Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat is zeker zo. Al ben ik vanaf het begin toch wel redelijk gemotiveerd geweest, ondanks dat het ding nóg slechter bleek te zijn dan ik al wist.
Overigen wil ik er wel snel achter zijn waar die lekkage toch vandaan komt. Ik hoop niet dat het de voorruit is, maar mocht dat wel het geval zijn: heeft iemand een goed en goedkoop adres om een nieuwe ruit te laten monteren?
winnetou schreef:Maak je maar niet te druk om de kleur van de spoiler, hebben ze allemaal last van. Niets aan te doen (behalve dan opnieuw spuiten).
Ik had me er al bij neergelegd dat ik toch een en ander zal moeten gaan spuiten: de spoiler, enkele plekjes op de deuren (de lak is op sommige plekken flink beschadigd, maar geen deuken en roest zoals op de oude deuren) en misschien de bumpers ook maar meespuiten
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:
Overigen wil ik er wel snel achter zijn waar die lekkage toch vandaan komt. Ik hoop niet dat het de voorruit is, maar mocht dat wel het geval zijn: heeft iemand een goed en goedkoop adres om een nieuwe ruit te laten monteren?
Ik had eerst ook last van een lekkende voorruit.
Maar ik heb dat gewoon afgekit.
Lijkt me veel makkelijker toch?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Goed bezig, Knäckorman! Stiekum vind het ik toch wel een enorme uitdaging om van een niet mooie BX een echt strakke BX te maken!
Alleen jammer dat je die mooie oude achterlichtunits hebt vervangen door die saaie.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
knäckor schreef:Ik hoop niet dat het de voorruit is
Ik hoop voor je dat het de voorruit is, dat is een stuk verkieslijker dan een rot schutbord….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo te zien wordt die weer mooi rood als de polijstmachine er overheen is geweest en mooi in de was is gezet.
Misschien daarna nog even inwrijven met zonnebrandcreme? Volgens mij nog nooit geprobeerd maar het zou best wel eens kunnen helpen tegen verkleuring ivm uv-werende eigenschappen. Het is ook nog eens vet en dus roestwerend!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je de auto echt weer netjes wil krijgen raad ik je aan op dit forum even rond te kijken:
Voordat je begint verdiep je eerst even wat het 5 stappen plan is, ik denk dat je daar een heel eind mee komt
Ligt er nu geen tapijt in de auto? Of heb je dat er zelf al uit gehaald?
Blijft leuk om te volgen deze GTi
Midfriesland schreef:Zo te zien wordt die weer mooi rood als de polijstmachine er overheen is geweest en mooi in de was is gezet.
Misschien daarna nog even inwrijven met zonnebrandcreme? Volgens mij nog nooit geprobeerd maar het zou best wel eens kunnen helpen tegen verkleuring ivm uv-werende eigenschappen. Het is ook nog eens vet en dus roestwerend!
Moderne zonnebrand is niet meer vet. Er is ook gewone autowas met uv-filter te koop.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bedankt voor alle aanmoedigende reacties!
@ Karel & BasisBix: daar heb je ook gelijk in. De voorruit zit toch een scheur in dus die zal sowieso vervangen moeten worden. Ik heb overigens nog geen ernstige roest kunnen ontdekken behalve in de kofferbak, maar ik de auto ook niet gestript.
@ midfriesland: Ik kan van iemand een polijstmachine lenen, dus dat komt wel goed. Ik zal even naar de drogist voor een tray zonnebrand.
@ Arjan Verkade: Ik zal er eens kijken, voorlopig ga ik nog even geen dure poetsspullen aanschaffen. Als ik geld heb is eerst de motor aan de beurt. Maar Meguairs kan altijd nog, ik hoor er veel goede verhalen over. En ik heb het tapijt er zelf uitghaald aangezien dat net een spons was geworden. Het komt er pas weer in als ik de lekkage heb verholpen.
@ XBXG: ik vind het ook nog steeds een uitdaging, maar wel een leuke!
Eveneens ben ik tevens ook.
Zoiets is wel fijn als er niets “moet”.
En een lange APK is handig, zodat het ding street legal blijft.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is ook. Als ik dit allemaal aan de turbo moest doen zou ik er niet bij lachen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik wilde toch wel graag weten waar de lekkage vandaan kwam, dus ik heb het dashbord gedemonteerd. En daar kwam ik me een partij doffe ellende tegen:
Het is dus de onderkant van de A-stijl, en de bovenkant van de paravanbak. Dat wordt flink lassen, het begint zo langzamerhand wel een beetje een principekwestie te worden.
Ik zou haast gaan denken dat de A-stijl vol met water heeft gestaan. Zo het bij de dakstrips naar binnen kunnen komen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Oeps….
Dat is niet zo mooi… Als ik jou was zou ik het maar niet aan je vriendin vertellen.
Is het aan de rechterkant net zo? Hoe is overigens de aansluiting van de parafanbak op het schutbord? Je kunt bij jouw GTI overigens niet zien hoe dat eruit ziet aan de kant van het schutbord, omdat er die zwarte isolatiemat voor zit.
Wederom: succes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja, het is behoorlijk balen. Ik zal die mat er ook maar eens uitrukken, want ik was niet van plan het dashbord nog een keer uit te bouwen. Eén voordeel: als het dashbord eruit is kan je wel de hele auto schoonmaken
En ik had ook een positief punt: de rechterkant is niet rot.
Eveneens ben ik tevens ook.
De vraag is nu natuurlijk: wat ga je hieraan doen?
Zolang je hier namelijk niets aan doet, blijft het binnen nat. Dat lijkt me geen leuk vooruitzicht, met de winter op komst.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ga het repareren door het dicht te lassen, dat is de enige oplossing.
Overigens geloof ik niet dat het lekwater hier vandaan komt, tenminste, zo zag het er niet uit toen ik een fles water over het voorraam leeggoot. Ik ga binnenkort de paravanbak maar even leeghalen en kijken of die onder de aanjager misschien krokant is.
Ik heb de vloerbekleding eruit gehaald, en die komt er ook pas weer in als het hok lekvrij is en ik kijk ook regelmatig of ik even moet dweilen, dus als er wat water naar binnen loopt is er geen man overboord.
Overigens heb ik het mijn vriendin verteld hoor het is immers mijn eigen auto, van mijn eigen geld.
Eveneens ben ik tevens ook.