Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
..recentelijk een C6 gekocht ??
Citroën verlaagt prijzen C-Crosser en C6
Uitgegeven: 15 oktober 2008 11:51
Goed nieuws voor de liefhebbers van grote Citroëns: de importeur heeft de prijzen van diverse versies van de C6 en C-Crosser verlaagd.
De C6 2.2 HDiF Ligne Business is er voortaan vanaf 56.990 euro, de C6 3.0 V6 Automaat Ligne Business kost voortaan 60.190 euro. Tenslotte is er de 2.7 HDiF Ligne Business, die voortaan voor 65.905 euro de showroom verlaat. Op alledrie de auto’s bedraagt het voordeel zodoende 1.500 euro.
Bovendien is er in de vorm van de 2.2 HDiF Automaat een nieuwe versie in het C6-gamma opgenomen. Deze auto is er vanaf 52.290 euro. Wie meer luxe wil, kan voor 56.990 euro de 2.2 HDiF Serie Speciale voor z’n deur krijgen. De topversie is de Ligne Business, die vanaf 58.990 euro de showroom verlaat.
en 2e handsje heb je al voor 20.000 waarbij deze niet ouder is dan 2 jaar dus….............om daar nou 60.000 voor neer te leggen met een afschrijving van 20.000 p/jr.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
In Duitsland zie ik ze wel voor 20 mille ja, maar dan komt er nog bpm bij… Of mis ik iets?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, dat is ook zeker niet weinig
Oke; ander voorbeeld 1,5 jaar “jong” en al meer dan de helft afgeschreven. En dan heb ik het over een goed uitgeruste (inclusief btw) C6.
van januari 2007 een C6….............na 1.5 jaar zelfs al 60.000 euro afgeschreven.
ABS, Airbag(s), Airco, Alarm, Audio, Centr. deurvergrendeling, Cruise control, Elektrische ramen, Elec. verstelbare stoelen, Leren bekleding, Lichtmetalen velgen, Middenarmsteun, Navigatie systeem, Parc distance control, Schuif / Kanteldak, Start onderbreking, Stuurbekrachtiging, Traction control, Verwarmde spiegel(s), Verwarmde voorstoel(en), Warmtewerend glas, Automatic climate control, Electrisch verstelbare voorstoelen met geheugen, Metallic lak, In hoogte verstelbaar stuur, Elektrisch pakket, Automatisch Dimmende Binnenspiegel, Automatische Lichtsensor, Bluetooth Carkit, In Dash Kleuren-navigatie, MP3, Middenarmsteun, Parkeersensoren, Radio/CD Stuurbediening, Regensensor, Start onderbreking, TV/DVD/Navigatiesysteem, Telefoon, Traction control, Verwarmde spiegel(s), Verwarmde voorstoel(en), Xenon verlichting. Van 1e eigenaar, auto is in nieuwstaat en voorzien echt alle denkbare opties !! Tevens met dvd en televisie in de hoofdsteunen !! Deze auto heeft nieuw Ruim € 90.000,- gekost !! nu 29950,- Incl BTW. Citroen Dealer Onderhouden Onderhoudshistorie Boekjes Ter Inzage !! Alle Keuringen Toegestaan.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Blijft nog steeds een afschrijving van meer dan 2000 euro p/m
Ik koop doorgaans autos die minder kosten dan dat
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Misschien van een ex-staatssecretaris die burgemeester wordt .....
Rittensport is een prachtige hobby.
25trd schreef:Blijft nog steeds een afschrijving van meer dan 2000 euro p/m
Geen kilometerstand (>100k?), geen dealer maar handelaar, btw verrekenen…lijkt me dat dit ding ingezet is als taxi, limo of courtesy car.
Je kunt dan beter zeggen 30ct/km afschrijving, da’s niet eens exorbitant veel voor dergelijk formaat auto.
Ik koop doorgaans autos die minder kosten dan dat
Als niemand dit ooit bereid was te betalen, was er nooit één Xm, XJ, Phaeton, 7serie etc.etc. verkocht.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik ben ook heel blij dat er mensen zijn die bereid zijn dit soort bedragen/afschrijvingen te betalen Anders had ik nu misschien m`n limousine niet gehad
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
eviltwin schreef:Je kunt dan beter zeggen 30ct/km afschrijving, da’s niet eens exorbitant veel voor dergelijk formaat auto.
Een bmw of mercedes in die prijsklasse heeft een beduidend minder hoge afschrijving….........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
25trd schreef:ik ben ook heel blij dat er mensen zijn die bereid zijn dit soort bedragen/afschrijvingen te betalen Anders had ik nu misschien m`n limousine niet gehad
kunnen we (gelukkig) ook zeggen over een C6 .............over 10 jaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:eviltwin schreef:Je kunt dan beter zeggen 30ct/km afschrijving, da’s niet eens exorbitant veel voor dergelijk formaat auto.
Een bmw of mercedes in die prijsklasse heeft een beduidend minder hoge afschrijving….........
nee, met een nieuwprijs van 70k heb je bij MB net een opgeleukte C-klasse, echter een vergelijkbare S-klasse kostte jan 2007 140kEUR en daarop is nu 60k (!) afgeschreven, da’s 75Ect/km kijk maar naar dit ding:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=leovuegbghsp
bottom line is, na drie jaar (of ~100dkm) schrijf je de helft af, op een dikke Fransoos wellicht 55% en op een dikke Duitser misschien 45%, maar absoluut is dat op de duitser dus altijd meer.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Denk dat eviltwin hier weer een mooi punt heeft
Zoals altijd
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dure auto’s schrijven altijd veel af. Al was het maar door vraag en aanbod.
Meestal is er minder vraag naar die auto’s, en de mensen die ze rijden kopen ze vaak nieuw.
Maar alle auto’s schrijven veel af, mijn picasso van 1 jaar oud en 24000 km is nu mss nog maar 17500 euro waard. Terwijl ik heb gekocht heb aan 26000.
En door de hogere bedragen van de aankoop van bovengenoemde wagens, en het feit dat het vaak ook auto’s zijn die velen niet meer kunnen betalen (verzekering, verbruik, belasting) zorgt ervoor dat de afschrijving alleen maar groter wordt.
Maar de vergelijking die je maakt met de mercedes S is om te lachen.
Je kan een C6 vergelijken met een E-klasse, maar meer ook niet.
De S-klasse staat op alle vlakken (inclusief prijs) stukken hoger. Zowel van afmetingen als van comfort, afwerking,...
Je kan citroen-freak zijn in hart en nieren, en ik rij ook een citroen.
Maar ik heb al veel meegereden en zelf ook gereden met de auto’s van mijn 2 nonkels, toevallig een C6 2.7 hdi, en een S-klasse.
En geloof me je kan ze echt niet vergelijken, de S-klasse is gewoon 100 keer beter op vlak van comfort en afwerking,....
En het voorbeeld dat je dan gaf met de afschrijving die hoger ligt is eenvoudig, hoe hoger je gaat, en hoe minder bereikbaar de auto wordt hoe meer je afschrijft.
Algemeen is het nog steeds de regel dat frans meer afschrijft.
Dit komt hoofdzakelijk door de slechtere geschiedenis van betrouwbaarheid.
Maar nog steeds is er een groot verschil, als ik de algemene kwaliteit van mij C4 picasso vergelijk met die van de mercedes B is het ronduit om bij te huilen.
Alles kraakt, de afwerking is stukken minder, zowel binnen als buiten,...
Daartegenover staat dat je een stuk meer betaald (7000 euro grofweg)
En dat je bij een herverkoop na bvb 5 jaar en 150.000 km er mss nog 3000 euro meer van krijgt.
Dus uiteindelijk verlies je 4000 euro, en dan heb ik het nog niet over onderhoud e.d.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
picassoke schreef:De S-klasse staat op alle vlakken (inclusief prijs) stukken hoger. Zowel van afmetingen als van comfort, afwerking,...
Je kan citroen-freak zijn in hart en nieren, en ik rij ook een citroen.
Maar ik heb al veel meegereden en zelf ook gereden met de auto’s van mijn 2 nonkels, toevallig een C6 2.7 hdi, en een S-klasse.
En geloof me je kan ze echt niet vergelijken, de S-klasse is gewoon 100 keer beter op vlak van comfort en afwerking,....
Toch heb ik verschillende autoreviews gezien waar ze toch vonden dat de C6 zeer goede punten t.o.v. de veel duurdere S-klasse…
Over wel comfort praat je nu?
Want ik ga er vanuit dat het veercomfort van de C6 wel een stukje hoger ligt als van de Merc