Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hoi allemaal,
Het gaat er van komen; ik ga een GS aanschaffen. De Xantia gaat eruit en er komt een GS. Vandaag gekeken naar een hele leuke GS. Belangrijkste minpunten waren dat er op elk plaatwerkdeel beginnende roest zit. Vrij kleine plekjes, maar toch. Binnenschermen achter zijn door en de keienvanger ontbreekt volkomen. Is er aan zo’n keienvanger voor een type 1 nog te komen?
Verder reed de auto heel lekker en is ie technisch goed in orde en lekvrij gemaakt.
Morgen kijk ik nog bij een andere GS en dan hak ik de knoop door. Spannend!
groeten, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
nou een goede keienvanger kun je vergeten en die roest even heeeel kritisch bekijken
]zowiezo rijd ik swinters niet met de gs een BX is beter winterbestendig(mits ze onderhouden wordt), mits regelmatig wassen en poetsen
als je tochwilt rijden in de winter een goede antiroestbehandeling
s.6 ermee
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik kan alleen maar zeggen: GOED!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Leuk, ik kijk stiekempjes ook wat om me heen voor een GS!
Zal dit draadje met belangstelling blijven volgen!
Citroënloos
En, is er al een knoop doorgehakt?
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik ben door twee ritjes in een GS wel he-le-maal verkocht. Wat een heerlijke aparte wagen is het. Toch ben ik nog sterk in dubio. Beide GS-en zijn erg leuk. De ene rijdt wat beter en de andere is wat harder. Ik ben vooral aan het twijfelen gebracht doordat ik van meerdere kanten hoor dat een GS eigenlijk in de winter gewoon binnen moet staan. Als ik mijn Xantia wegdoe wil ik er wel in rijden, maar een nog nette GS snel zien verteren in de Hollandse regen is zonde. Ik heb mijzelf nog een paar dagen bedenktijd gegeven
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
een GOEDE antiroestbehandeling doet wonderen!
de GS die we hebben rijdt het hele jaar door en daar merk ik geen achteruitgang aan!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onze GS X3 staat altijd buiten. Kan ie prima tegen!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Haha, bedankt voor jullie bemoedigende reacties. Het is zeker mijn bedoeling om de GS goed te (laten) behandelen. Of ik er veel mee rijd of niet. Heb ik ooit met mijn Ami8 bij Jan van Egmond laten doen (6 jaar geleden) en geen moment spijt van gehad. Vier jaar heb ik er elke dag in gereden, en de auto is nog kei en keihard. Natuurlijk wat kleinere carosserieplekjes, maar dat is niet heel ernstig en niet erg moeilijk te bij te werken. Misschien kijk ik komende week nog bij een derde kandidaat. Ik maak het mezelf niet gemakkelijk
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Op maktplaats staat een witte GS 1974 in ijsselstein te koop, 55-ya-55 Die is eerst van mij geweest, weggedaan wegens te veel autos en te weinig tijd.
Die auto is KEI en KEI hard, ik heb m uit frankrijk gehaald. Km stand is origineel, en de auto rijdt heerlijk. Wellicht heb je deze al bekeken ondertussen…
Ik heb indertijd veel onderhoud aan die auto gedaan. Distrobutie, wiellagers. uitlaat etc etc…
Ik kan je deze auto eerlijk aanbevelen. Ik denk dat je qua prijs er goed uit kan komen, deze eigenaar wil m al een jaar weer kwijt.
Weet natuurlijk niet wat je budget is maar dat ding gaat Ruim onder de 2000 euro weg verwacht ik.
Bel me gerust voor meer info, ik ken de auto nog steeds goed en heb toch wel soms een beetje spijt dat ik m weggedaan heb.
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mach2 schreef:De ene rijdt wat beter en de andere is wat harder.
Misschien toch maar de hardere auto nemen? Want ongeveer alle andere dingen zijn goedkoper om op te lossen dan roestproblemen.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik ga vanavond kijken bij de witte GS in IJsselstein.
Wordt vervolgd….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat leuk dat er weer een serieus GS rijder bij komt. Iedereen natuurlijk zijn eigen smaak maar als je een GS dagelijks wil gebruiken adviseer ik eerder een GSA aangezien deze toch iets praktischer is met de 5de deur en een 5 bak. Ik gebruik de GSA dagelijks het hele jaar door en dat gaat prima, ze worden veel betrouwbaarder als ze dagelijks worden gebruikt. Je moet je wel goed bedenken dat in de winter een GS/A geen moderne auto is waar vaak de achterruit verwarming kapot is en de verwarming zo nu en dan een redelijke stank kan produceren. Als de verwarming goed is aangesloten (buizen intact) werken deze uitstekend en met een goede blower is het zeer aangenaam.
De grote nadelen van een GS/A in de wintermaanden is natuurlijk dat een oude auto altijd wat lastiger start met koud weer (van mijn nooit in de steek gelaten hoor) veel choken en gas geven totdat de boel warm is. Een ander nadeel is het verbruik in de winter, als je voornamelijk stadsverkeer en korte stukjes gaat rijden kan je op een verbruik van 1liter op 8 km rekenen. In de zomer kan een GSA 1 op 14 halen, dat is een aardig verschil.
Mijn conclusie is dat ik met heel veel plezier het hele jaar door de GSA gebruik (al 6 jaar en 100 000km) en voorlopig niet anders zou willen. Koop een harde auto, daar heb je meer plezier van!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik heb een GS! Een hele leuke witte Gspecial uit 1974. Keihard, nieuwe Michelins, nieuwe koppeling en technisch goed in orde. Stond op Marktplaats. Hier een voorproefje. Morgen poetsen en meer foto’s maken. En rijden natuurlijk! Wat een geweldig ding is het.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gaaf! Weer een GSje erbij in A’dam.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd!
Veel plezier ermee!
Citroen!