pareil
Op http://www.koopjeskrant.be staat een TD versnellingsbak te koop misschien interesant ...
Zijn er trouwens nog vorderingen in het tuning verhaal ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.