Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ben de Hoog schreef:Voor mijn gevoel rijdt ik nu gratis in deze fijne auto, want afgeschreven.
mpostma schreef:
De veronderstelling dat je “gratis” rijdt, want afgeschreven is natuurlijk nonsens.
Het was geen veronderstelling, het was slechts zijn gevoel. Daar zit een wezenlijk verschil in.
Voor mijn gevoel verdien ik elke X kilometer die ik afleg een paar Eurocenten nu ik LPG in mijn GS heb. Dat is natuurlijk ook niet zo, het kost nog steeds geld…
En natuurlijk kan je wel spreken over afschrijving bij een oudere auto. Alleen ziet het plaatje er totaal anders en variabeler uit als bij een nieuwe auto.
Als ik ong., 2 jaar ,met normaal onderhoud, in mijn GS rijd, dan heb ik net zo duur gereden als in mijn vorige moderne wagen. Daarna is ze voor mij afgeschreven. Voor mij is dat het moment om er flink geld in te steken en om haar volledig op te knappen. (tot nog toe heb ik na 2 jaar telkens wat anders gekocht)
Niet dat ik nu geen onderhoud uitvoer, maar vooral preventief wat het plaatwerk aangaat, en over 2 jaar kan ze eens helemaal de spuitkabine in.
voge schreef:Hopen dat ‘ie nu voorlopig eens probleemloos blijft!!! (kan je me 4 juni helpen met mijn linkerachterdraagarmlagers)
Geen probleem, lijkt me een eer om aan een BX te sleutelen
Wat gereedschap betreft hoef je je geen zorgen te maken, bokken, garage krik, brander, EHBO doos, ik heb een hele berg bij me.
M.U.V. speciaal gereedschap wat je voor deze klus nodig zou kunnen hebben :
ZX1.4i schreef:voge schreef:Hopen dat ‘ie nu voorlopig eens probleemloos blijft!!! (kan je me 4 juni helpen met mijn linkerachterdraagarmlagers)
Geen probleem, lijkt me een eer om aan een BX te sleutelen
Wat gereedschap betreft hoef je je geen zorgen te maken, bokken, garage krik, brander, EHBO doos, ik heb een hele berg bij me.
M.U.V. speciaal gereedschap wat je voor deze klus nodig zou kunnen hebben :
geen speciaal gereedschap toch? hooguit iets om de lagertjes er weer in te persen.. Maar—> we sleutelen in een garage!!! Er moet daar wel iets te vinden zijn denk ik zo
En als je ‘t zou willen doen—> graag.. Het lijkt me niet echt een moeilijk klusje maar, ‘k heb ‘t nog nooit gedaan…
voor dat jullie enthiousiast aan de gang gaan, vraag eerst even aan de eigenaar daar (Peter) of hij een plekje voor je heeft!
staat een beetje raar als je op straat de wielen eronderuit haald.
enne als er een leiding sneuveld , geeft niks leidingen en leidingtang is aanwezig.
greets van wupke.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
heb je daar de beschikking over een lasapparaat? dan is het vervangen van draagarmlagertjes een fluitjevan een cent?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
kreazyV8wuppo schreef:staat een beetje raar als je op straat de wielen eronderuit haald.
greets van wupke.
ligt aan ‘t weer toch?? zonnetje, windstil, 20 graden—> moet geen probleem zijn
ja , is een garagebedrijf.
dus lasapparatuur is aanwezig.
greets van wupke
kreazyV8wuppo schreef:lasapparatuur is aanwezig.
: ? :
‘k wil alleen m’n draagarmlagertjes maar vervangen hoor, ga er geen break van maken!!!
voge schreef:kreazyV8wuppo schreef:staat een beetje raar als je op straat de wielen eronderuit haald.
greets van wupke.
ligt aan ‘t weer toch?? zonnetje, windstil, 20 graden—> moet geen probleem zijn
de situatie daar is zo, dat op straat sleutelen een beetje moeilijk en vreemd is.
zowiso dat de gemeentemilieu agent er geen prijs op stelt.
kijk, kleinigheidje zal wel kunnen, maar draagarmen op straat reviseren lijkt me net ff wat te ver gaan.
maar in overleg met Peter kan je waarschijnlijk de brug op, en dat is wel zo handig en veiliger.
greets van wupke.
http://www.peteropheij.nl
kreazyV8wuppo schreef:voge schreef:kreazyV8wuppo schreef:staat een beetje raar als je op straat de wielen eronderuit haald.
greets van wupke.
ligt aan ‘t weer toch?? zonnetje, windstil, 20 graden—> moet geen probleem zijn
de situatie daar is zo, dat op straat sleutelen een beetje moeilijk en vreemd is.
zowiso dat de gemeentemilieu agent er geen prijs op stelt.
kijk, kleinigheidje zal wel kunnen, maar draagarmen op straat reviseren lijkt me net ff wat te ver gaan.maar in overleg met Peter kan je waarschijnlijk de brug op, en dat is wel zo handig en veiliger.
greets van wupke.
http://www.peteropheij.nl
Ik snap wel dat we daar rekening mee moeten houden hoor, tuurlijk!! ‘t is al heel wat dat Peter zijn garage beschikbaar stelt natuurlijk Ik hoop dat hij er plaats voor heeft, zo niet doe ik ‘t een andere keer thuis, dat is ook geen ramp!
Zie net dat dit garagebedrijf nog een mooie BX in de aanbieding heeft
Ja zoals eerder al gemeld, Peter heeft geen aversie tegen het Franse merk.
alleen hij heeft heen specifeik hoofdmerk, dus alles kan binnen komen.
en hij heeft enkele gereedschappen van mijn garage overgenomen toen ik stopte.
zodoende heeft hij dus leiding gereedschap en ook bollenvul apparatuur.
met dat lassen werd bedoeld, een manier om snel de lagers eruit te krijgen, de nieuwe erin is al simpel met een hamer en een dikke bout te realiseren.
greets van wupke… ff reklame maken hihi.. http://www.peteropheij.nl
kreazyV8wuppo schreef:Ja zoals eerder al gemeld, Peter heeft geen aversie tegen het Franse merk.
alleen hij heeft heen specifeik hoofdmerk, dus alles kan binnen komen.
en hij heeft enkele gereedschappen van mijn garage overgenomen toen ik stopte.
zodoende heeft hij dus leiding gereedschap en ook bollenvul apparatuur.met dat lassen werd bedoeld, een manier om snel de lagers eruit te krijgen, de nieuwe erin is al simpel met een hamer en een dikke bout te realiseren.
greets van wupke… ff reklame maken hihi.. http://www.peteropheij.nl
‘k zal het wel zien als ik de draagarm er vanonder heb… ben benieuwd!! (maar er is genoeg technische kennis aanwezig, toch?? (ZX1.4i, jij…))
www.peteropheij.nl (met mooie 1.9 TZI)(ook even reclame maken dan )
ik deed het in 30 minuten beide armen.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ik ook….met een pneumatische schaar..
Rien
kreazyV8wuppo schreef:ik deed het in 30 minuten beide armen.
ik ga ‘t proberen van 10u tot 15u…