2 van de 2
 < Vorige 1 2

Gevraagd:  Nuttige tips/ervaringen om te DS’en in Frankrijk.
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10342

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 oktober 2008 03:23 AM
  [ # 16 ]

Ik zit denk ik een paar weken op camping “la prade” in Montirat. (50 km ten noorden van Albi) Mooie streek, erg leuke camping aan rivier met ook nog 15m bad.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

Stan81
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 16 oktober 2008 05:49 PM
  [ # 17 ]
goldfishie schreef:
robbie25cx schreef:

citroen museum in castellane! (zuid Franrijk!)

is dat de moeite waard? Wij hebben door frankrijk getourd deze zomer op de motor, en kwamen langs het museum. Helaas was het op dat moment dicht! We stonden daar om 10 uur en het ging pas om 1400 open (niet handig als je op doorreis bent en nog zo’n 500 km voor de boeg hebt op die dag) Dus alleen bij het hek gekeken.
helaas pindakaas Laughing

Ik ben er van de zomer ook geweest toen ik 3 weken vanuit Orange aan het werk was in de autoberging. Ik wist dat het museum er zat, was er een jaar eerder al langs gekomen. Ik had een vrachtwagen met aanhanger bij me en moest in Castellane zijn op een boeren camping. Aanhanger afgekoppeld, auto opgepikt en toen linea recta door naar het museum. Kwam er om 12.00 uur aan. Ze wilden net de poort sluiten. Toen ik vertelde dat ik aan het werk was en alleen nu effe tijd had mocht ik met een vriend binnen komen. Voor 20 minuutjes… De eigenaar begon ons wat uit te leggen over het onstaan en de samenstelling van zijn museum. Na een uur was de rondleiding voorbij en gingen we weer vrolijk verder met het werk. Ik zal de komende week eens wat foto’s posten.

Al met al een leuk museum maar het ligt wel ver weg van de peage!

ID 19P 1966

Profiel  

steupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 17 oktober 2008 09:05 PM
  [ # 18 ]

25 jaar geleden

De vermelding van Jantje over Albi doet me met veel plezier terugdenken aan een reis door Frankrijk met de tent 25 jaar (en 25 kg) geleden.  Toen zijn we op weg naar familie in Toulouse rondgereden via Gap, door de Alpen.  Daar in de buurt is er een schitterende camping in trapvorm aan het meer van Serre-Ponçon.  Een aanrader als je in die buurt bent. De baantjes door de bergen zijn heerlijk, enkel zeer belastend voor de remmen.  Die van mijn zweedse tank hebben het toen begeven (verglaasde remblokken door het vele remmen) waardoor ik bijna een ongeluk had.
Ik ben toen ook nog op mijn zijkant in een diepe sloot beland door uit te wijken voor een Nederlander met een mobilhome die meer aandacht had voor zijn kaart dan voor de weg, gelukkig zonder veel schade.  Verder naar beneden zijn we toen ook een kijkje gaan nemen in Albi, en daar heb ik de mooiste en grootste kathedraal gezien uit heel mijn leven.  Zelfs als niet-gelovige vond ik vooral de binnenkant adembenemend mooi en dus zeker een bezoek waard.  Daar ga ik zeker ook nog eens terug.
Nog even vermelden: mochten er nog snoekers zijn die interesse hebben in een mooie rondrit door de kleine weggetjes van Vlaanderen volgende zomer, laat gerust iets weten.  Dan organiseren we hier wel eens iets.

Profiel  

goldfishie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

Gepost: 17 oktober 2008 10:25 PM
  [ # 19 ]

@stan, fotos? Er stond buiten een groot bord dat fotograferen verboden was dus ben benieuwd!

Dont eat yellow snow…

Profiel  

steupie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 oktober 2008 12:41 AM
  [ # 20 ]

Ritje Vlaanderen

Hoi,

Ja hoor, als je interesse hebt stuur dan gerust een PB.  Er hebben zich trouwens ondertussen al enkele geinteresseerden gemeld.  Die berichtjes bewaar ik dan netjes tot volgende lente zodat iedereen kan verwittigd worden.  Maar ik zal het nog wel vermelden op het forum dan, zodat we een datum kunnen kiezen die voor zoveel mogelijk mensen past.  Ben alvast begonnen om de leuke wegjes die ik in de loop der jaren met de moto heb ontdekt te (proberen) groeperen tot een mooie rit.  Uiteraard komen er op die rit, naast een orthodoxe kerkdienst en een bedrijfsbezoek aan een petflessenfabriek, ook enkele tussenstops op een leuk terrasje. Tenslotte is het naar mijn gevoel toch ook de bedoeling elkaar wat beter te leren kennen. En tijdens de rit naar elkaar zitten brullen met je hoofd uit het raam is ook niet echt de meest comfortabele manier daarvoor. Vooral omdat je op die kleine wegen dan voortdurend met je kop tegen paaltjes en achteloze wandelaars aanknalt Smile

Ps:  Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar die foto’s.  Zeker als het eigenlijk niet mocht, dat maakt het dan alleen maar nog interessanter.
Heb trouwens een heel pak foto’s van Ds’en in allerlei gedaantes en hoeveelheden en ook van het eerder genoemde Peugeot-museum maar moet nog even uitvogelen hoe ik er kan voor zorgen dat iedereen die kan zien zonder dit forum ermee te overbelasten.  Iemand zou me trouwens eens moeten uitleggen hoe een link te plaatsen in een bericht.  Heb het al geprobeerd maar het lukte niet.  Domme belg he.

Profiel  

Stan81
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 oktober 2008 08:07 PM
  [ # 21 ]
goldfishie schreef:

@stan, fotos? Er stond buiten een groot bord dat fotograferen verboden was dus ben benieuwd!

ik wist niet dat ik daar niet mocht fotograferen… ik heb het gedaan waar de eigenaar bij was en heb er niks op gehoord. Ze staan in Eindhoven op mijn kamer op de pc, morgen zal ik ze hier neer zetten.

ID 19P 1966

Profiel  

Stan81
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2008 12:10 AM
  [ # 22 ]
Stan81 schreef:

ik wist niet dat ik daar niet mocht fotograferen… ik heb het gedaan waar de eigenaar bij was en heb er niks op gehoord. Ze staan in Eindhoven op mijn kamer op de pc, morgen zal ik ze hier neer zetten.

De foto’s stonden ook nog op het geheugen kaartje van mijn fototoestel. De kwaliteit is niet alles maar dan hebben jullie wel een indruk wat er zoal te zien is.

voor de foto’s klik hier

ID 19P 1966

Profiel  

goldfishie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

Gepost: 20 oktober 2008 12:56 AM
  [ # 23 ]

Gaaf joh! Baal nu helemaal dat we niet tot 1400 gewacht hebben. Bedoel kom niet elke dag langs Castellane Wink  Ziet er erg mooi uit… Luilekkerland alsof je in de showroom staat. Die auto’s zien er erg mooi geconserveerd uit.

Even een vraagje welke kleur is dit? Ja BLAUW dat zie ik maar hoe heet dit type blauw officieel (zover het duidelijk op de foto te zien is)

Dont eat yellow snow…

Profiel  

steupie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2008 02:28 AM
  [ # 24 ]

Ja mooi he dat blauw.
Ik zou ook wel graag dat kleurnummer weten.
Leuke foto’s trouwens, bedankt om ze te delen met ons.
Groetjes aus belgien.

Profiel  

DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 559

Gepost: 20 oktober 2008 07:22 AM
  [ # 25 ]

En hier nog wat bewegende beelden .
En hier .

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  

steupie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2008 09:19 AM
  [ # 26 ]

Schitterend toch, een virtueel bezoek aan dat museum.
Bijna alsof je er zelf bent geweest.
Mooi, die passie.
En leuk om te bekijken bij mijn eerste kop koffie van de week.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 oktober 2008 10:34 AM
  [ # 27 ]
DS-Frank schreef:

En hier nog wat bewegende beelden .

Bedankt voor de link! Echt mooi gedaan bravo

knuffel

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 20 oktober 2008 11:35 AM
  [ # 28 ]
goldfishie schreef:

Even een vraagje welke kleur is dit? Ja BLAUW dat zie ik maar hoe heet dit type blauw officieel (zover het duidelijk op de foto te zien is)

Volgens mij is het Bleu Andalou, maar je kunt het hier precies uitzoeken:

http://www.nuancierds.fr/

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren