Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Vandaag hebt ik ontdenkt dat mijn veerbol voor een soort gorgel geluidje maakt…enkel links doet dat. Allebei de bollen lijken even goed te veren en komen even ver omhoog en gaan even makkelijk omlaag..
Komt dit iemand bekend voor??
Rien
Re: Linker veerbol voor gorgelt???
KuikenXXL schreef:Komt dit iemand bekend voor??
Rien
ja, heb ‘t ook wel eens gehoord bij de BX van een vriend waar ik aan aan ‘t hobbyen was… zag dan ook ‘t stukje plastic wat over ‘t gat in je veerpoot zit bewegen… Wat ‘t voor de rest voor betekenis heeft weet ik niet, bij mij hoor ik ‘t niet…
Misschiend dat het membraan kapot is.
Re: Linker veerbol voor gorgelt???
KuikenXXL schreef:Vandaag hebt ik ontdenkt dat mijn veerbol voor een soort gorgel geluidje maakt…enkel links doet dat. Allebei de bollen lijken even goed te veren en komen even ver omhoog en gaan even makkelijk omlaag..
Komt dit iemand bekend voor??
Rien
De veerbol zelf zal geen geluid maken, waarschijnlijk zal de veerpoot voor dit geluid verantwoordelijk zijn.
Overigens is de veerbol niet verantwoordelijk voor de hoogte van de auto. Dus als aan beide kanten de auto even hoog komt, zegt dat niets over de staat van de veerbol. De veerbol is er enkel voor, de naam zegt het eigenlijk al, de vering.
De hoogte wordt bepaald door, ook hier zegt de naam het al, de hoogteregelaars. Of de auto gemakkelijk omhoog of omlaag gaat, zegt iets over de veerpoten voor.
- ZX 1.8 Break aura
Hmmm…ik zal nog eens goed luisteren…het LHM niveau is goed en is niet gezakt sinds ik de auto heb..
Rien
KuikenXXL schreef:Hmmm…ik zal nog eens goed luisteren…het LHM niveau is goed en is niet gezakt sinds ik de auto heb..
Rien
Dat het LHM-niveau niet gedaald is, zegt niets over de staat van het hydraulisch systeem of geluiden die ergens vandaan komen.
Wel weet je in ieder geval dat je nergens een externe lekkage hebt in het hydraulisch systeem.
- ZX 1.8 Break aura
Ik zal van het weekend nog eens goed luisteren..
Rien
- ZX 1.8 Break aura
Nog niet geluisterd maarre zou ik die bol niet gewoon op druk moeten laten brengen..??
Rien