de DS van mij geeft als ik hem net gestart heb geen rode stoplamp als het systeem nog niet op druk is. in het verleden deed hij het wel dus ik dacht laat ik het drukcontact van de LHM eens zoeken. ik dacht dat deze LV. achter het scherm zat, maar ik vind niets of kijk ik niet goed. ik zoek een soort oliedrukzender met een stroomkabeltje, maar vind niets.
dan vind ik ook nog dat de voorkant snel zakt t.o.v. de achterkant. de voorzijde is na ca. een uurtje of 4 plat op de buik maar achter pas (luxe) na ca. 36 uur. nu kan dit vele oorzaken hebben maar een daarvan is dacht ik de hoogteregelaar. mijn vraag is kan deze zondermeer verwijderd worden en dan reviseren (is dit moeilijk) of beter direct een nieuwe erin.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
huh….niemand?
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het drukcontact weet ik zo even niet, ik was ook in de veronderstelling dat die zich daar zou bevinden. Dat is namelijk een klusje wat ik ook nog moet doen, bij mij werkt ie namelijk ook niet.
Voor wat betreft de hoogteregelaar; reviseren is een kwestie van rubbertjes vervangen en dat is wel te doen, maar goed reviseren wil zeggen dat er een nieuwe plunjerschuif in komt. De meeste bedrijven bieden een schone gereviseerde hoogteregelaar aan voor ongeveer het dubbele van het setje rubber. Ik zou eens contact met Ronald opnemen van Citrotech. Hij kan je haarfijn vertellen wat een echte gereviseerde hoogteregelaar waard is.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
inderdaad, daar was ik min of meer ook al achter. maar kan ik “zonder problemen"de hoogteregelaar demonteren of moet ik iets merken, of daarna ontluchten o.i.d. ik bedoel iets losschroeven is gauw gedaan maar weet wel waar je mee bezig ben.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
manocontact zit rechts in je verdeelblokje
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Hoogteregelaar kun je er zo uitslopen. Armpje voorzichtig losmaken en de leidingen ook uiteraard. Reinigen met benzine. Aftekenen is niet nodig…..
Waar zit dat verdeelblokje Ted?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
vlietmansje schreef:GW-tje schreef:Normaalgesproken branden bij het omdraaien van de contactsleutel de STOP-lamp incluis een aantal controlelampjes…....in mijn ID heb ik dat nooit waargenomen. Alleen het oranje lampje links van de accu gaat branden.
Bij het indrukken van de testknop branden alle belangrijke lampjes en ook bij licht indrukken gaan ze netjes na elkaar….......Waar zoek ik deze fout?
Meestal losse bedrading…
draadje onder het inlaatspruitstuk schakelt de watertemperatuur
draadje onder de benzinepomp schakelt de oliedruk
achter het spatbord LV zit een afdekplaat, daar zit de LHM druk-schakelaar op het schutbord.Diverse draadjes aan massa leggen laat de lampjes branden, dan weet je of de bedrading goed is. Anders is de schakelaar kapot, duidelijk?
ok,
Ted, met verdeelblokje bedoel je het groene blok op de foto met 4 lhm aansluitingen en een lekslang, er moet toch electrisch een aansluiting zitten?
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Volgens mij zit dat contact bij het verdeelblokje alleen daar bij de ID’s, DSpécials en DSupers. Bij de DS zit dat toch bij de remaccu?
GW-tje schreef:Hoogteregelaar kun je er zo uitslopen. Armpje voorzichtig losmaken en de leidingen ook uiteraard. Reinigen met benzine. Aftekenen is niet nodig…..
Waar zit dat verdeelblokje Ted?
ik neem aan ook nieuw leidingrubbertjes erin, dit altijd doen of kunnen oude retour geplaatst worden (ik zelf denk van niet)
oh ja, diameter leidingrubbertjes is dat 4 mm?(i.v.m. bestellen)
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
GeraldDSuper schreef:Volgens mij zit dat contact bij het verdeelblokje alleen daar bij de ID’s, DSpécials en DSupers. Bij de DS zit dat toch bij de remaccu?
kep net goed gekeken bij de remaccu maar zie daar niet iets wat op een manocontact lijkt, wel een verdeelblokje met 3 aansluitingen geschroefd tegen de chassibalk maar geen elec. aansluiting erop.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
snoek1 schreef:
ok,
Ted, met verdeelblokje bedoel je het groene blok op de foto met 4 lhm aansluitingen en een lekslang, er moet toch electrisch een aansluiting zitten?
Veel te snel geantwoord ik ging inderdaad van een ID uit.
Bij een DS zit manocontact aan hydraulisch remcommando onder je remknop.
aha, nu net weer gauw gekeken maar je bedoelt dus mat eruit, bekleding los maken (is gelijmd vlgns mij) en van “binnen uit” een kapje o.id. losschroeven zodat je de sensor kunt zien…of moet ik onder de auto zoeken.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ja, zoiets:
- rubber paddestoel eraf
- knop zelf losmaken (ik meen sleutel 14 en dan stalen schotel verwijderen)
- vloerbedekking eruit
- Afdekplaat hydraulisch remcommando verwijderen (een aantal M5 bouten, vergeet de twee bij het gaspedaal niet)
- dan zit het manocontact meen ik rechtsonder, is zwart plastic doosje met daaraan een elektrische aansluiting en een hydraulische aansluiting
bedankt Ted.
morgen ga ik er maar eens aan beginnen. als ik de electrische aansluiting aan massa leg moet de STOP lamp gaan branden. conclusie is dan dat manocontact dood is. zo niet, dan is het een ander probleem.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Bij mij gaat overigens mijn stoplamp direct na het starten uit. Lijkt mij vrij normaal. Hij moet het wel doen voordat je start.
het is toch, starten, de auto slaat aan, rode stoplamp(hydr.) brandt 2 tot 4 sec. totdat de druk opgebouwd is en gaat uit. (auto is nog niet volledig omhoog) bij lange stilstand, brandt hij langer omdat er meer druk nog opgebouwd moet worden dan na bv. 15 min. stilstand.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972