6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Willems BX 16V MK2 op LPG
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 oktober 2008 01:48 AM
  [ # 76 ]
oudelut schreef:
Arjan Verkade schreef:

Als je op de schakelaar druk (1), slaat die dan af?

Als je op de schakelaar druk (2) en slaat af, dan schakeld die dus wel om naar LPG maar er is iets mis met het LPG systeem waardoor die er niet op kan blijven lopen.

Als je op de schakelaar druk (3) en blijft op benzine lopen dan zit het probleem denk ik in de omschakeling.

Rolling Eyes  Twisted Evil

Bovendien:

Arjan Verkade schreef:

Correct me if I’am wrong Smile

Very Happy Wink

Goed bezig!!!!  Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil  Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2008 01:12 PM
  [ # 77 ]

Ik zorg er in elk geval voor dat alles hetzelfde blijft Wink

En ik had het natuurlijk over de inhoud niet over de manier van spellen Razz

Misschien had ik het wel onder de copy staan, ik weet het niet meer Wink

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 21 oktober 2008 12:35 AM
  [ # 78 ]

Woensdag kan ik eindelijk weer even verder met de gasbak. Misschien domme vraag maar hoeveel zekeringen heeft een ngasinstallatie? Is er ook een manier of ik kan testen of de schakelaar wel iets doet.

@patje als ik dat kan lijkt me het een prima idee. Maar ik snap precies waar die afsluiters zitten. Ik heb ook begrepen dat het geen LPi is, maar een LPG G3. Alleen ik krijg hem nooit goedgekeurd als G3 omdat het een oude auto betreft toch?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 oktober 2008 12:39 AM
  [ # 79 ]

Klopt, auto’s van voor 1994 zijn sowieso niet gehomologeerd voor G3. Zelfs niet als het precies werkt als een G3 installatie. De eerste merken die G3 voerden waren Volvo en Peugeot, allebei op modellen met bouwjaar 2-1994. Begrijp me goed: ook een BX Break van 94 kan nooit als G3 gekentekend zijn.

Voor de zekeringen: Google het merk en type van je gas installatie en kijk of je een schema kunt vinden. De fabrikant schrijft meestal voor waar er zekeringen moeten zitten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2008 12:53 AM
  [ # 80 ]

Ik dacht dat auto’s die orgineel geen G3 typegoedkeuring hebben dat je die G3 kan laten keuren als de uitstoot aan de eisen voldoet?

Of geld dat alleen weer voor auto’s na een bepaald bouwjaar?

Misschien is een kat verplicht? Rolling Eyes Zou ook nog kunnen natuurlijk..

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 oktober 2008 01:09 AM
  [ # 81 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik dacht dat auto’s die orgineel geen G3 typegoedkeuring hebben dat je die G3 kan laten keuren als de uitstoot aan de eisen voldoet?

Of geld dat alleen weer voor auto’s na een bepaald bouwjaar?

Misschien is een kat verplicht? Rolling Eyes Zou ook nog kunnen natuurlijk..

G3 bestaat volgens de regelgever pas vanaf 1994 voor auto’s die aan de eisen voldoen en daarvoor gehomologeerd zijn. Auto’s die voor 1994 ontwikkeld waren maar in 94 wel nieuw verkocht werden voldeden niet aan de homologatie en konden dus nooit als G3 gekentekend worden. Al waren ze nog zo schoon en voldeden ze wel aan de normen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2008 01:11 AM
  [ # 82 ]

Oké, als dat zo is dat mijn verhaal wel gelden voor auto’s van na 94 Wink

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 21 oktober 2008 01:13 AM
  [ # 83 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké, als dat zo is dat mijn verhaal wel gelden voor auto’s van na 94 Wink

Als die klaar is zal die er wel uitzien als nieuw. Maar dat telt zeker niet voor de RDW Wink

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 21 oktober 2008 01:14 AM
  [ # 84 ]

Als ik problemen hou dan wil ik hem ombouwen naar LPi. Of is dat niet mogelijk? Zou ik dan wel iets van de huidige installatie kunnen gebruiken?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 oktober 2008 01:21 AM
  [ # 85 ]
BX19TZI schreef:

Als ik problemen hou dan wil ik hem ombouwen naar LPi. Of is dat niet mogelijk? Zou ik dan wel iets van de huidige installatie kunnen gebruiken?

Dat kan wel, maar waarom zou je? Kost een hoop tegen geen voordeel. De installatie die je nu hebt geeft, mits helemaal in orde, dezelfde prestaties. En als je dat echt wilt zou ik mijn licht eens opsteken bij een gasspecialist.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2008 09:39 PM
  [ # 86 ]
Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 21 oktober 2008 10:17 PM
  [ # 87 ]
Arjan Verkade schreef:

Voorkomen van backfires? Wink

Heeft weinig met LPi te maken. Iedere moderne LPG installatie laat een motor op benzine starten waarna er op een later tijdstip overgeschakelt wordt op LPG.
Bij het starten is veruit de grootste kans op backfire.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 oktober 2008 11:40 PM
  [ # 88 ]

Nou mijn idee was dat bij LPI de LPG vloeibaar wordt geinjecteerd middels extra injectoren. Dan zou de kans op kackfire dus net zo groot moeten zijn als bij normaal op benzine rijden omdat het niet bij het luchtfilter wordt ingespoten.
Maar verder moet ik zeggen dat sinds ik een 405MI16 luchtslang heb gemonteerd ik geen backfires meer heb gehad, het scheelt toch wel om het inlaattraject kort te houden. Met de orginele slang was het inderdaad niet te doen om te starten op LPG

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2008 11:44 PM
  [ # 89 ]

Die info heb ik ook ja Wink

Bij LPi is de kans op backfire minder groot, en je verliest minder vermogen Wink

Profiel  
 
Gepost: 22 oktober 2008 01:43 AM
  [ # 90 ]

LPi van Bigas, Prins, AG e.d. is gewoon het sequentiele gasinjectie systeem met 1 injector/cilinder.
Vialle LPi is het fameuse systeem met de vloeibare gasinjectie(dat goed is, veel beloofd maar toch wel snel stukgaat)

Backfire is enorm motor afhangelijk lijkt me ook, gewoon al het feit of je een ontsteking per cilinder hebt of met coil packs, dus altijd ontsteking op 2 cilinders.
Uiteraard is de backfire minder groot/voelbaar als je een injector per cilinder hebt tegen dat heel je inlaatkanaal vol zit…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook