ik probeer het gewoon,
grote buil kan ik er niet aan vallen
Ik hou jullie op de hoogte…
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
weet iemand trouwes hoe het zit met de voorruit van zo’n tzd turbo,
is dit een getinte voorruit?
of maakt dat niet zo veel uit?
zit er nog verschil in type 1 en type 2 bx
want, ik ga natuurlijk wel een nieuwe voorruit der in zetten
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:weet iemand trouwes hoe het zit met de voorruit van zo’n tzd turbo,
is dit een getinte voorruit?
of maakt dat niet zo veel uit?
zit er nog verschil in type 1 en type 2 bxwant, ik ga natuurlijk wel een nieuwe voorruit der in zetten
Zover ik weet zijn ze allemaal zonwerend, ja.
Ze zitten dacht ik gelijmd…..schijnt niet zo’n lekker klusje te zijn als je het zelf doet.
Bram schreef:Ondar schreef:weet iemand trouwes hoe het zit met de voorruit van zo’n tzd turbo,
is dit een getinte voorruit?
of maakt dat niet zo veel uit?
zit er nog verschil in type 1 en type 2 bx
want, ik ga natuurlijk wel een nieuwe voorruit der in zettenZover ik weet zijn ze allemaal zonwerend, ja.
Zonwerend is er geeneen bij een BX (da’s zon ietwat spiegelende coating); getint bedoel je. Wat voor een erin zit hangt van het bouwjaar en de interieurkleur af. Bij zwarte dash/interieur hoort een getinte ruit; bij grijs hangt het van het bouwjaar en het weer af oid of je blank of getint glas hebt:-S
Ich bin ein Breaker
dus ook een nieuw rubber nodig…
en ik zie 3 kleuren voorruiten
blank, brons en groen
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ook goed….getint dus
Ik heb overigens groene getinte ramen.
(en grijs interieur)
Had liever zwart gehad….maar ja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven.
Bram schreef:Ook goed….getint dus
Ik heb overigens groene getinte ramen.
(en grijs interieur)Had liever zwart gehad….maar ja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven.
Hehe, je kunt ruiten laten tinten, en anders kun je ook nog wel wat spul van een grijskentekenauto overzetten. Zwart getint, maar wel ondoorzichtig…
Ich bin ein Breaker
Ondar schreef:ik probeer het gewoon,
grote buil kan ik er niet aan vallen
‘t is precies wat je zegt… Voor dat geld kun je er geen buil aan vallen!! Doe wel direct ‘t onderhoudsbeurtje wat je hebt beloofd he!? Maar dat hoef ik aan een liefhebber natuurlijk niet uit te leggen!! Wel mooi dat de koper uit Maastricht niet kwam opdagen!!
Ondar schreef:Ik hou jullie op de hoogte…
Graag Plezier ermee vast!!!!
karel schreef:Bram schreef:Ook goed….getint dus
Ik heb overigens groene getinte ramen.
(en grijs interieur)Had liever zwart gehad….maar ja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven.
Hehe, je kunt ruiten laten tinten, en anders kun je ook nog wel wat spul van een grijskentekenauto overzetten. Zwart getint, maar wel ondoorzichtig…
Ehhh….ik doelde op het interieur (bekleding e.d.)....niet de ramen.
even de het volgende nog,
er zit (natuurlijk) geen bx-boekje bij
en mijn haynes die ik heb is alleen de benzine modellen, dus…
even wat technische details die ik nog nodig om het een en ander te verversen:
inhoud en type motorolie: .. L 10w40 (valvoline voor motoren boven 100.000 bv)
inhoud en type bakolie: ..L .... (standaard bakolie)
inhoud LHM: 4L LHM+ (kan niet missen)
want dan rij ik glijk even langs de halfords of de ....(tips voor goedkope edoch goeie vloeisapjes?)
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:even de het volgende nog,
er zit (natuurlijk) geen bx-boekje bij
en mijn haynes die ik heb is alleen de benzine modellen, dus…even wat technische details die ik nog nodig om het een en ander te verversen:
inhoud en type motorolie: .. L 10w40 (valvoline voor motoren boven 100.000 bv)
inhoud en type bakolie: ..L .... (standaard bakolie)
inhoud LHM: 4L LHM+ (kan niet missen)want dan rij ik glijk even langs de halfords of de ....(tips voor goedkope edoch goeie vloeisapjes?)
De haynes diesel staat elders online.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
elders is best een ruim begrip….
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:even de het volgende nog,
er zit (natuurlijk) geen bx-boekje bij
en mijn haynes die ik heb is alleen de benzine modellen, dus…even wat technische details die ik nog nodig om het een en ander te verversen:
inhoud en type motorolie: .. L 10w40 (valvoline voor motoren boven 100.000 bv)
inhoud en type bakolie: ..L .... (standaard bakolie)
inhoud LHM: 4L LHM+ (kan niet missen)want dan rij ik glijk even langs de halfords of de ....(tips voor goedkope edoch goeie vloeisapjes?)
Je hebt volgens mij 5 l LHM nodig; 4 heb je nodig als je vergeet de onlastschroef los te draaien.
Met 2 liter bakolie 75/80 oid (het is een speciaal soort voor Citroën) moet het lukken. Er zijn er die zweren bij mineraal maar ik rijd nu alweer een hele tijd rond met synteet en dat doet het eigenlijk voortreffelijk.
Motorolie, een liter of 5.
Koelvloeistof, ook erg belangrijk, ook zoiets (5.5 dacht ik).
Goedkoop zal de Halfords niet zijn, megoed. Op vakantie naar Frankrijk, daar vind je het voor bodemprijzen in de hypermarchés.
Ich bin ein Breaker
zo gister op gehaald…
glijk de grote/langere proefrit gemaakt (naar huis )
conclusie
veerbollen (vooral achter) moeten gevuld worden (zeg je dat zo?) in ieder geval, want achter is de vering beetje hard…
verder rijd ie lekker..
140 haalt ie met gemak
zonder trillen (wel een knerspje in het dashboard ergens)
- het linkerachterraam valt open…
- de toerenteller doet het inderdaad niet
- linksboven metertje voor olie, dat doet het even en dan gaat ie uit??
- die sis is inderdaad met een tik er valk voor, dus zal de pomp wel zijn
vanavond wat meer testjes nog, want het was al laat gister
en van het weekend de vloeisapjes vervangen…
2cv6 Special ‘84 21.000 - 84.000 km
Visa 17 RD ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S ‘93 223.000 - 266.000 km
Ondar schreef:zo gister op gehaald…
glijk de grote/langere proefrit gemaakt (naar huis )
conclusie
veerbollen (vooral achter) moeten gevuld worden (zeg je dat zo?) in ieder geval, want achter is de vering beetje hard…
verder rijd ie lekker..140 haalt ie met gemak
zonder trillen (wel een knerspje in het dashboard ergens)- het linkerachterraam valt open…
- de toerenteller doet het inderdaad niet
- linksboven metertje voor olie, dat doet het even en dan gaat ie uit??
- die sis is inderdaad met een tik er valk voor, dus zal de pomp wel zijnvanavond wat meer testjes nog, want het was al laat gister
en van het weekend de vloeisapjes vervangen…
De toerenteller zal wel een kwestie zijn van een vuile of defecte BDP-sensor; in een andere draad staat daar iets over (Spastische toerenteller oid).
Oliepeilmetertje werkt alleen in stilstand en tot plm. eerste 20 seconden na het starten. Dat hoort zo; met draaiende motor is er geen olie te peilen.
Sissen en tikken is normaal.
Een turbodiesel hoor je met gemak naar de 160 te kunnen schoppen zonder dat je er erg in hebt.
Achterveringprobleem zou ook met ADALlen te maken kunnen hebben.
Ich bin ein Breaker