Gaat ook prima zonder lood. Wel “mot” er superplus in. Maar er zijn ook weer mensen die zonder gezeur op euro95 kunnen rijden.
Als je nog een prima blokje hebt met een prima compressie is het risico op pingelen niet ondenkbeeldig met euro95.
zon hoge compressie heeft een gti niet. 95 kan, maar rijd ook iets onzuiniger dan 98.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GTi loopt zonder problemen op 95…
Arjan Verkade schreef:GTi loopt zonder problemen op 95…
Jij hebt een schone. Dus daar heeft TS (met vuile) weer niet zoveel aan.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zo.. vandaag wilde ik het interieur wat ik bij oudelut had gekocht inbouwen, maar ik ben er nog niet aan toegekomen! Eerst gaf het gti dash niet het goede benzinepeil aan. Hij gaf aan dat hij voor 80% vol zat (wat zeker niet was) en als ik de vlotter op z’n kop zette steeg het wijzertje maar een klein beetje. Met andere cockpits kreeg ik wel de goede waarde. Hiervoor heb ik ook de vlotter, of sensor in de tank verwisseld, maar dat maakte niks uit (ook wel logisch ook). Daarna heb ik de massa van het brandstofmetertje in de cockpit rechtstreeks op de massa van de auto aangesloten, en jahoor, nu werkt ie naar behoren. Zo was ik al een aantal uur verder.
Hierna wilde ik de dashboard verlichting aan gaan sluiten. Ik het dimmertje aangesloten wat normaal onder je stoel ligt.. wat resulteerde op een hoop geknetter. Ik heb de bekabeling losgetrokken die naar het verlichtingspaneeltje gaat in de midden console, en ja, nu wel verlichting in de cockpit zonder geknetter.
Ik heb ook de 4 schakelaartjes aangesloten die naast je cockpit zitten. Alles werkt hiervan, alleen bij het indrukken van de schakelaar voor de ruitenwisser achter knalt de 25A zekering door.
Groot feest vandaag dus met al deze meevallers . Ergens zit dus een behoorlijk foutje wat een hoop ellende veroorzaakt. De kabelboom van de donor gti is jammer genoeg niet meer over te zetten. Ik zal dus het probleem met deze bekabeling moeten oplossen. Geen idee of hier mensen zijn met dezelfde ervaringen, maar ik moest even m’n verhaal doen na een dag van frustratie.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ach ja, sommige mensen doen niets liever dan een sudoku oplossen, een BX is wat puzzelen betreft toch een stuk veelzeidiger
Maar het schiet dus al weer behoorlijk op!
En dat interieurtje omzetten is een half uur werk dus dat komt wel goed wanneer het komt
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Toni, je hebt zeker gelijk. Als straks alles werkt dan geeft dat een hoop voldoening.
Ik heb trouwens interesse in jouw TRi pijp, aangezien ik mijn uitlaat van m’n donor gti niet kan gebruiken. Ik heb geen idee wat zoiets waard is, dus heb je een richtprijs? En ben je zeker van die 75 euro voor die kat? Want dan heb ik er nog wel één over . Kan ik daar gelijk heel de pijp inleveren met kat, of moet ik die er wel eerst afslijpen?
Oh en om veerpoten wat te smeren kan je toch wat teflon in de gaten bovenin spuiten? Als de wagen van de hoogste stand naar rijstand gaat blijft hij namelijk even hangen totdat hij ‘losschiet’ en zakt..
Groeten,
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hey Jeroen, teflon zou ik niet doen, beter gooi je wat lhm in de gaten van de poten, maar het is maar een tijdelijke symptoombestrijding, gewoon regelmatig gymnastieken helpt bij mij iig wel weer een tijd.
die 75 euro is wel een gangbare prijs alhoewel het per ijzerboer scheelt, bel eens wat rond, dan kun je de beste eruit pikken.
voor de pijp weet ik niet wat het waard is, nieuw zal het ook geen godsvermogen kosten, mar ik zit aan een 30 euro te denken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bied ik nét 35 euro via pb!!! Als jij een tel. nr. hebt van de ijzerboer bij jou op de hoek dan vraag ik dat gelijk. Als ik 2 katalysatoren in kan leveren, dan maakt het de rit naar Roermond iets rendabeler.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mechuccio schreef:hey Jeroen, teflon zou ik niet doen.
Waarom niet? Bij mij werkte het uitstekend!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
haha, nja 30 was een richtprijs he
maar ik zal even het nummer voor je opzoeken, niet nu overigens, ik ben aan het chauffeuren vanavond en zit nu in een mercedes te wachten op een klant.
2timo, zeker werkt het met teflon, maar bij mij nooit zo lang, maar goed, ook lhm erin gooin is symptoombestrijding, ik denk dat alleen vervangen van de poten uiteindelijk helpt. maar als ik er lhm indonder n dan 1x per week even gymnastiek blijven ze toch een hele poos soepel en komt er geen niet-lhm in het systeem
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Grappig (maar ook erg frustrerend) is dat ik 2 verschillende achterruitwisser schakelaars had, en een uur heb lopen zoeken hoe het komt dat m’n zekering elke keer doorbrandde . Bleken de aansluitingen op beide schakelaars op hele andere plekken te zitten. Dat was nou niet echt het eerste waar ik aan dacht….
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vrijdagochtend is mijn break na lange tijd door de apk gekomen! Volgens mij ook geen adviespunten. Ik ben er erg blij mee.
Nu het volgende puntje, omdat ik niet weet hoe het is met de distributieriem wil ik die gaan vervangen. Als ik het goed begrijp kan ik het beste gelijk de spanrol en waterpomp meenemen?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeliciteerd ermee
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
voor de APK! Gefeliciteerd!
Wat betreft de distributie: dit regeltje wordt toegepast vanuit economisch en ergonomisch oogpunt: als je de boel tóch los hebt liggen, kun je er én goed bij, en bespaar je evt een paar maanden later weer arbeidsuren als de wapo uiteindelijk alsnog kapot gaat.
Andere filosofie is dat wat niet kapot is/lekt, je ook niet hoeft te vervangen, maar vanwege de incidentele keer dat ik zo’n klus (laat) doe(n) hang ik persoonlijk de eerste religie aan…
De spanrollen zou ik sowieso altijd mee vervangen, maar ja, ook daar zijn weer andere opvattingen over?! Succes!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )