5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX 16V MK2 op LPG
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 oktober 2008 11:57 PM
  [ # 61 ]

Mochten de wieldoppen richting container gaan, geef even een gil Wink, een setje reserve gti doppen is nooit weg, volgens mij ben ik ook de enige die ze onder zijn bx heeft Laughing

Controleer de carterontluchting eens, als deze net zo ruk is als bij de 1.6 en 1.9 8-kleppers, zou dit wel eens wat kunnen schelen.

edit: een vieze mk2 is toch wel langzamer dan een mk1? (paar pk)

Profiel  
 
Gepost: 13 oktober 2008 12:54 AM
  [ # 62 ]

een gewone mk2(Frans, Belgisch,...) heeft 157.5pk ipv de 160pk van de mk1.
Geen gevoel/tijds verschil dus

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 14 oktober 2008 08:36 PM
  [ # 63 ]
MaartenH schreef:

Mochten de wieldoppen richting container gaan, geef even een gil Wink, een setje reserve gti doppen is nooit weg, volgens mij ben ik ook de enige die ze onder zijn bx heeft Laughing

Controleer de carterontluchting eens, als deze net zo ruk is als bij de 1.6 en 1.9 8-kleppers, zou dit wel eens wat kunnen schelen.

edit: een vieze mk2 is toch wel langzamer dan een mk1? (paar pk)

Hoe doe ik dat. Ding loopt naar vervangen verdelerkap zowaar redelijk goed. Alleen carterontluchting? Hoe gaat dat in zijn werk. Ik weet niet hoe dat moet. Surprisedops:  Dus als iemand me kan helpen graag.

Verder is de auto eindelijk gewassen. Het dak en de moterkap is echt matig. Maar het valt me allemaal nog mee. Cool

Verder loopt het beest niet op gas. Hij doet gewoon niks. Blijft op benzine lopen. Waar moet ik naar kijken? Ow en de benzineslang is nog niet vervangen. Ik moet meten welke maat de slang heeft. Wij weet dat? Het gaat om de hoge druk leiding. Als iemand die maat weet hoor ik het graag.

Ik zit eigenlijk een beetje met de ged8e van een sleutelmeeting. Wie me zou willen helpen ben ik uiteraard erg dankbaar. Laughing  Ik heb toch te weinig verstand van de 16 klepperts. Wink

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 16 oktober 2008 03:06 PM
  [ # 64 ]

Ik kom nu dus niet verder nu helaas. Auto hoort te starten op benzine en hoort dan over te schakelen op LPG. Dat doet die dus niet. Waar moet ik beginnen met zoeken naar de oorzaak? Confused:

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 oktober 2008 03:20 PM
  [ # 65 ]

Zit er een automatische schakeling op joh?
Zoek het dan ff in het schakelmechanisme, zal wel ergens een relais voor zijn.
Zou dat trouwens sowieso omzetten naar een handmatige schakeling, altijd prettiger om dat zelf in de hand te houden. Tevens valt mijn 16V uit met gewoon schakelen naar LPG ik moet er echt een dotje gas bij geven (maar misschien dat een autoschakeling een tussenstand heeft zodat de LPG leiding kan vullen, dat zou al schelen)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2008 10:42 PM
  [ # 66 ]

Wat is het bouwjaar van de BX en hoe of wat voor een gasinstallatie zit erin? LPi, of het ouderwertse gaspotje?
Ik heb zelf een Ford Mondeo gehad op LPG. Hoewel de auto uit 93 stamde was het al wel een “G3” gas-systeem. Dat start dus op benzine en schakelt dan, na een paar seconden, over op gas. Dit geheel wordt aangestuurt via de ECU. Het niet overschakelen van jouw auto zou, mocht het daarbij ook zo werken, dus aan de ECU kunnen liggen, maar ook aan het stuur-relais. Maar er kan ook domweg een zekering kapot zijn!

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 17 oktober 2008 01:03 AM
  [ # 67 ]
Hilko16TZI schreef:

Wat is het bouwjaar van de BX en hoe of wat voor een gasinstallatie zit erin? LPi, of het ouderwertse gaspotje?
Ik heb zelf een Ford Mondeo gehad op LPG. Hoewel de auto uit 93 stamde was het al wel een “G3” gas-systeem. Dat start dus op benzine en schakelt dan, na een paar seconden, over op gas. Dit geheel wordt aangestuurt via de ECU. Het niet overschakelen van jouw auto zou, mocht het daarbij ook zo werken, dus aan de ECU kunnen liggen, maar ook aan het stuur-relais. Maar er kan ook domweg een zekering kapot zijn!

De gasinstallatie is van 5-2003. Het is ingebouwd in Nederland door Smit. Verder weet ik er weinig van. Hoe kan ik zien dat het LPI is? De gasinstallatie heeft maar 1 zekering toch? Morgen weer verder prutsen. Er zit inderdaad een automatische schakeling op. Hij moet starten op benzine. Dat doet die dus ook. Daarna zou die over moeten schakelen maar hij blijft op benzine lopen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 01:11 AM
  [ # 68 ]

Er zit toch ook altijd ergens een schakelaar waar je zelf kan bepalen of die op benzine of LPG loopt?

Neem aan dat je die al gebruikt heb?
Slaat die dan af op LPG?

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 17 oktober 2008 01:16 AM
  [ # 69 ]
Arjan Verkade schreef:

Er zit toch ook altijd ergens een schakelaar waar je zelf kan bepalen of die op benzine of LPG loopt?

Neem aan dat je die al gebruikt heb?
Slaat die dan af op LPG?

Uiteraard. Is erg netjes ingebouwd moet ik zeggen. Maja wat ik ook met de schakelaar doe er veranderd niks. Ding blijft op benzine lopen

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 oktober 2008 02:07 AM
  [ # 70 ]

Check de afsluiters! Om te testen of ze bekrachtiging krijgen kun je er een schroevendraaier op leggen. Bij het inschakelen van de LPG een paas seconden na starten, en dus het open gaan van de afsluiter, moet hij magnetisch worden.
Het kan ook zijn dat er een afsluiter blijft hangen. Je kunt ze best zelf vervangen als je zorgvuldig werkt. Reken op een €25,- per stuk ofzo. De eerste vind je trouwens in de gasdichte kast op je tank. De tweede zit onder je motorkap.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 oktober 2008 06:50 PM
  [ # 71 ]

Met LPi wordt in elke cylinder afzonderlijk gas ingespoten, net als met multipoint injectie. Ik dacht echter te weten dat LPi niet kan bij een BX.
Ga er verder niet te veel zelf aan prutten maar laat een specialist ernaar kijken. Zekeringen en relais’ controleren kun je natuurlijk wel zelf doen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 10:00 PM
  [ # 72 ]
BX19TZI schreef:
Arjan Verkade schreef:

Er zit toch ook altijd ergens een schakelaar waar je zelf kan bepalen of die op benzine of LPG loopt?

Neem aan dat je die al gebruikt heb?
Slaat die dan af op LPG?

Uiteraard. Is erg netjes ingebouwd moet ik zeggen. Maja wat ik ook met de schakelaar doe er veranderd niks. Ding blijft op benzine lopen

Als je op de schakelaar druk, slaat die dan af?
Of gebeurt er echt helemaal niks en blijft die op benzine lopen?

Ik heb er geen verstand van, maar even mijn logica Wink

Als je op de schakelaar druk en slaat af, dan schakeld die dus wel om naar LPG maar er is iets mis met het LPG systeem waardoor die er niet op kan blijven lopen.

Als je op de schakelaar druk en blijft op benzine lopen dan zit het probleem denk ik in de omschakeling.
Dat zou ook verklaren waarom die niet automatisch op LPG gaat lopen, want die omschakeling werkt dus ook niet.

Het fijne weet ik er niet van, wellicht kan iemand nog iets aanvullen Smile
Correct me if I’am wrong Smile

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 17 oktober 2008 11:06 PM
  [ # 73 ]

Met je logica ga ik mee, met je spelling niet… Wink
“drukt”?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 11:14 PM
  [ # 74 ]

Zo’n mooie tip en jij valt over 1 misslag op het toetsenbord Razz

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 18 oktober 2008 01:24 AM
  [ # 75 ]
Arjan Verkade schreef:

Als je op de schakelaar druk (1), slaat die dan af?

Als je op de schakelaar druk (2) en slaat af, dan schakeld die dus wel om naar LPG maar er is iets mis met het LPG systeem waardoor die er niet op kan blijven lopen.

Als je op de schakelaar druk (3) en blijft op benzine lopen dan zit het probleem denk ik in de omschakeling.

Rolling Eyes  Twisted Evil

Bovendien:

Arjan Verkade schreef:

Correct me if I’am wrong Smile

Very Happy Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook