Fanclub TZD-Turbo ??
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 13 mei 2005 03:23 AM

Ik zit er over te peinzen om iets in het leven te roepen….een soort clubje van eigenaren c.q. liefhebbers van deze Citroen BX.
Net zoals je de BX GTI club hebt en zo.

Iemand ideeen….of suggestie’s ?

Uiteraard gaat het dan om Zowel de Berline als de Break. Smile

En natuurlijk mogen ook NIET 1.8 Turbodiesels meedoen….zoals de 2.1 TD van Marten Postma, als het maar een BX turbodiesel is.

Ik droom namelijk al een tijdje van een Meeting met alleen maar TZD-turbo’s Laughing

Ook als anderen daar het initiatief voor willen nemen, is mij dat even best….ALS het maar gebeurd. Wink

Profiel  

Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135

Gepost: 13 mei 2005 10:58 AM
  [ # 1 ]

Mocht dit niet lukken een Cit diesel club D

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 13 mei 2005 01:13 PM
  [ # 2 ]

Re: Fanclub TZD-Turbo ??

Bram schreef:

Ik zit er over te peinzen om iets in het leven te roepen….een soort clubje van eigenaren c.q. liefhebbers van deze Citroen BX.

En natuurlijk mogen ook NIET 1.8 Turbodiesels meedoen….zoals de 2.1 TD van Marten Postma, als het maar een BX turbodiesel is.

Ik droom namelijk al een tijdje van een Meeting met alleen maar TZD-turbo’s Laughing

Ook als anderen daar het initiatief voor willen nemen, is mij dat even best….ALS het maar gebeurd. Wink

Och, de meeste turbo diesel liefhebbers kom je gewoon bij de bx club tegen. Daar zitten genoeg verstokte (turbo)dieselaars..

Maar voorlopig heb ik het ff gehad met de turbodiesel. Mijn brandstofpomp is kapot (lekt op de aandrijfas) en moet dus gereviseerd/gerepareerd worden. Dat gaat flink knaken kosten: niet zo lekker omdat ik er wel over 3 weken mee op vakantie moet.

Gr,
Marten

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 mei 2005 01:15 PM
  [ # 3 ]

He bah… da’s wel stevig balen zeg, uitgerekend zo’n beetje het belangrijkste onderdeel van een diesel!!  Sad  Heb je nog een alternatief voor de d12 turbo kunnen regelen, of wordt het een spoedreparatie?  Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2005 01:49 PM
  [ # 4 ]
winnetou schreef:

He bah… da’s wel stevig balen zeg, uitgerekend zo’n beetje het belangrijkste onderdeel van een diesel!!  Sad  Heb je nog een alternatief voor de d12 turbo kunnen regelen, of wordt het een spoedreparatie?  Smile

Gewoon repareren. Het kan nog wel gelukkig… het is nog iets van 3 weken voor de vakantie. Het is vooral kostentechnisch vervelend. Reparatie wordt tussen de 300/600 EUR ex BTW en dan moet ik hem er zelf nog afschroeven.

Gr,
Marten

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 13 mei 2005 09:46 PM
  [ # 5 ]

Bram schreef:

Lijkt me echt heel erg leuk Bram!!! (En ik mag nu ook meedoen Wink ) Goed idee!! Als ‘t doorgaat—> I’m Inn!!!!

@ Marten: Balen van die extra kostenpost!! Maar hij gaat ‘t toch wel weer doen voordat je op vakantie gaat natuurlijk he!! Reviseren doe je nog net niet zelf dus!? Succes ermee en natuurlijk toch heel veel fijne kilometers met de gereviseerde brandstofpomp!!!

Idea http://www.tzdturbo.nl is nog vrij Wink

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 17 mei 2005 07:20 PM
  [ # 6 ]

mag ik ook komen met een gewone TZD?

gr

Daan

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 17 mei 2005 07:24 PM
  [ # 7 ]
DaanDus schreef:

gr

Daan

Het is een fanclub… dus als je maar echt tot het diepst in je hart fan bent van de TZD TURBO, dan “mag” je van mij best komen hoor Wink

Ik hoop overigens niet dat we last krijgen van milieudefensie of greenpeace activisten die zich vastketenen aan de wielen om een statement te maken tegen de toch wel forse roetproductie van met name de “originele” BX Turbodiesels Wink

Gr,
Marten

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 mei 2005 08:21 PM
  [ # 8 ]

TZD betekent niet dat het een turbo is. TZ betreft de luxe aanduiding van de wagen. Kan dus ook op ongeblazen diesels slaan…

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 17 mei 2005 08:46 PM
  [ # 9 ]

Bram schreef:

als het maar een BX turbodiesel is.

Je mag dus alleen mee komen kwijlen Laughing  Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 mei 2005 09:30 PM
  [ # 10 ]
DaanDus schreef:

gr

Daan

Als ‘ie de roetproductie haalt van een TZD T… dan mag ‘t hoor Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 17 mei 2005 10:26 PM
  [ # 11 ]
mpostma schreef:
DaanDus schreef:

gr

Daan

Het is een fanclub… dus als je maar echt tot het diepst in je hart fan bent van de TZD TURBO, dan “mag” je van mij best komen hoor Wink

Ik kan me daar eigenlijk wel bij aansluiten. Cool  Wink
(als je dan komt, Daan….schroef er dan voor het *gezicht* desnoods even een losse Intercooler op….dan lijkt het nog wat.) Twisted Evil
Wij fluiten het turbogeluid er dan wel bij. Wink

Ik hoop overigens niet dat we last krijgen van milieudefensie of greenpeace activisten die zich vastketenen aan de wielen om een statement te maken tegen de toch wel forse roetproductie van met name de “originele” BX Turbodiesels Wink

Gr,
Marten

Smile

Zeg ehh….Marten, ik durf het haast niet te vragen….maar we hebben nog wel een Vrz, secr. en penn.mst nodig…..ik zou jou er graag voor willen voordragen Cool  Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 18 mei 2005 02:10 AM
  [ # 12 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:
DaanDus schreef:

gr

Daan

Ik kan me daar eigenlijk wel bij aansluiten. Cool  Wink
(als je dan komt, Daan….schroef er dan voor het *gezicht* desnoods even een losse Intercooler op….dan lijkt het nog wat.) Twisted Evil
Wij fluiten het turbogeluid er dan wel bij. Wink

Gr,
Marten

Smile

Zeg ehh….Marten, ik durf het haast niet te vragen….maar we hebben nog wel een Vrz, secr. en penn.mst nodig…..ik zou jou er graag voor willen voordragen Cool  Wink

Helaas, ik heb weinig tijd.. Ik moet bijv. ook nog gewoon kopij maken voor de en-avant, dus ben bang dat tijdvretende functies niet aan mij besteed zijn.

Maar ik wil wel erelid worden.  Wink Als dat uberhaupt nog mag, want eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n fan van de TZD TURBO (te weinig vermogen -> “schop”...).

Gr,
Marten

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 27 mei 2005 11:48 AM
  [ # 13 ]

Hehe na BX-sportief dan ook BX-ONsportief? Wink

Geintje hoor, ik hou van diesel-BX en

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 29 mei 2005 03:29 AM
  [ # 14 ]

Hoe staat het met de ontwikkeling hier?? De aanvraag al naar de KvK?? Wink

dan kan ik van mijn Break tenminste een grijs kenteken maken Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook