Ik zit er over te peinzen om iets in het leven te roepen….een soort clubje van eigenaren c.q. liefhebbers van deze Citroen BX.
Net zoals je de BX GTI club hebt en zo.
Iemand ideeen….of suggestie’s ?
Uiteraard gaat het dan om Zowel de Berline als de Break.
En natuurlijk mogen ook NIET 1.8 Turbodiesels meedoen….zoals de 2.1 TD van Marten Postma, als het maar een BX turbodiesel is.
Ik droom namelijk al een tijdje van een Meeting met alleen maar TZD-turbo’s
Ook als anderen daar het initiatief voor willen nemen, is mij dat even best….ALS het maar gebeurd.
Mocht dit niet lukken een Cit diesel club D
Re: Fanclub TZD-Turbo ??
Bram schreef:Ik zit er over te peinzen om iets in het leven te roepen….een soort clubje van eigenaren c.q. liefhebbers van deze Citroen BX.
Net zoals je de BX GTI club hebt en zo.Iemand ideeen….of suggestie’s ?
Uiteraard gaat het dan om Zowel de Berline als de Break.
En natuurlijk mogen ook NIET 1.8 Turbodiesels meedoen….zoals de 2.1 TD van Marten Postma, als het maar een BX turbodiesel is.
Ik droom namelijk al een tijdje van een Meeting met alleen maar TZD-turbo’s
Ook als anderen daar het initiatief voor willen nemen, is mij dat even best….ALS het maar gebeurd.
Och, de meeste turbo diesel liefhebbers kom je gewoon bij de bx club tegen. Daar zitten genoeg verstokte (turbo)dieselaars..
Maar voorlopig heb ik het ff gehad met de turbodiesel. Mijn brandstofpomp is kapot (lekt op de aandrijfas) en moet dus gereviseerd/gerepareerd worden. Dat gaat flink knaken kosten: niet zo lekker omdat ik er wel over 3 weken mee op vakantie moet.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
He bah… da’s wel stevig balen zeg, uitgerekend zo’n beetje het belangrijkste onderdeel van een diesel!! Heb je nog een alternatief voor de d12 turbo kunnen regelen, of wordt het een spoedreparatie?
winnetou schreef:He bah… da’s wel stevig balen zeg, uitgerekend zo’n beetje het belangrijkste onderdeel van een diesel!! Heb je nog een alternatief voor de d12 turbo kunnen regelen, of wordt het een spoedreparatie?
Gewoon repareren. Het kan nog wel gelukkig… het is nog iets van 3 weken voor de vakantie. Het is vooral kostentechnisch vervelend. Reparatie wordt tussen de 300/600 EUR ex BTW en dan moet ik hem er zelf nog afschroeven.
Gr,
Marten
Re: Fanclub TZD-Turbo ??
Bram schreef:Ik zit er over te peinzen om iets in het leven te roepen….een soort clubje van eigenaren c.q. liefhebbers van deze Citroen BX.
Net zoals je de BX GTI club hebt en zo.Iemand ideeen….of suggestie’s ?
Uiteraard gaat het dan om Zowel de Berline als de Break.
En natuurlijk mogen ook NIET 1.8 Turbodiesels meedoen….zoals de 2.1 TD van Marten Postma, als het maar een BX turbodiesel is.
Ik droom namelijk al een tijdje van een Meeting met alleen maar TZD-turbo’s
Ook als anderen daar het initiatief voor willen nemen, is mij dat even best….ALS het maar gebeurd.
Lijkt me echt heel erg leuk Bram!!! (En ik mag nu ook meedoen ) Goed idee!! Als ‘t doorgaat—> I’m Inn!!!!
@ Marten: Balen van die extra kostenpost!! Maar hij gaat ‘t toch wel weer doen voordat je op vakantie gaat natuurlijk he!! Reviseren doe je nog net niet zelf dus!? Succes ermee en natuurlijk toch heel veel fijne kilometers met de gereviseerde brandstofpomp!!!
http://www.tzdturbo.nl is nog vrij
mag ik ook komen met een gewone TZD?
gr
Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:mag ik ook komen met een gewone TZD?
grDaan
Het is een fanclub… dus als je maar echt tot het diepst in je hart fan bent van de TZD TURBO, dan “mag” je van mij best komen hoor
Ik hoop overigens niet dat we last krijgen van milieudefensie of greenpeace activisten die zich vastketenen aan de wielen om een statement te maken tegen de toch wel forse roetproductie van met name de “originele” BX Turbodiesels
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Fanclub TZD-Turbo ??
TZD betekent niet dat het een turbo is. TZ betreft de luxe aanduiding van de wagen. Kan dus ook op ongeblazen diesels slaan…
Re: Fanclub TZD-Turbo ??
Bram schreef:als het maar een BX turbodiesel is.
Ik droom namelijk al een tijdje van een Meeting met alleen maar TZD-turbo’s
Je mag dus alleen mee komen kwijlen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
DaanDus schreef:mag ik ook komen met een gewone TZD?
grDaan
Als ‘ie de roetproductie haalt van een TZD T… dan mag ‘t hoor
mpostma schreef:DaanDus schreef:mag ik ook komen met een gewone TZD?
gr
Daan
Het is een fanclub… dus als je maar echt tot het diepst in je hart fan bent van de TZD TURBO, dan “mag” je van mij best komen hoor
Ik kan me daar eigenlijk wel bij aansluiten.
(als je dan komt, Daan….schroef er dan voor het *gezicht* desnoods even een losse Intercooler op….dan lijkt het nog wat.)
Wij fluiten het turbogeluid er dan wel bij.
Ik hoop overigens niet dat we last krijgen van milieudefensie of greenpeace activisten die zich vastketenen aan de wielen om een statement te maken tegen de toch wel forse roetproductie van met name de “originele” BX Turbodiesels
Gr,
Marten
Zeg ehh….Marten, ik durf het haast niet te vragen….maar we hebben nog wel een Vrz, secr. en penn.mst nodig…..ik zou jou er graag voor willen voordragen
Bram schreef:mpostma schreef:DaanDus schreef:mag ik ook komen met een gewone TZD?
gr
Daan
Het is een fanclub… dus als je maar echt tot het diepst in je hart fan bent van de TZD TURBO, dan “mag” je van mij best komen hoor
Ik kan me daar eigenlijk wel bij aansluiten.
(als je dan komt, Daan….schroef er dan voor het *gezicht* desnoods even een losse Intercooler op….dan lijkt het nog wat.)
Wij fluiten het turbogeluid er dan wel bij.Ik hoop overigens niet dat we last krijgen van milieudefensie of greenpeace activisten die zich vastketenen aan de wielen om een statement te maken tegen de toch wel forse roetproductie van met name de “originele” BX Turbodiesels
Gr,
Marten
Zeg ehh….Marten, ik durf het haast niet te vragen….maar we hebben nog wel een Vrz, secr. en penn.mst nodig…..ik zou jou er graag voor willen voordragen
Helaas, ik heb weinig tijd.. Ik moet bijv. ook nog gewoon kopij maken voor de en-avant, dus ben bang dat tijdvretende functies niet aan mij besteed zijn.
Maar ik wil wel erelid worden. Als dat uberhaupt nog mag, want eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n fan van de TZD TURBO (te weinig vermogen -> “schop”...).
Gr,
Marten
Hehe na BX-sportief dan ook BX-ONsportief?
Geintje hoor, ik hou van diesel-BX en
Hoe staat het met de ontwikkeling hier?? De aanvraag al naar de KvK??
dan kan ik van mijn Break tenminste een grijs kenteken maken