Ik heb momenteel op mijn BX een stel van die gefumeerde achterlichten:
.
Spijtig genoeg is 1 van mijn 2 achterlichten verkleurd en dus zal ik mijn oude weer moeten terugplaatsen (voor de keuring heb je 2 identieke achterlichten nodig). Spijtig, want ik vind de gefumeerde beter passen, paar jah.
Nu zijn die gefumeerde met een extra draad geaard blijkbaar. Is het nu echt nodig om dit te doen? Want die oude (degene met de oranje pinkers) hebben die draad niet…
Ik heb nu al een nieuwe draad gemaakt maar had toch graag wat advies over die extra aarden Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Haal gewoon op de sloop een setje passende lichtkappen, hoef je al dat elektrische geneuzel niet te doen
Ik vind de autotechnische eisen bij jullie onderhand wel heeel extreem, dat zelfs wat verkleuring niet mag.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik heb nog nooit verkleurde achterlichten op een BX gezien, wél 2 achterlichten in verschillende kleur. Er zijn een stuk of wat*) kleuren “gefumeerd” namelijk.
*) Ik heb me eerder aan lijstjes kleuren gewaagd maar laat ik het maar gewoon houden bij “een stuk of wat”.
Ich bin ein Breaker
als die gefumeerde achterlichten rookglas achterlichten zijn heb ik nog wel een setje liggen. niet verkleurd. 15 euro voor het setje.
Ik heb nog wel een setje ‘gefumeerde’ achterlichten liggen, hoor (2 zelfs volgens mij) en Antwerpen-Breda is nog wel te doen?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik heb al contact met iemand die er nog 1 over heeft Daarmee zouden we beide geholpen zijn
Hier is een foto van de mijne:
Waar je het dus duidelijk ziet. En ik denk niet dat ze er moeilijk over gaan doen. Maar omdat het een keuring is om een CVO te krijgen (een vereiste in België) wil ik geen problemen (de keuring is te duur om nog een keer te moeten terugkomen voor zoiets )
oudelut schreef:Ik heb nog wel een setje ‘gefumeerde’ achterlichten liggen, hoor (2 zelfs volgens mij) en Antwerpen-Breda is nog wel te doen?
Dit is wel een aardig alternatief… lekker dichtbij. Je hebt PB
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gefumeerd, prachtig!
Weer een woord erbij geleerd!
Die draad zal wel een extra massa zijn.
Als je een achterlicht alleen op de bandkabels aansluit, doet alles het dan?
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Jep… Dan werkt alles.
Alhoewel het achterlicht een klein beetje mee-pinkt met de pinklichten. Maar echt maar een klein klein beetje
Dat mee-pinken is een kwestie van de stekers en contacten aan het achterlichten links én rechts allemaal goed schoonmaken en vooral ook de aarddraad of draden achter de achterlichten goed reinigen en insmeren met kopervet.
Je hebt op de foto duidelijk te zien links een groene en rechts een oranje rookglazen achterlicht, 2 verschillende soorten dus. Dat zie je wel vaker; in NL is dat geen probleem.
Dat oranjige zat vlgs mij vooral bij zilverkleurige autoos.
Ich bin ein Breaker