3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
drukcontact LHM… waar?.. gevonden bij remknop
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 20 oktober 2008 06:13 PM
  [ # 31 ]

kan ook, moet denk ik ook i.v.m. de stugheid van de leiding.
ooit heeft de stoplamp wel gebrand dus leiding heeft contact gehad met stelschroef. vraag is: hoe kan het zijn dat leiding zover is uitgezet, en ook niet terugkomt tegen stelschroef. heb afgelopen jaar in la france wel een hydr. probleem onderweg gehad met gesprongen treiterslang. (rode stoplamp heeft niet gebrand) achteraf bleek ook drukregelaar niet goed te zijn waardoor in ondeskundige franse citroen garage zowel de hoofdbol is gesprongen en toen ik na 2 uur terugkwam ook de remaccu. ofwel het systeem heeft onder grote druk gestaan.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2008 07:07 PM
  [ # 32 ]

AHA!
Dan kan het idd dat de gebogen leiding te ver is uitgebogen.
Je kan er voorzichtig aan buigen zo datie weer tegen de schroef ligt bij drukloos. Als het blijkt dat ie moe is ( buigt bij op druk weer uit en komt niet terug), het doosje vervangen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 20 oktober 2008 07:10 PM
  [ # 33 ]
bogaard77 schreef:

AHA!
Dan kan het idd dat de gebogen leiding te ver is uitgebogen.
Je kan er voorzichtig aan buigen zo datie weer tegen de schroef ligt bij drukloos. Als het blijkt dat ie moe is ( buigt bij op druk weer uit en komt niet terug), het doosje vervangen.

precies, da was de bedoeling

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 20 oktober 2008 07:32 PM
  [ # 34 ]

maaarrr. als ik hem weer aansluit, zit er dan geen lucht in de weg bovenin i.p.v. LHM? het is een doodlopend leidinkje…

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2008 07:51 PM
  [ # 35 ]

Daar zeg je zo wat. De lucht wordt wel samengedrukt. kan je em eerst vullen voor aansluiten?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 20 oktober 2008 07:54 PM
  [ # 36 ]

ja, kan hem wel vullen (veel geknoei-kleine doorgang) maar toevoerleidinkje is ca. 20 cm en loopt naar beneden toe dus daar krijg ik geen lhm in.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2008 08:13 PM
  [ # 37 ]

Het maakt kennelijk niet uit want anders was er wel een nippel op gemaakt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 12:38 AM
  [ # 38 ]

zo..vanavond opnieuw de sensor gemonteerd, druk op het systeem gezet en de wartel ff wat gelost zodat lucht eruit kon ontsnappen. van te voren de sensor wat bijgebogen, daarna een half uurtje lage- en hoge- en rijstand en ontlastschroef los - vast wat remmen kortom wat pielen met drukopbouw en stelschroefje net zolang dat bij het starten en geen druk de rode en hydr. lamp brandt, daarna bij voldoende druk gaat het zaakje uit. zoals het hoort… Very Happy

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 21 oktober 2008 01:32 AM
  [ # 39 ]

Goed werk.

Ik hoop alleen voor je dat de grote druk in je systeem niet nog meer schade heeft aangericht.

Ennuh je mag Boogaard wel heel hartelijk danken voor het meedenken.

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 01:40 AM
  [ # 40 ]

clap very good bravo type
u allen bedankt..tedje en boogaard en GW-tje etc. etc.
ik rij nu sinds dat voorval met de drukregelaar ca. 2 maanden zonder problemen, hopend dat dat zo blijft.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 03:05 AM
  [ # 41 ]

Geweldig, snoek1 dat je ons mee liet kijken in je manocontact.  very good
Dit was mij allemaal onbekend!

Mijn stoplamp gaat altijd meteen uit. (trouwens ook die van mijn ex ID19P).
Dit is dus blijkbaar niet goed?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 oktober 2008 10:17 AM
  [ # 42 ]
ted.kampen schreef:

Mijn stoplamp gaat altijd meteen uit. (trouwens ook die van mijn ex ID19P).
Dit is dus blijkbaar niet goed?

Contact aan, lamp aan.
Starten, aanslaan, een of twee tellen, lamp uit.

Nb Bij keer of drie vier starten zonder aanslaan gaat de lamp ook al uit, kennelijk dan al voldoende druk opgebouwd. Als de motor kort daarvoor gedraaid heeft gaat lampje na aanslaan nog sneller uit.

Nooit anders ervaren.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 oktober 2008 12:39 PM
  [ # 43 ]

ja graag gedaan hoor.

Mijn rode lamp blijft aan tot we halverwege zijn van het afslaan van de regelaar. Een seconde of 30 denk ik..
Maar ik heb het ID manocontact op het verdeelblokje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook