Sinds januari rijd ik in mijn C4 GP rond met een bluetooth van de fabriek. Werkte allemaal perfect met mijn HTC vario maar die ging helaas kapot en mijn werkgever verstrekte mij een HTC P3470 en die werkt iets minder.
Als ik uitbel gaat alles goed maar als ik gebeld wordt in de auto duurt het minimaal 5 seconden voordat mijn boxen beginnen te werken. Ik hoor dus nooit wie mij belt en dat ik wel heel erg lastig. De telefoon heeft geen software updates en (voor zover ik kan nagaan) heeft ook de bluetooth machine in mijn auto geen updates.
Wie an mij helpen aan een oplossing voor dit (voor mij) storende probleem ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Re: Fabrieksbluetooth en HTC
hbeck schreef:Sinds januari rijd ik in mijn C4 GP rond met een bluetooth van de fabriek. Werkte allemaal perfect met mijn HTC vario maar die ging helaas kapot en mijn werkgever verstrekte mij een HTC P3470 en die werkt iets minder.
Als ik uitbel gaat alles goed maar als ik gebeld wordt in de auto duurt het minimaal 5 seconden voordat mijn boxen beginnen te werken. Ik hoor dus nooit wie mij belt en dat ik wel heel erg lastig. De telefoon heeft geen software updates en (voor zover ik kan nagaan) heeft ook de bluetooth machine in mijn auto geen updates.Wie an mij helpen aan een oplossing voor dit (voor mij) storende probleem ?
Ik herken het probleem. In mijn vorige auto had ik precies hetzelfde. De enige oplossing voor mij was: leer ermee leven.
groet, Ernst
Grand Space Tourer, automaat, 2019
Ernst,
Heb je nog wel pogingen ondenomen om dit irritante probleem op te lossen ? Heeft de toenmalige garage je nog wat tips kunnen geven ?
Het vervelende is namelijk dat ik weet dat de bluetooth goed werkt want anders had mijn vorige HTC ook problemen gegeven, maar ja, die is weg en ik moet het nu met deze HTC doen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ik heb de S730 en het zelfde probleem. Het gaat sneller als ik opneem door de zgn beantwoorden toets op de telefoon in te drukken. Ik heb in het verleden al eens gezocht naar de problemen en mogelijke oplossing. Volgens mij heeft eea te maken met de laatste WM versie op de HTC incombinatie met een bestandje in de bluetooth software. Het schijnt een van de laatste nieuwtjes van Microsoft te zijn ivm beveiliging. Bij microsoft zelf lijken de meningen nog verdeeld, omdat veel inbouw versies van bleutooth dit niet bij kunnen benen. Hebben immers geen WM. Dus zal wel effe etteren blijven.
bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen en ik kom erop terug
Markil, de gouden tip. Op het moment dat je een telefoongesprek met je telefoon aanneemt is er een onmiddellijke connectie en kunnen ze mij ook onmiddelijk verstaan (he is redeljk gebruikelijk dat je zelf eerst iets zegt als je gebeld wordt). Ik ben dus helemaal tevreden enben weer helemaal happy met de BT installatie van de auto.
Nogmaals bedankt Markil
Geen dank.
Re: Fabrieksbluetooth en HTC
hbeck schreef:Sinds januari rijd ik in mijn C4 GP rond met een bluetooth van de fabriek. Werkte allemaal perfect met mijn HTC vario maar die ging helaas kapot en mijn werkgever verstrekte mij een HTC P3470 en die werkt iets minder.
Als ik uitbel gaat alles goed maar als ik gebeld wordt in de auto duurt het minimaal 5 seconden voordat mijn boxen beginnen te werken. Ik hoor dus nooit wie mij belt en dat ik wel heel erg lastig. De telefoon heeft geen software updates en (voor zover ik kan nagaan) heeft ook de bluetooth machine in mijn auto geen updates.Wie an mij helpen aan een oplossing voor dit (voor mij) storende probleem ?
Ik ben vanaf vandaag berijder van een Grand C4 Picasso!!
Meteen met wat angst en beven heb ik mn HTC Touch Dual (T-Mobile MDA versie) proberen te verbinden met de ingebouwde Citroën Bluetooth carkit. Verbinden wilde maar niet lukken…. tot ik wat verder ging snuffelen hier in het forum en wat bleek… Na het zichtbaar maken van mn telefoon (dat ene vinkje in je bluetooth instellingen op je telefoon) een verbinding gekregen en…. alles werkt perfect zonder problemen!! Zelfs het storende gebrom waar je overleest merk ik niet…. Ik ben BLIJ !!!
Met de Franse slag?
Dat is helemaal mooi
Blije mensen is toch het mooiste wat er is
Ellende met BT en HTC 710
Sinds drie weken rij ik (op zich heel blij) rond in een C4 GP.
Daarbij is een Bluetooth-kit geïnstalleerd en een voeding/houder voor mijn HTC 710.
Het eerste telefoongesprek kan ik altijd voeren en aannemen, maar een volgend gesprek niet. De radio wordt wel onderdrukt, maar het geluid via microfoon en boxen werkt niet. Wel doen opeens de luidspreker en microfoon van mijn telefoon het, maar ik kan de ander dan natuurlijk niet verstaan. Alleen schreeuwen “mijn autotelefoon doet het niet”.
Als ik de auto opnieuw start, dan doet alles het weer 1x. Maar met 120 op de snelweg kan ik moeilijk het contact uitzetten.
Ben inmiddels in de garage geweest: de computer geeft een storing in de Handsfree-set. Verder bleek het onmogelijk om de configuratie van de telefoon op het display in te stellen. Maar de software was volgens Citroën up to date. Ook via de Internetverbinding kon geen nieuwe software gevonden worden.
De garage heeft alle uitdraaien geprint en neemt contact op met Citroën NL.
Voordat zij opnieuw wielen gaan uitvinden, heeft iemand anders hier ook ervaring mee, opgelost en wel?
Als ik een oplossing heb gekregen, post ik die nog even.
Groetjes, Marc.
C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.
Sinds september 2008
pfooeeee, even denken..
geloof niet dat dit aan je BT ligt, anders zou je eerste gesprek al een probleem zijn. Check wel even of je OBEX-waarmerking is aangevinkt en je toegevoegde citroen als handsfree.
Verder denk ik dat het te maken heeft met in inbouw van de voeding. Ik vermoed dat de mutebox op hol is geslagen of dat daar iets mee is gedaan. Is er ook een antennekabel op je houder aangesloten? Of zit de voedingskabel gewoon rechtstreeks in de 12V aansluiting?
HTC 710.
Ik ben overgeschakeld op BT van de TomTom. Daar hetzelfde probleem gevonden. Ligt dus aan de HTC BT en niet aan citroën.
De telefoon van mijn zoon met BT geeft geen problemen. Hij heeft een sony-ericsson.
Overigens zit de HTC met een mini USB rechtstreeks op de voeding. Er is geen externe antenne (zit ook niet op de telefoon).
Marc
Sinds september 2008
Dan de BT instellingen even nalopen. Even googlen wil ook wel helpen. En anders HTC.com contacten. Moet je wel even geduld hebben. Of de HTC dumpen.
HTC werkt 1 maal en daarna nix
@MarcBraaksma,
Ik heb hetzelfde.
Tot een paar weken geleden was de verbinding prima met mijn Nokia.
Toen kocht ik mijn nieuwe HTC Touch Pro. Een geweldig toestel (dat meen ik echt), met slechts één maar…de BT .
Verbinden verliep prima. Eerste maal bellen verloopt ook prima,maar daarna het haasje. Inderdaad opnieuw starten of opstarten; dat bracht mij op het idee om een stukje software te schrijven.
Een collega van me heeft dat programma daadwerkelijk geschreven. Het verbreekt NA ieder telefoontje de BT en 5 seconde later verbindt deze weer.
Dit leek echt de oplossing, maar brengt de slagingskans helaas slechts iets omhoog.
Ik zal de opmerking van Markil over de OBEX controleren… kweet niet zo gauw waar ik dit moet vinden..
De dealer had de opmerking al vaker gehad en was er ook niet blij mee. Deze had al geroepen dat Citroen er standaard beter een Parrot in kon zetten.
Dank,
R2FM
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Re: HTC werkt 1 maal en daarna nix
R2fm schreef:
Deze had al geroepen dat Citroen er standaard beter een Parrot in kon zetten.
het is een parrot
axl
Voor Markil en R2fm.
Hartelijk dank voor de suggestie van Markil om even op HTC.com te kijken! Onder de downloads van mijn HTC 710S staat inderdaad een hotfix voor bluetooth!
Gelijk geprobeerd en ik kon zo maar 5 gesprekken achter elkaar voeren (met voicemail en kantoren met antwoordapparaat op de late avond).
Wel heb je een kabelverbinding (USB) tussen mobiel en PC nodig, met Active Sync van Microsoft op de PC. Die kun je dacht ik ook downloaden.
Mocht ik nog een probleem hebben, dan post ik die wel. Maar voor allen: kijk op de site van je telefoonproducent naar een update.
Marc
Sinds september 2008