Kan iemand mij uit leggen hoe ik de achter remschijven kan verwijderen?
Het zal wel iets simpels zijn, maar ik zie het niet.
Tanks..! Niek
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Kan iemand mij uit leggen hoe ik de achter remschijven kan verwijderen?
Het zal wel iets simpels zijn, maar ik zie het niet.Tanks..! Niek
Het is heel simpel: Je moet de complete achter-naaf uitbouwen. Alleen dan kun je schrijven verwijderen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok thanks! Ik ga het vandaag nogmaals proberen. gisteren zag ik het niet.
P.s. De lekzak aan de achterzijde zat vol met oranje olie…???
waterman771 schreef:U-Niek schreef:Kan iemand mij uit leggen hoe ik de achter remschijven kan verwijderen?
Het zal wel iets simpels zijn, maar ik zie het niet.Tanks..! Niek
Het is heel simpel: Je moet de complete achter-naaf uitbouwen. Alleen dan kun je schrijven verwijderen…
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
LHM wordt bruin na langere tijd. Dat kan de reden zijn van de merkwaardige kleur. Zo heb ik eens een LHM-lek niet als dusdanig herkend, omdat de olie compleet bruin was. Het bleek de retour van de conj/disj. die lekte. Direct ook even de LHM laten verversen dan.
Ik heb ff m’n DS werkplaats boek er bij gehaald. Het is inderdaad simpel je moet het alleen ff weten
nogmaals thanks!
waterman771 schreef:U-Niek schreef:Kan iemand mij uit leggen hoe ik de achter remschijven kan verwijderen?
Het zal wel iets simpels zijn, maar ik zie het niet.Tanks..! Niek
Het is heel simpel: Je moet de complete achter-naaf uitbouwen. Alleen dan kun je schrijven verwijderen…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kan je dan de achterschijf appart vervangen,of moet die naaf mee vervangen worden?
Ik zie het niet onmiddelijk voor mij.
Mijn schijven zijn nog dik genoeg,maar wel roestig doordat er bijna niet mee geremd word,achter.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De achterremmen van een sm doen wel degelijk mee als je remt. Als je roestige schijven aan de achterkant hebt, dan komt dat door iets anders. En zeer zeker niet omdat ” die remmen nauwelijks meedoen”. De achterremmen van een sm genereren behoorlijk wat remkracht, iets wat op de remmentestbank altijd duidelijk te zien is. Wat er mis is? Waarschijnlijk verkeerde ( te kleine) blokjes , lucht in de remmen of een vastzittende remklauw. Problemen zoals bij de achterremmen van een GS zijn de SM écht vreemd. Een SM achterremschijf hoort mooi egaal te verslijten, zonder roestranden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja de schijf zit aan de binnenkant aan de naaf bevestigd met boutjes. Dit zie je vanzelf als je de naaf demonteerd. Bij mij zat de stofkap wel vast geroest dus die is overleden. Stofkap kost rond de 4,- euro bij chyparse.
Het moge duidelijk zijn dat tijdens de bouw van de SM niet is bezuinigt op de kwaliteit van het staal. Ondanks dat het ik toch een klein gaatje gevonden in de bodem/kofferbak. Wat een wrak he ..?
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kwibus schreef:U-Niek schreef:Vraag!
de aandrijfas van de HD pomp.Hoe stel je zo een as eigenlijk correct af?
wat wil je afstellen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik denk dat ie dan krom is…??? Dan zou je hem moeten laten richten als dat kan. Of een rechte op de kop zien te tikken.
Vandaag mijn motor opgehaald met alle mod. e.d. en de wamtewisselaar.
Als alles mee zit kunnen we in januari de kontactsleutel omdraaien. . Eerst centen verdienen want die zijn nu wel ff op.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMMotorEnBak#5270097084724685794
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Vandaag mijn motor opgehaald met alle mod. e.d. en de wamtewisselaar.
Als alles mee zit kunnen we in januari de kontactsleutel omdraaien. . Eerst centen verdienen want die zijn nu wel ff op.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMMotorEnBak#5270097084724685794
Hé, blokkie bij ome Wim geweest? Netjes hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jep
waterman771 schreef:U-Niek schreef:Vandaag mijn motor opgehaald met alle mod. e.d. en de wamtewisselaar.
Als alles mee zit kunnen we in januari de kontactsleutel omdraaien. . Eerst centen verdienen want die zijn nu wel ff op.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMMotorEnBak#5270097084724685794Hé, blokkie bij ome Wim geweest? Netjes hoor.
Ook hier een proficiat en succes bij de eerste start.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017