Handige tip voor bx rijders.
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 15 oktober 2008 01:39 AM

Dit onderwerp is mischien wel vaker voorgekomen maar kan het zo niet vinden met de zoekfunctie.

Maar ik heb dus een Zx 1.9i volcane daar zit het zelfde moterblok in als een bx GTi. Nu komt het bij de bx nogal eens voor dat je olievulhals afbreekt omdat je altijd aan die dingen moet trekken enzo.

Mijn zx heeft 1 met draaidop dus mischien een idee voor de bxrijders? ze zijn exact het zelfde alleen met draaidop dus.

Te verkrijgen op de sloop uit de zxjes 1.6 en 1.9 voor zover ik weet mischien ook de 2.0 en de 16v nog maar dat weet ik niet zeker.


Foto kan je de vulbuis mooi zien ( moest mijn spruitstuk vervangen het stuk plastic was lek, zit nu een mooie ijzeren uitvoering op.)

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 15 oktober 2008 02:21 AM
  [ # 1 ]

Zie ik daar een plastik brandstoffilter zitten? haal die snel weg, bij mij is die gesprongen met een flinke sproeier over het blok heen. Ze kunnen niet tegen de druk van de injectie en de warmte onder de kap.

Verder wel een goede tip.

Ik had er 1 met esso er op, van een 205 Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 oktober 2008 04:14 AM
  [ # 2 ]

Wat kost zo’n ding nieuw? ZX 1.9 Volcane’s zijn niet zo dik gezaaid, en op de sloop al helemaal niet?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 15 oktober 2008 03:44 PM
  [ # 3 ]

bij mijn zx was die door eigen schuld kapot gegaan.
Als je ff goed hebt gelezen had ik getypt dat ze ook uit 1.6jes gehaald kunnen worden ( daar heb ik hem uit ) en die zijn niet zeldzaam op de sloop.


uhm de hoofdbrandstofleiding ligt in die pan links voor op de foto dat ding die filter gaat naar een soort ding met stekkers eraan. daar staat niet echt veel druk op.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 oktober 2008 09:40 PM
  [ # 4 ]

Haal je zo’n inlaatspruitstuk er makkelijk vanaf?

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 16 oktober 2008 02:19 AM
  [ # 5 ]

uhm ja hoor,

benzine slang + inectierail+ injectoren verwijderen
gasklephuis luchtfilter en luchtslangen gebeuren los halen.
dat ding voor onsteking die op de inlaat geschroeft zit moet er ook af en enkele carterslangen die aan het spruitstuk en luchtinlaat zitten.
Wil je er goed bij kunnen de dynamo ook eruit halen

Daarna zit het spruitstuk met 5 bouten aan het blok en nog met 1 aan een soort steun die ook nog aan het blok weer zit.

tip: Bij terug monteren direct pakking en o ringen van injectoren vervangen

btw gewoon alles los halen en dan zie je vanzelf.. het moet er weer op zoals het eraf komt.. vergeet geen stekkers zoals mij want dan krijg je veel problemen.

hier nog paar fotos van oude spruitstuk v/s nieuwe Smile
 

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 17 oktober 2008 01:13 AM
  [ # 6 ]

Gewoon netjes regelmatig olie verversen, dan is het allemaal goed te doen Wink

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 17 oktober 2008 02:59 AM
  [ # 7 ]

ja die gti’s zuipen zoveel olie da hoef je niet te verversen.. mijn zx doet 1 op 900 en mijn ex bxgti deed 1 op 400 ofzo. dan is zo een zx vuldop wel ideaal Wink ff draaie gieten en je kan rije Razz

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 09:45 PM
  [ # 8 ]

Als je om de 400 km 1 liter moet bijvullen dan zou ik serieus nieuwe klepseals gaan overwegen…

Dit kost 300 euro hoor ik altijd bij het bekende adres.
Dat heb je zo terug verdient.

1L olie a 10 euro op 400 km.
30L liter olie is 300 euro, maal 400km oftewel 12.000 km rijden Wink

Na 12.000 km heb je die 300 euro dus terug verdient, lijkt me ook beter voor de rest van de motor Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 oktober 2008 02:18 AM
  [ # 9 ]

Zo veel olie zuipt de mijne niet, heeft er misschien mee te maken dat ik er goedkoop bocht in giet. (5 liter 7,5 euro )  Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 oktober 2008 04:09 AM
  [ # 10 ]

Da’s dan op zich weer een mogelijke oorzaak van verdroogde seals - megoed.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 18 oktober 2008 04:19 AM
  [ # 11 ]

is het ook.. die gti motoren hebben er last van. dus als die auto het keihard opzuipt ga ik er echt geen dure olie in gooien.

enne die gti is allang verkocht ivm verrot opendak.. roest enzo.
Zx doet nog 1 op 900 als het echt triest word vul ik wel eens bij.

Olie van de action kost ook geen drol en hij rijdt dr goed op hoor Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook