7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Hilko’s BX 19 GT: afscheid nemen bestaat niet…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6169

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 19 september 2008 12:29 PM
  [ # 91 ]
La Léo schreef:
Hilko16TZI schreef:

Dank zo ver…

@ La Leo: tis dus een carbje Wink

Ach, dan was ik in de war wegens je alias waar ‘TZI’ instaat Very Happy

Dat was de goeie oude tijd Wink

Profiel  

CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 917

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 20 september 2008 02:08 PM
  [ # 92 ]
Hilko16TZI schreef:

Dank zo ver…

@ Furio: inderdaad rijdt ie daarna heel behoorlijk. Maar het is nog geen 5 graden buiten, dus dat beloofd nog wat dan. Als dit is wat jij bedoeld met “rommelig lopen” zoals je eerder beschreef, dan ga ik me er misschien maar niet te druk over maken…

Verder gaat de choke gewoon helemaal open staan, dwz de chokeklep opent zich met het afkoelen van de auto. Dat werkt allemaal.
Enne, het monster is nou eenmaal uitgerust met een automatische choke, dat blijft ook zo. Het gepruts met een handchoke is ook niet wat.
Blijft het wel zo dat ik deze irritatie toch wel wil oplossen.

Dit is inderdaad wat ik met ‘rommelig’ heb bedoeld. Als je in mijn oude topic over de GT gaat terugkijken kun je misschien nog wel terugvinden wanneer ik hier last van had. Dat was echt in de wintermaanden.

p.s. Heb je de wiellager inmiddels ontvangen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 september 2008 03:28 PM
  [ # 93 ]

Klepspeling meten is, mits je een verse pakking hebt, toch niet zo’n heel grote klus?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 21 september 2008 11:21 PM
  [ # 94 ]

@ Simon: Nee, nog niet. Doe je niet in een halfuurtje Wink

@ Karel: klopt, is niet zo’n klus en ga ik ook zeker doen. Moet wel ff een pakkinkje halen en ws ook een nieuwe voelermaat, de oude is zoek…

Kleppen stellen daarintegen is wél een klus. En ik ben bang dat het nodig is…

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 september 2008 04:06 AM
  [ # 95 ]

Klopt. Daarom moet je het ook in etappes doen. En ergens een bak met shims en een schroefmicrometer regelen, dat scheelt je weer een etappe.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 19 oktober 2008 03:22 PM
  [ # 96 ]

Even een updeet.

Het monster gaat deze week naar de garage voor het stellen van de kleppen. Daarbij laat ik ook meteen de ontsteking controleren - en indien nodig weer op tijd zetten. Dan zijn op dat vlak alle mogelijke storingsveroorzakers weer aangepakt, dus als ie dan nog stottert en moeilijk start dan is het wat anders Laughing Cool

Verder komt er, voor zolang de auto van mij is, een ander setje voorstoelen in. De GT-stoelen zijn prachtig maar zitten op langere ritten niet best met mijn lengte. Ik hou de GT-stoelen natuurlijk wel gewoon apart…

Tot slot heb ik bericht gehad dat de garage die me de auto verkocht heeft een ander subframe voor me heeft gevonden. Dat moet nog deze kant opkomen en daarna moet ik veel moed gaan verzamelen om het onder de auto te gaan schroeven. Dat zal ws komend voorjaar gaan worden, en dan wordt ook meteen de kleine octopus vervangen (preventief want geen lekkage nu, maar ws gaat de oude stuk bij het vervangen van het subframe) en het wiellager RV.

Wordt wederom vervolgt…

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 19 oktober 2008 08:16 PM
  [ # 97 ]

Komen er dan stoelen uit een Sport of vuile GTI in?
Dat staat natuurlijk wel het mooist Wink

Of komt er iets van TZI e.d. in?

Veel succes met het subframe in ieder geval!

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 19 oktober 2008 09:18 PM
  [ # 98 ]

TZi. Die oude van Oudelut, zie aangeboden gedeeltje Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 19 oktober 2008 10:45 PM
  [ # 99 ]

Maar dat interieur zat al in een andere uitgewoonde BX?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 19 oktober 2008 11:00 PM
  [ # 100 ]
Autofan schreef:
karel schreef:

TZi. Die oude van Oudelut, zie aangeboden gedeeltje

Zo karel, en bedankt… Laughing
En wat dan nog. Ik wil graag een beetje comfortabel sturen en daar zijn die stoelen prima geschikt voor. Inderdaad, de TZI spullen van Oudelut.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 19 oktober 2008 11:28 PM
  [ # 101 ]
karel schreef:

Pardon?  Evil or Very Mad  bleh boxing
Niks mis met mijn TZi met fabrieksairco en cruise-control…! (behalve dat ik de airco en de cc nog even aan de gang moet helpen Very Happy )
Het TZi-interieur gaat eruit omdat het me uiteindelijk tóch gelukt is om voor € 75 een leren interieur te bemachtigen! bleh

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 12:52 AM
  [ # 102 ]
oudelut schreef:

Het TZi-interieur gaat eruit omdat het me uiteindelijk tóch gelukt is om voor € 75 een leren interieur te bemachtigen! bleh

Zoooo….

Hoe krijg je dat voor elkaar?  Laughing

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 20 oktober 2008 01:12 AM
  [ # 103 ]

Geduld hebben en praten met mensen die de begrippen waarde en prijs niet door elkaar halen…
Voorheen verschillende forummers gesproken die bij-hoog-en-bij-laag beweerden dat hun leren interieur zeker € 300 waard was/is, terwijl de gehele auto nog geen € 150 op zou brengen Rolling Eyes . Nadeel is echter dat dit selecte groepje mensen zélf ook zo gek is om een dergelijk bedrag te betalen voor leer. Kortom (en ik spreek natuurlijk slechts mijn mening uit): het is geen € 300 wáárd, € 300 is een prijs die vaak gevraagd -en gek genoeg ook betaald- wordt?!

Ik ben in ieder geval spekkoper nu, want zoek tzt natuurlijk zo’n mafkees uit die vindt dat het € 300 waard is?! Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten

Gepost: 20 oktober 2008 01:17 AM
  [ # 104 ]
Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 20 oktober 2008 01:18 AM
  [ # 105 ]
oudelut schreef:

Geduld hebben en praten met mensen die de begrippen waarde en prijs niet door elkaar halen…
Voorheen verschillende forummers gesproken die bij-hoog-en-bij-laag beweerden dat hun leren interieur zeker € 300 waard was/is, terwijl de gehele auto nog geen € 150 op zou brengen Rolling Eyes . Nadeel is echter dat dit selecte groepje mensen zélf ook zo gek is om een dergelijk bedrag te betalen voor leer. Kortom (en ik spreek natuurlijk slechts mijn mening uit): het is geen € 300 wáárd, € 300 is een prijs die vaak gevraagd -en gek genoeg ook betaald- wordt?!

Ik ben in ieder geval spekkoper nu, want zoek tzt natuurlijk zo’n mafkees uit die vindt dat het € 300 waard is?! Laughing

Om nog even door te gaan met het vervuilen van mijn topic: Ik heb ooit een Golf 2 gehad, zo’n GTi dingens. Puinhoop eerste klas maar met leer.
Gekocht met kapotte motor voor 75 gulden.
Interieur verkocht voor 500 gulden.
Voor dat geld een motor gekocht en een stoffen interieur, samen 200 gulden. Dat weer ingebouwd en de hele auto verkocht voor 750 gulden.
Maar dit alles geheel terzijde natuurlijk.
Nu graag weer over mijn GT Cool

Profiel  

7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook