knäckor schreef:Ja, waarschijnlijk wel. Maar om het zeker te weten moet je even de motor los testen.
hoe kan ik de motor los testen? 3 draden 1 moet constand 12V en die andere 2? hoe moet ik die aansluiten om hem rechtstreeks te testen?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ken je niemand die een BX met een werkende achterruitenwisser heeft? Dan kan je de motor even op die draden aansluiten en testen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Tja, zo te horen lijkt de spanning lijkt zo wel in orde.
Maar direct op de motor proberen is soms handiger.
Wat je ook moet testen: de motor moet met de hand (met gemonteerde arm) enigzins subtiel (zij het niet veel) te bewegen zijn. Als dat al niet kan (een heel klein knikje voelen is genoeg), dan is de motor zeker niet goed.
Dan moet je even het dekseltje op het motortje openschroeven (voorzichtig, er kan wat uitvallen) en kijken of de contacten daar weggebrand zijn. Zo ja, dan is de oorzaak duidelijk; de motor zit vast en door aanhoudend proberen zijn de contacten (als een soort zekering) weggefikt. Dat is dus gevolg, geen oorzaak.
Ich bin ein Breaker
Hilko16TZI schreef:Die breken nogal snel ja. Onderaan, waar de kabel in het wit verdwijnt, kun je het ding met bv Ducktape plakken. Let wel op dat je het schuifje vrijhoudt. Niet teveel tape gebruiken dus, en niet trekken aan de kabel zolang ie niet geplakt is. Je zult de eerste niet zijn die de opnemer molt op die manier. Het werkt niet voor eeuwig (vervang daarom ook gelijk alle lampjes achter je dash) maar het kan best een hele poos meegaan.
ik heb het met stukje ducktape gedaan en hij werkt idd weer. bedankt voor de tip. ben alleen wel vergeten het lampje te vervangen maar dat komt nog wel een keer tis er maar 1 dus ik mis een helft van me klokje dus das niet zo een ramp. zolang me snelheid maar te zien is