als de motor even kracht moet geven, vooral bij het optrekken vanuit stilstand, begint alles enorm te schudden en schokken.
loopt dan ineens op 3 cilinders oid.
hij houd heel erg in kan en weet iemand wat dit kan zijn….
Omdat je zegt dattie even op 3 cilinders loopt denk ik de onsteking.
-nieuwe bougies steken. Helpt dat niet dan;
-nieuwe bougiekabels
Heb je een carburatuer of een injectie ax?
Ik heb het met mn Saxo gehad, als ie koud was. Dan ging ie ook echt horten en stoten, heel vreemd. En inderdaad, toen ik nieuwe bougies erin heb gezet, was het over.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb precies het zelfde gehad met mijn GS, warm had hij geen probleem, koud wel. Ook vocht speelde een grote rol.
Nadat ik de kabels en bougies heb vervangen is het probleem verdwenen.
Je zou eventueel ook je kabels extra isoleren door er een stuk tuinslang omheen te doen.
Trouwens, ook bij het AX-en forum staat een soortgelijke vraag met antwoorden!
Gasklephuis wat gaar is ? is het een injectie of op carbs ? zo te zien carbs
Blueduck schreef:De mijne doet dat alleen als ik optrek in de bocht naar links (schudden, niet op 3 cilinders)... Binnenkort es ff een andere aandrijfas van de sloop halen
Kzou ook de bouten van de motorsteunen en versnellingsbakophanging even nakijken. Je weet maar nooit wat er losgetrilt is.
Lijkt mij een injectie, want 1.1 u9…
Ik zit met min of meer hetzelfde probleem. Auto rijdt best goed maar het lijkt erop alsof hij zo nu en dan geen benzine krijgt bij optrekken.
okee, tnx voor de tips, heb nieuwe bougies en nieuwe kabels inclusief doppen, liep een stuk mooier, ook nog de benzine filter vervangen en hij loopt als nieuw…
niks meer aant handje..
tis nu 2 weken goed gegaan met mn ax, liep als nieuw, maar nu begon het ineens weer..
precies hetzelfde verhaal…
iemand idee waar ik nu moet zoeken??
verdelerkap is vrij nieuw zo zij mijn overbuurman van de garage, die heeft em ff bekeke…
hij heeft de rotor doorgemeten en die schijnt goed te zijn..
bartje schreef:verdelerkap is vrij nieuw zo zij mijn overbuurman van de garage, die heeft em ff bekeke…
hij heeft de rotor doorgemeten en die schijnt goed te zijn..
Hoe bekeken? door de verdeelkap+rotor eraf te halen en te kijken of deze niet inmiddels verrot gedraaid is? Dat doe je niet effe, voor zover ik het weet moet bij de AX ook de accu eruit en de luchtslang opzij om er goed bij te kunnen. (Klote accu zit ook altijd in de weg )
Heb je de verdeelkap+rotor vervangen door origineel (Duccellier) of door imitatie? Ik heb in mijn ZX met een imitatie setje 2 weken gereden, voordat de boel begon te schokken, verdeelkap+rotor waren verrot, origineel erin en nooit meer problemen gehad. Na 30.000km de verdeelkap+rotor geinspecteerd, zag er uit als nieuw. Origineel kost c.a. €35, imitatie kostte mij €16, in dit geval was goedkoop duidelijk duurkoop
ik heb zelf de verdelerkap eraf gehaald en toen de rotor.
hiermee naar de garage gelopen, en daar mag het niet aan liggen zei die. de rotor gaf als ik me niet vergis 2 ohm aan, en dat was zo als het hoorde zo zei hij. en hij zal het beter weten als mij
dus nu weet ik nog nie waar het aan ligt
vanmiddag dagje naar groningen met mn axje, hopen dat ie het allemaal een beetje volhoud….
welke benzine gooi je erin?
heb gemerkt dat 98 nog wel eens verlossend kan zijn.
verders is er ook nog kans op een vuil benzinefilter
Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub! http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!
Heb je nou een carb of een injectie?
Met injectie kan het volgens mij ook de gaskleppositiesensor zijn.
Je kunt ook de ECU een keer resetten. De ECU is dat zwarte kastje wat links op je wielkast ligt als je voor de motor staat. Daar zit een kabel op de zijkant aan vast. Die haal je los en die laat je er even ( 10 a 15 min) naast liggen. Hierna klik je die weer vast en start je de motor. De motor moet je nu warm laten lopen zonder verder iets te doen! overal van af blijven. De ECU gaat zichzelf nu weer instellen. Laat de auto minimaal een kwartier stationair draaien of tot de ventilator aanslaat. Bij mij heeft dit enorm geholpen.
ik wilde nog wat aardigs zeggen maar had al op submit gedrukt