strijkkit is de killer, in het verleden zijn al patches geplakt op die balk. afgesmeerd met strijkkit, je trekt die plakjes staal zo mee met de strijkkit die er nog opzit. De rest van de balk is in het midden nog gewoon goed, lag dus echt aan de strijkkit en gebrek aan behandeling.
Als je een balk of holle ruimte last en je doet geen interne behandeling, dan kun je het het zo goed niet doen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Geweldig verslag, leuk om te lezen.
Bij mij rest de vraag; Als je in de randstad woont….(zoveel ruimte is er niet) waar laat je al die auto’s????
Woon zelf ook in de randstad en ben nog steeds opzoek naar een mooie sleutelplek…zucht
ik ken die vraag, en heb er zelf ook geen antwoord op, een gedeelte rijdt natuurlijk gewoon, verder staan er een stel bij een vriend van me die niet in de randstad een 2cv-garage heeft. En een stel staan bij mijn sleutelplek, maar dat is idd een lot uit de loterij geweest.
de wielkast is nu dus af.
De achterbalk ga ik nu plaat voor zetten. De naar voren uitstekende plaat die als versteviging voor de ophanging van de bumpersteun dient zal door een simpe stukje staf worden vervangen omdat dat de hoeveelheid bagger die normaal in de wielkast ophoopt verminderd, om dezelfde reden komt er een kooitje om het sproeierreservoir ipv een opsluitplaat.
pfff de achterbalk is tenminste weer goed nu, weer een stapje verder op weg naar de weg op
de bumpersteunen links en rechts zijn voor een volgende keer…
besloten toch maar even de achtersectie af te maken.
het watersproeierreservoir hangt nu in een op maat gemaakt korfje.
De bumpersteunen zullen worden vastgebout aan een stukje hoekprofiel wat voor versteviging moet zorgen in de wielkast.
vanavond zal de bumper er weer op kunnen. Maar dat zal t niet worden aangezien de trekhaak er dan nog niet opzit.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zo’n korfje houdt natuurlijk ook nog steeds een hoop troep vast. Ik heb het hele ding gewoon weggehaald. Sproeiers hebben het bij mij nooit gedaan en eigenlijk, als het nat genoeg is, heeft het ook nog eens nauwelijks extra nut, zo’n sproeier.
natuurlijk, maarja het is wel leuk om erop te hebben, daarbij als 1/2 jaarlijks even de wielkasten goed gespeold worden is er niet zoveel aan de hand.
de balk is nu gezond! hehe dat scheelt weer. bumper zit er toch even weer op, voor het gezicht.
Ja! Een custom made trekhaak komt eraan.
Nu eerst even het laatste laswerk aan de koets afmaken… De C stijl aan de linkerkant is niet fris. Je weet wel dat is de kant waar ook die schade zat. De ruit hebben we er net uitgesneden en nu blijkt een gedeelte van de onderkant sponning ook niet goed te zijn. Dat moet dus nog even netjes gemaakt worden en een andere ruit erin. Een met minder lasspetters
volgende week heb ik een heel garagebedrijf voor mezelf, dan kan de break en de GtiT op de brug, De break voor de achterwielophanging en de GtiT om body-off te gaan. Dwz: subframe en motorblok erondervandaan. Dan kan de bodem gelast worden: oa voetenbakken en wat balkjes en naden… Tevens meteen even het subframe achter aanpakken en de koppeling want die maakt herrie….
veelt te doe in een relatief korte tijd. maar 2 bruggen voor jezelf gedurende 1,5 week is ook wel heel luxe….
gatverdamme, zit er toch nog een gat in het binnenscherm linksachter, doorgerot vanuit de ruitsponning, en nog op een lekkere plaats ook, kan je dus echt niet bij vanuit beneden. dat word een stuk eruit slijpen en van binnenuit lassen…...

- BX 1.9 TURD, de Euro
En zo blijf je lekker bezig.
lach maar
ik heb ‘r hard gestraft!
er zit nu een gat van 20 bij 20 in haar linkerachterscherm! lekker puh!
nouja dat moet ik dan zometeen dan ook weer onzichtbaar wegwerken dus eigenlijk is de enige die gestraft is ikzelf. Had ik maar een vak moeten leren…..
Het gat in het binnenscherm is nu netjes goed doorgelast,
om daarbij te komen heb ik een flink stuk uit het buitenscherm genomen, dat nu ook weer gedicht is. Nadeel van dit soort exercities is toch dat bij het lassen van zo’n huidplaat er zodanig veel warmte in het metaal trekt dat het toch vervormt. Dit is met wat klop en tikwerk wel weer aardig strak te krijgen en dan moet er een laagje debrasil en polyester over….
Deze week een setje klassieke Borbet velgen 14” gekocht met redelijk goede banden. Deze komen waarschijnlijk op deze break.
Vandaag ook even de beide accubollen vervangen, waarbij de LHM me letterlijk om de oren spoot! Marsmannetje is er niets bij. De beide bollen waren totaal op. Wat een verschil met sturen trouwens!.
Ik moet wel nog even iets aan de stuurinrichting doen, bij volledig insturen naar links lockt de stuurinrichting en gaat niet automatisch terug naar midden. Bij volledig insturen naar rechts is dat probleem er niet. Nu is het zo dat de wielen in middenstand iets naar rechts staan. Volgens mij waarschijnlijk is met iets verdraaien van het flexstuk dat tussen de stuurkolom zit en het stuurhuis dat probleem wel te verhelpen??
Die velgen gaan m op de break niet worden: achterwielkasten zijn net niet breed genoeg naar buiten…..Dan maar weer ‘saai’ 14” lichtmetaal….
Nouja ‘k ben nu dus aan het schuren, plamuren. Enige “defecten” in de lak wegwerken, oa waar de dakdragers zaten, waar de achterklepophanging eerst niet en later wel weer zat, en waar de schade linksachter gerepareerd is.
Nu komt het erop neer dat het dak geheel gespoten zal moeten worden, omdat in het verleden de plamuur is gaan “puisten” op het dak, overal zit “kippenvel” .

- BX 1.9 TURD, de Euro
Je kan die wielbakken toch aanpassen? Je zou de eerste niet zijn.
En dat dak, daar kan jij gewoon bij, hè?
garagestmarien schreef:Je kan die wielbakken toch aanpassen? Je zou de eerste niet zijn.
Ja kan wel, maar we hebben besloten dat deze break, na enige tijd in gebruik genomen te zijn, toch verkocht wordt…. Dus dan ga ik me de moeite van het uitbouwen van de wielkasten besparen…
garagestmarien schreef:
En dat dak, daar kan jij gewoon bij, hè?
gelukkig wel, ik haat het om op wankele trapjes te moeten bivakkeren
ik begin overigens zowaar lol te hebben in dat “boetseren”. De kunst is om zo weinig mogelijk overtollig plamuur op te zetten, en dat lukt af en toe zowaar aardig
Ik leer af en toe wat trucjes van een spuiter en dat helpt ook wel