ff wat stof afblazen:
Vandaag een nieuwe bumper opgehaald en waarrempel m’n bx heeft 1 op 13 gelopen
Ongeloofelijk dat doe ie anders nooit
komende week m’n nieuwe aanwinst naar de spuiterij brengen dan kan die deze opknappen en spuiten, dan is m’n cituning uitvoering ver klaar.
Dan heeft ie bijna alle opties heeft ie dan die cituning ooit had voor een bx opsomming:
*bumper voor. (met koplampsproeiers uniek)
*zijskirts,
*dakspoiler,
*houtlook op dashboard,
*houtenstuur,
*dubbele ruitenwisserarm,
Sierstukje uitlaat
dubbele koplampen wil ik niet
1 wens heb ik nog en dat is de motorkap van musketier. maar die ligt ff boven mijn budget helaas.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dan is mijn Scandinaaf strakt als 1 van de weinige nog orgineel?
Ben wel benieuwd naar foto’s van die bumper en het geheel van je auto? Je hebt er nog wel het gewone interieur erin toch?
Hmmm….
Jij hebt er toch zo’n rubberen Pfeba dakspoiler opzitten?
Of zit ik dan fout?
Op het hout na, heb ik ook al die Cituning-zooi liggen voor m’n 1400.
Maar ja, ik moet het nog wel “even” strak maken
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
stan schreef:1 wens heb ik nog en dat is de motorkap van musketier. maar die ligt ff boven mijn budget helaas.
Wat is er zo bijzonder aan die motorkap? Ik weet nog wel een motorkap met 2 van die ingebouwde luchthappers voor je?! En een Cituning-spoiler die je door/op de achterruit bevestigd (zo’n koffiebarretje voor op meetings… )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
BasisBIX schreef:Hmmm….
Jij hebt er toch zo’n rubberen Pfeba dakspoiler opzitten?
Of zit ik dan fout?
Denk dat jij fout zit Ik heb er geen dakspoiler opzitten
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik denk dat BasisBIX het over de GTi van Stan heeft….
Want Stan heeft/had het namelijk wel, volgens mij.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Oké, maar die stond volgens mij niet in de Cituning prijslijst. Had ik gister namelijk even bekeken voor de grap. Toen kwam ik tot de conclusie dat er niets voor mij bijstond.
Maar Stan had het hier over Cituning parts die hij erop heeft zitten. Vandaar dat die dakspoiler er dan ook niet op staat waarschijnlijk
Ik had het natuurlijk over de GTI van Stan.
En Cituning heeft wel dakspoilers geleverd, maar voor zover ik weet geen rubberen.
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Autofan Geplaatst: 18 Okt 2008 15:58 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Dan is mijn Scandinaaf strakt als 1 van de weinige nog orgineel?Ben wel benieuwd naar foto’s van die bumper en het geheel van je auto? Je hebt er nog wel het gewone interieur erin toch?
er zit idd een gewoon intrieur in ja en orgineel is ie niet meer ja getunud met orginele aftermarket onderdelen die speaciaal zijn gemaakt voor een bx
BasisBIX Geplaatst: 18 Okt 2008 16:59 Onderwerp:
Hmmm….Jij hebt er toch zo’n rubberen Pfeba dakspoiler opzitten?
Of zit ik dan fout?
Ook deze is lang geleden geleverd geweest via cituning net als de arnt tuning bumper
Cituning was de firma die alles verzamelde voor citroen met merken al musketier, arnt tuning, pfeba, cibie (dubbele koplampen) enz.
oudelut Geplaatst: 18 Okt 2008 17:03 Onderwerp:
stan schreef:
1 wens heb ik nog en dat is de motorkap van musketier. maar die ligt ff boven mijn budget helaas.
Wat is er zo bijzonder aan die motorkap? Ik weet nog wel een motorkap met 2 van die ingebouwde luchthappers voor je?! En een Cituning-spoiler die je door/op de achterruit bevestigd (zo’n koffiebarretje voor op meetings… )
Die motorkap heeft een grill aan de voorzijde en een “bobel” er boven op maakt een hele andere smoel.
en wat voor spoiler is dat dat die je kunt ktijgen ik heb nl alleen de gti spoiler in de folders staan op zich wel intressant voor mij laat het maar weten .
Waarschijnlijk zo’n normale spoiler met nog 2 van die standaardjes in het midden van de spoiler ter ondersteuning?
als het goed is kan ik morgenavond m’n bumper op gaan halen ben erg beneiuwd hoe ie geworden is en wat het me nu gaat kosten ook moet ik nog op zoek naar koplampsproeiers
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben benieuwd!!!!
Ik heb als het goed is nog een cittuning kofferbak spoiler liggen (boven) waar een 3de remlicht in kan.
@autofan: nee dat is een musketier spoiler we hadden het over een spoiler boven aan het raam.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
zow zaterdag veel gedaan maar het ging niet allemaal vanzelf ondanks dat de bumper van een bx is gekomen.
nadat ik de gehele bumper geinstaleers had met de mistlampen en sproeiers wilde ik deze in z’n geheel gaan monteren maar ik kreeg hem dus er niet op na lang zoekwerk kwam ik erachter dat het reservoir van de koplampsproeiers en de weg zit omdat in de nw bumper de mistlampen dus verder uit elkaar staan dus er zat maar een ding op verwijder het reservoir nadat ik dat gedaan had gleed de bumper aardig op z’n plek maar de bedrading van de mistlichten was daarna te kort dus daarmee ook een aanpassing gedaan.
daarna heb en de 16v spoilertjes geplakt maar vrees dat ie nog niet helemaal vast zitten ivm de kou buiten daar moet ik echt ff opletten
alles bij elkaar 5 uur bezig geweest om 1 bumper fatsoenlijk te monteren.
maar het resultaat mag en zijn en ben er toch wel erg blij mee mu alleen een nw tank en plek gaan zoeken voor de koplampsproeiers.
de pic’s natuurlijk:
de gedemonteerde oude bumper
gewoon een tuinslag voor de sproeiers
de achterlicht bumper spoilers:
Ziet er netjes uit!
(ondanks dat de foto’s wat klein zijn)