Twee vraagjes:
Hoe kun je het beste oude olievlekken op straat verwijderen?
Op citromobile zag ik een stand waar hele platte lekbakken van diepgetrokken staal werden verkocht. Lijkt me ideaal om onder de slapende DS te schuiven. Weet iemand waar je die kan kopen?
Ik doen het altijd met terpentine en een grove borstel en dan naschrobben met zeepwater.
Rijden als een Godin in Nederland.
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op Citromobile! Ik heb er eentje meegenomen, die houdt nu de vloer van de nieuwe garage schoon. Als iemand nog het plattegrondje heeft: het was een gereedschapstand bijna helemaal achterin, direct links van de toiletten.
Totaal aantal Berichten: 62
- (Grand) C4 Picasso Business
Ik gebruik (bij lekkage) een simpele verfbakje (voor die verfrollers) met een stuk krant erin om de olie te absorberen.
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
Totaal aantal Berichten: 813
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik heb een lekbak voor een wasmachine bij een bouwmarkt gehaald. Dit gebruik ik tijdens het sleutelen, makelijk als er gereedschap of onderdelen vallen, die vis ik uit de lekbak. Of als ik iets van hydrauliek los schroef, lekt die vette LHM niet op de vloer.
Ik heb de lekbak eigenlijk gekocht om het koelwater op te vangen, dat gaat namelijk alle kanten op als je de plug uit het motorblok schroeft.
Die speciale bakken hebben soms een aftapkraantje en/of wieltjes, dat heeft die lekbak niet. Bovendien is een lekbak niet geschikt om helemaal onder de DS in de laagste stand te schuiven.
Als er iets op de grond valt gooi ik er direct kattegrid op, helpt weinig… Het voorkomt wel dat er nog meer vloeistof in de vloer trekt.
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Er is ook een speciale grid, die ook in de garages wordt gebruikt, die zuigen echt de vlekken weer van de straat. Weet zo effe geen naam, het is een terra kleurige grid.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
um. . .
remrijniger en geel zand. Dan ben je 90% kwijt. geloof me..
oja, ik heb natuurlijk ook zo een drip-pan (zoals ze heten) bij de citromobiel gescoord.
.komma
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Absorptie hun werk laten doen, vegen, en daarna schrobben met bleek. Het restant is er uit te branden met een simpele gasbrander.
Op deze manier heb ik mijn oprit na een hevig ATF-bad helemaal vlekvrij gekregen.
die dunne platen zijn op elke oldtimerbeurs te koop, binnenkort weer autotron!