3 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
BX-en Te Koop.
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 oktober 2008 02:57 PM
  [ # 31 ]
BartBx schreef:

Hallo!

Even voorstellen (want ik ben nieuw hier): mijn naam is Bart en ik ben al een tijd op zoek naar een BX. Nu heb ik deze gevonden:

 

Op zich een prima auto lijkt me (ik ga nog kijken), alleen maak ik me een beetje ‘zorgen’ over de koplampen. Die lijken niet ‘door te lopen’ in de knipperlichten, als jullie begrijpen wat ik bedoel. De koplampen lijken verder ‘in’ de motorkap te zitten dan de knipperlichten. Bij andere BX-en lijkt er een mooie lijn te zijn die de knipperlichten en koplampen met elkaar verbindt.
Of verbeeld ik me dit en is er niets aan de hand, optisch bedrog o.i.d.?

Mocht het inderdaad fout zijn, dan weet ik niet of deze BX nog wel interessant is… Misschien een ongeluk gehad of zo?

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen, alvast hartelijk dank!

Die koplampen zijn geen probleem! Je kunt als eigenaar zelf bepalen of je wil dat de koplampen dieper liggen, of juist meer naar buiten, zoals ik zelf mooi vind. Kwestie van alle drie de stelschroeven evenveel in of uit draaien, anders verloopt je afstelling en dus je lichtbeeld. Per koplamp te doen in 2 minuten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 oktober 2008 03:33 PM
  [ # 32 ]

Bart heeft gelijk, de koplampen staan extreem ver naar achter. Dat hoort zo niet. Het kan zijn dat een vorige eigenaar er dubbele koplampen (morrettes) op gehad heeft en deze teruggezet heeft.

Als er schade geweest is dan kun je dat vaak nog wel goed zien aan de plaat achter de koplampen (zit daar geen rare bochel in, helemaal vlak is het ding per definitie nooit) en de balk boven de radiateur (zit er geen knik in, zitten de stickers er nog op en zijn die niet té nieuw)?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 oktober 2008 06:20 PM
  [ # 33 ]

De mijne heeft dat ook, dat die koplampen nogal ver naar achter liggen. En toevallig had ik er ook Morettes in hangen.

die ga ik ook weer terugplaatsen zodra de auto op de weg mag. Maar momenteel heb ik wel betere doelen voor het geld (de auto op de weg krijgen dus), want heb nieuwe reflectoren nodig Confused

Profiel  
 
BartBx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 18-10-2008

Gepost: 18 oktober 2008 09:41 PM
  [ # 34 ]

Dank voor jullie snelle en sympathieke reacties!

Dus, als ik het goed begrijp, de lampen staan inderdaad erg ver naar achteren maar dit is relatief eenvoudig te ‘herstellen’ (ik vind het zelf helemaal niet mooi en ben niet van plan om morettes aan te brengen)?

Arjan, ik vind 875 als het een goed onderhouden BX is een acceptabel bedrag. Bij een particulier kopen zal inderdaad goedkoper zijn, maar ik heb op de een of andere manier toch een ‘zekerder’ gevoel bij een garage.
Met BX-en zelf heb ik niet zoveel ervaring, maar wij hebben tot voorkort (= ongeveer een half jaar geleden) een prachtige XM gehad waar mijn pa en ik redelijk veel aan hebben gesleuteld. Het was de eerste auto waarin ik na het behalen van mijn rijbewijs rondreed en ben daardoor nu helemaal citrofiel (ik mis de auto ook erg Smile) Bovendien gaat diezelfde pa ook mee naar de potentiële BX-en kijken, hij is best technisch en gaat me ook helpen de auto te onderhouden.

Het wordt namelijk mijn eerste auto (ik ben 20 jaar Smile), een BX leek me een mooie, goedkope en vooral ruime (ik ben toetsenist dus er moet nogal eens wat mee) auto. Vanwege de redelijk eenvoudige techniek (behalve de veerbollen en aanverwante systemen dan natuurlijk) is er samen met mijn pa veel zelf aan te verhelpen mocht er iets te repareren vallen.

Ik denk dat ik komende week toch eens naar die BX ga kijken. Karel, bedankt voor de info over schade bij eventuele aanrijdingen. Ik zal er zeker naar uitkijken, ook omdat er wat beschadigingen op de voorkant zitten.

Voor de rest nog tips overigens (of is daar een andere thread voor)? Ik houd jullie op de hoogte!

BX Deauville (1993)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 oktober 2008 09:44 PM
  [ # 35 ]

We hebben een hele handige checklist, met aankoop tips. Ken je die al?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BartBx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 18-10-2008

Gepost: 18 oktober 2008 09:47 PM
  [ # 36 ]

Nope, ik heb al naar zoiets gezocht maar niets kunnen ontdekken. Kan je misschien een link geven?

BX Deauville (1993)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 oktober 2008 09:48 PM
  [ # 37 ]

Jazeker!

Klik!

Succes met je zoektocht! Er is niks leukers, dan dan! Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BartBx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 18-10-2008

Gepost: 18 oktober 2008 09:55 PM
  [ # 38 ]

Dank je! Dat ga ik eens rustig doorlezen, ziet er handig uit!

BX Deauville (1993)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 oktober 2008 09:57 PM
  [ # 39 ]

Is het ook. Ik was zelf erg blij dat ik hier vanaf wist, en bij me had bij aankoop van mijn BX.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 18 oktober 2008 10:03 PM
  [ # 40 ]

Is het misschien niet handiger om direct voor een BX break of zelfs een XM te gaan als je de ruimte goed kan gebruiken? Een berline is inderdaad best ruim, maar als vrachtbeest lijkt de break me handiger, alleen al vanwege het ontbreken van de tildrempel (die de berline dus wel heeft).
Verder zou ik de particuliere markt zeker niet bij voorbaat als minder interessant bestempelen. Juist handelaren zijn niet zo dol op BX-en (slechte handel wegens weinig vraag) en zullen zo’n ding doorstoten naar Beun de Haas die ‘m een poetsbeurtje geeft en vervolgens voah wèhnag weer zsm verkoopt. Onder particulieren kun je nog wel eens een liefhebber of een oud vrouwtje tegenkomen.  Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 oktober 2008 02:58 PM
  [ # 41 ]

Een goedkope, op de foto’s nette BX Chic.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 oktober 2008 03:14 PM
  [ # 42 ]

Er staat een op de foto’s erg nette TZD Turbo break te koop op marktplaats. Wie gaat hem kopen?

Link

En voor degene die de hierboven genoemde Chic koopt heb ik nog een setje velgen met ruim APK-waardige banden te koop.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 oktober 2008 10:48 PM
  [ # 43 ]

Die TZD Turbo Break lijkt me een perfekte kandidaat. Zou BartBX het wat vinden?  Smile

Profiel  
 
BartBx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 18-10-2008

Gepost: 20 oktober 2008 11:34 PM
  [ # 44 ]

Nogmaals dank voor alle adviezen: wordt erg gewaardeerd!

Over een break heb ik zeker nagedacht, maar zoveel ruimte heb ik nu ook weer niet nodig. Als ik de achterbank van een BX berline neerklap heb ik (hoop ik) genoeg. Bovendien (ook niet onbelangrijk) vind ik een berline mooier dan een break.  Very Happy

Die break op Marktplaats ziet er inderdaad goed uit, alleen heeft ‘ie wel ruim 400.000km (!) gelopen… Dat lijkt me toch erg veel, of niet?

Overigens, is de tildrempel bij een berline erg hoog dan? Kan iemand een indicatie geven?

BX Deauville (1993)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 oktober 2008 11:36 PM
  [ # 45 ]

Nouja, als de auto in de laagste stand staat, is het natuurlijk in vergelijking met andere auto’s laag. Maar, de kofferbak ligt vrij diep na de drempel.

Voordeel van de break is dat de bovenkant van de bumper ‘meegaat’ met de kofferklep omhoog, dus je schuift alles er heel erg makkelijk in!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
3 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook