lochlander schreef:Ik ga bij een kleine citroën garage op de Waversebaan in Heverlee, Malvau.
Het zou heel erg tof zijn als je iets meer weet over die hoedenplank
Ik heb al wel eens van Malvau gehoord denk ik, maar ik ken ze niet. Voor die hoedenplank kijk ik wel eens.
Groets Sam
lochlander schreef:Hoe het met die choke zit weet ik echt niet maar de auto reageert er helemaal anders op dan de opel corsa die ik hiervoor had.
Ik denk in elk geval dat het verbruik al moet gebeterd zijn want ik heb nu zo’n 100 km gereden met volle tank en de naald van de benzinemeter is niet overdreven veel gezakt zoals vorige keer wanneer ik gaan tanken ben het geval was.
Hoi Lochlander,
allereerst van harte welkom hier en je hebt zo op het eerste oog een zeer nette BX. Gefeliciteerd ermee en wees er zuinig op he?
Ik zou als ik jou was nog niet zo optimistisch zijn voor wat betreft dat verbruik van je auto. Uit verhalen van hier en uit eigen ervaring weet ik dat de benzine meter van een BX nou niet echt bekend staat als betrouwbaar. Bij mijn huidige BX komt het metertje met een volle tank de eerste 200 km niet van zijn plaats. Bij 300 staat ie in op de helft en dan gaat het opeens erg hard richting leeg… Mijn vorige BX had het zelfde euvel. Als je het verbruik echt wil weten zet dan na het voltanken je dag teller op nul,rij bijv 100 of 200 km en tank dan bij dezelfde pomp je auto weer vol. De rest van het sommetje snap je denk ik wel he? Aantal afgelegde km’s delen door het aantal afgetankte liters. (dus wat je er de 2e keer bij kon tanken). Voor een vollediger beeld is het trouwens handiger om de tank helemaal leeg te rijden en zowel stads als snelwegkilomters te maken. In het stadsverkeer kan een BX (afhankelijk van de uitvoering) behoorlijk onvoordelig zijn. Mijn Gti automaat verbuikt ong 1 op 8 á 1 op 9 in de stad . Op de grote weg 1 op 12 als ik rustig rij. Natuurlijk hoop ik voor je dat je verbruik minder is geworden want 1 op 8 voor een 1400 is wel erg gortig. Succes ermee!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Hey Tinus
Zo met 2 keer tanken en het verschil uit te rekenen heb ik men verbruik gemeten hoor.
Wat mijn meter betreft zit het zo: de eerste 80km komt die ni van zijn plaats
bij 200 km staat die in de helft en bij 300 km staat die bijna leeg.
Bij het optrekken kan ik de benzine wel ruiken dus ik denk dat er toch iets met de carburateur scheelt. Oftewel moet die wat afgesteld worden oftewel is die kappot. We zullen wel zien wat dat betreft
Ik rijd wel bijna alleen op 50km/u wegen wat overeenkomt met stad rijden.
Dus een gemiddeld verbruik met autostrade bij zal wel wat lager liggen.
1 op 12 moet die niet rijden in de stad hoor maar 1 op 10 zou ik toch redelijk vinden voor een 1400
greetz,
Philippe
Uit Leuven!
Daar toer ik met mijn BX door de week ook rond.
Ik heb uiterlijk net dezelfde als jij maar zonder die dorpelverbreding en met open dak en turbodiesel.
Koen_BXturboD schreef:Uit Leuven!
Ik heb uiterlijk net dezelfde als jij maar zonder die dorpelverbreding en met open dak en turbodiesel.
Kijk is aan, heel BX-rijdend Vlaanderen zit opeens hier op ‘t forum
Groets Sam (Mechelen)
Koen_BXturboD schreef:Uit Leuven!
Heb ook een open dakje hoor
Ja uit leuven. Eigenlijk Heverlee
Hier in de straat staat vaak nog een witte bx diesel
en op de naamsesteenweg staat er vaak eentje in mijn kleur maar zonder dorpel verbreding, spoiler en opendakje.
en een rode staat hier ook vaak in de buurt. Het valt mij alleen op sinds ik er zelf een heb hoeveel er eigelijk nog in mijn omgeving rondrijden.
SAMBXSPORT schreef:Koen_BXturboD schreef:Uit Leuven!
Ik heb uiterlijk net dezelfde als jij maar zonder die dorpelverbreding en met open dak en turbodiesel.Kijk is aan, heel BX-rijdend Vlaanderen zit opeens hier op ‘t forum
Groets Sam (Mechelen)
Hoe meer…hoe liever hoor.
Heverlee, daar kom ik bijna dagelijks door naar het bos om te gaan lopen.
Een rooie (dezelfde) heb ik een paar keer op de ring gezien. In de Vesaliusstraat staat altijd een blauwe, goed gebruikte TRD met geplakte kofferklep en aan het sportkot een blauwe D met vreemde striping.
Onlangs zag ik op de ring nog eens een grijze type 1, da’s lang geleden.
Het begint toch achteruit te lopen, de BX’en in het straatbeeld, maar de jongsten zijn ook al 12 jaar.
hehe klopt maar als je er zelf niet mee rijd lijken ze net bijna uitgestorven. Van zodra je er zelf mee rijd zie je ze overal.
Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Hoi, welkom..hopen dat je verder verstoken blijft van ellende. Het zijn leuke wagens.
Rien
Bij mijn huidige BX komt het metertje met een volle tank de eerste 200 km niet van zijn plaats. Bij 300 staat ie in op de helft en dan gaat het opeens erg hard richting leeg… Mijn vorige BX had het zelfde euvel
Da’s geen euvel…. Dat komt door de bumpertank die alle bxen behalve 1.4’s hebben. In de vulpijp van de tank zit een extra tankje. Dat gaat eerst leeg, daarna pas de hoofdtank. De vlotter voor de benzinemeter zit in die hoofdtank, vandaar dat de eerste 150 km ofzo de meter niks doet.
Hij is al wat zuiniger geworden op benzine 1op 10 nu
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Das mooi D D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000