3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

achter ruitenwisser aansluiten
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 20 oktober 2008 01:18 AM
  [ # 31 ]
Thiezz schreef:

en de bestaande kabelboom onderbroken met daarvoor bestemde stekkerblokjes…

Toch niet die dichtknijp-Scotch-blokjes? Hele slechte ervaringen mee, echt rotzooi als je het mij vraagt?! Liever kabelschoentjes gebruiken, inclusief een drupje soldeer en wat krimpkous eromheen!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 oktober 2008 01:21 AM
  [ # 32 ]
Thiezz schreef:

en anders moet ik toch nog een keer me dashboard open maken voor een kapot lampje en me km-teller is net uitgevallen dus ben bang dat me kabel beschadigd is...

Kans is groot dat je je km tellerkabel gewoon niet goed hebt vastgezet. Witte schuifje vastklikken. En een tip: vervang gelijk álle lampjes van het dashboard. Een stuk of twintig. Scheelt je twee-wekelijks schroeven…

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 497

Gepost: 20 oktober 2008 01:32 AM
  [ # 33 ]
oudelut schreef:
Thiezz schreef:

Toch niet die dichtknijp-Scotch-blokjes? Hele slechte ervaringen mee, echt rotzooi als je het mij vraagt?! Liever kabelschoentjes gebruiken, inclusief een drupje soldeer en wat krimpkous eromheen!

Het zijn van die nlauwe blokjes van M3 die je door isolatiemantel heen knijpt idd… wat moet ik me voorstellen bij kabelschoentjes?

@ hilko:
bedankt voor je tip (Y) ik heb nog ff me dashboard open gelegd vandaag maar dat witte dingetje is afgebroken onderaan… moet ik nu hele nieuwe kmkabel leggen of is het mogelijk het op een andere manier te fixen?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 oktober 2008 01:36 AM
  [ # 34 ]

Die breken nogal snel ja. Onderaan, waar de kabel in het wit verdwijnt, kun je het ding met bv Ducktape plakken. Let wel op dat je het schuifje vrijhoudt. Niet teveel tape gebruiken dus, en niet trekken aan de kabel zolang ie niet geplakt is. Je zult de eerste niet zijn die de opnemer molt op die manier. Het werkt niet voor eeuwig (vervang daarom ook gelijk alle lampjes achter je dash) maar het kan best een hele poos meegaan.

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 01:38 AM
  [ # 35 ]

ok bedankt

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 20 oktober 2008 01:56 AM
  [ # 36 ]

Kabelschoentjes:

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 02:17 AM
  [ # 37 ]

ok die heb ik idd bij de losse draden eraan zitten. maar kga het allemaal nog eens open gooien en keer goed aansluiten met deze dingetjes dan.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 oktober 2008 04:43 AM
  [ # 38 ]
oudelut schreef:
Thiezz schreef:

Het idee is dat je de bestaande kabelboom INTACT laat en dan met aanknijpblokjes juist zo min mogelijk schade aanbrengt. Nooit gaan knippen in bestaande draden, daar krijg je alleen maar ellende van.

Als je het zo gebruikt en met beleid aanbrengt is het juist prima spul.

Ik ben zelf ook meer van de soldeerbouterij en krimpkousen, maar voor auto-elek doe ik het liever zo “conservatief” mogelijk.

Kabelschoentjes zijn losse stekerverbindingen en die hebben met betrouwbaarheid al helemaal niet veel te maken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 oktober 2008 04:44 AM
  [ # 39 ]
Thiezz schreef:

ok die heb ik idd bij de losse draden eraan zitten. maar kga het allemaal nog eens open gooien en keer goed aansluiten met deze dingetjes dan.

Begin nou eens met de ruitenwissermotor direct aan te sluiten, zonder al dat inbouw-gedoe. Als het dan allemaal werkt ga je een stapje verder, en dan bouw je het in.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 05:36 PM
  [ # 40 ]

hehe ok sorry voor al de vele vragen en bedankt voor alle tips zover karel! ik ga er nog is ff flink mee puzzelen

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 oktober 2008 06:25 PM
  [ # 41 ]
karel schreef:

Het idee is dat je de bestaande kabelboom INTACT laat en dan met aanknijpblokjes juist zo min mogelijk schade aanbrengt. Nooit gaan knippen in bestaande draden, daar krijg je alleen maar ellende van.

Als je het zo gebruikt en met beleid aanbrengt is het juist prima spul.

Ik ben zelf ook meer van de soldeerbouterij en krimpkousen, maar voor auto-elek doe ik het liever zo “conservatief” mogelijk.

Kabelschoentjes zijn losse stekerverbindingen en die hebben met betrouwbaarheid al helemaal niet veel te maken.

Helemaal mee eens. Ik ben dol op mooie soldeerverbindingen, maar ik hou graag mijn draadboom origineel, alles wat ik inbouw wil ik ook weer makkelijk uit kunnen bouwen.

Overigens ben ik bij de GTi wel van de soldeer, maar daar is toch niets meer origineel.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 07:20 PM
  [ # 42 ]

ik heb het nu met van die aanknijp blokjes zitten. en daar is niks mis me want bij de schakelaar waren de gemeten waarden allemaal goed verders.
de rest heb ik draad gehaald bij brezan en dat zit met van die kabelschoentjes aan het bestaande stuk kabelboom in de achterklep.

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 09:47 PM
  [ # 43 ]

ok nog een keer dan…

het schema. ik heb nu de aarde aangesloten. wanneer ik bij de motor de waarden meet met + op het stekkertje en - op de aarde. heb ik een constante 12V (op het schema de linkse draad) dan heb ik er 1 zonder spanning (op het schema de middelste draad) en 1 waar 12V op komt te staan als ik de schakelaar indruk (op het schema de rechtse draad)

verder brand het lampje van de schakelaar ook met de rest van me dashboard verlichting.

zover ik weet klopt dit allemaal toch? dan zit het waarschijnlijk toch in de motor of vergis ik me?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 oktober 2008 09:55 PM
  [ # 44 ]

Ja, waarschijnlijk wel. Maar om het zeker te weten moet je even de motor los testen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 20 oktober 2008 10:21 PM
  [ # 45 ]

Nu werken die Scotch blokjes nog gewoon goed, maar als je storingen krijgt dan kun je er geheid van uitgaan dat daar het probleem zit…. Als je de draadboom onderbreekt of even wat isolatie weghaalt en er dan een draad doormiddel van solderen of een AMP knijpbuisje en isolatietape eromheen, dan heb je de beste verbinding en minste last van storingen achteraf. Ik zal die rotblokjes gewoon weer weghalen en de bedrading solderen of de draadboom onderbreken en er een kabelverbindertje in de vorm van een knijpbuisje van maken. Maakt het uiteindelijk ook nog mooier dan allemaal van die blokjes. Wink

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook