3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 oktober 2008 10:03 PM
  [ # 31 ]

Sorry, heb er geen foto van. Snap je het verhaal?

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 19 oktober 2008 12:05 AM
  [ # 32 ]

ik denk dat het inderdaad weet. Ik heb die borgveer zien zitten, maar niet geweten dat ze dat bedoelde. Heb het toen voor de zekerheid maar laten zitten… Bedankt!

Overigens zoals ik al int cafe zei: De gebroken en verbogen pijpen en ratels worden morgen gerevancheerd met een geleende kwaliteitsratel en een dikke pijp van 2 meter… Twisted Evil

En dan dus de ADALS morgen maar demonteren Smile

Oh ja.. en de achterbank ligt hier ook nog in’t kantoor..

Oh ja en de klokkenwinkel ook…

oh ja….          Rolling Eyes  Wink huh

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 12:24 AM
  [ # 33 ]

goed: kwaliteitsratel met pijp van 2 meter…

Ratelkop verbogen. Laatste optie is dus luchtratel, welke ik niet heb. Gaat de garage dus maar uitzoeken of een vriend van m’n vader moet ik d’r bij neer zetten. Overigens is de demontage van de achterkant redelijk verlopen.

GROOT probleem is wel dat de eigenlijke bout met moer die de draagarm op z’n plek houdt, t scharnierpunt dus: weigert lost te komen. Alles mee geprobeerd, wil niet NOG een ratel slopen… (dit geldt voor bijde kanten overigens..)

Ideeen? Want zonder die arm valt er ook geen lager uit te halen! En die MOET morgen, anders staat ze 2 weken zonder wielen met de kont in de lucht Evil or Very Mad

Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 20 oktober 2008 12:54 AM
  [ # 34 ]

waarom sloop je al die ratels? heb je geen wringijzer?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 02:15 AM
  [ # 35 ]

HAD ik.. todat ook die krom ging Sad

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2008 05:53 PM
  [ # 36 ]

vandaag weer een aantal uren lopen sjorren aan die bout, nog altijd weigering los te komen. Nu alles maar weer dichtgemaakt.. Dan maar vervoeren richting luchtratel ergens.. al dan niet garage…

Profiel  

Gepost: 20 oktober 2008 06:46 PM
  [ # 37 ]

Je draait toch wel de goede kant op?  Cool

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 oktober 2008 08:09 PM
  [ # 38 ]

Stomme vraag?

Als je de bouten verhit. Zou je dan wel beweging in kunnen krijgen?
En flink inspuiten met W40 wilt ook wel eens helpen? Om bouten los te krijgen!

Succes,

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 01:58 AM
  [ # 39 ]

tja verhitten met een benzinetank en olieleidingen erbij ben ik een beetje huiverig mee..

Enne verkeerde kant? eigenlijk eerst wel ahum..

neemt niet weg dat ik met Nix (oostendorp versie van wd40) alles goed en avond van tevoren ingespoten.

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3197

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 oktober 2008 01:47 PM
  [ # 40 ]
Michelangelo schreef:

vandaag weer een aantal uren lopen sjorren aan die bout, nog altijd weigering los te komen. Nu alles maar weer dichtgemaakt.. Dan maar vervoeren richting luchtratel ergens.. al dan niet garage…

Als die lagers al een hele tijd ( half jaar ) kapot zijn komt de bus vast op de bout .

Heb zo ooit de kop van de bout eraf gebroken met een hele lange hefboom .

Ik wil je nu geen angst aanjagen maar ik heb toen de draagarm met de slijpschijf in stukken moeten slijpen , en dan de bout en bus in drie delen voor het verder uit elkaar kon .

Succes ,  Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 oktober 2008 05:13 AM
  [ # 41 ]

pfft dat klinkt inderdaad aardig in de richting. Alleen ik draaide puur aan de moer, dus dan zou het verder niet uit hoeven maken…

Ik ga over anderhalve week wel weer verder.. eens kijken..

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 mei 2009 02:47 AM
  [ # 42 ]

Nou nadat ze heel lang heel braaf onder het zeiltje heeft gestaan heb ik haar vorige week voor het eerst weer meters laten maken om de oprit opnieuw in te delen bij pa en ma (de eend werd verkocht) dus even een rondje rond het plein gedaan. God wat een gevoel…

Nu is de knoop doorgehakt: Er gaan keiharde pleuro’s tegenaan gegooid worden! 17 mei (met de CX-club technische meeting) wordt ze bij Tres Beau neergezet om APK klaar te maken (of af te schrijven..) Daar worden de ADALS, ashoes, ruit en verdeelbol (slaat elke 7 seconden aan en lekt) vervangen en ze moet electrisch uitgeplozen worden. Verlichting wil niet lekker werken en ik kan het niet ontdekken.

Eigenlijk wil ik op de meeting een aantal vragen met mij de ruit te vervangen (heb een ruit en nieuw rubber) gewoon omdat het wel eens interessant kan zijn en ik bang ben de nieuwe ruit te slopen. Intresse?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 mei 2009 05:08 PM
  [ # 43 ]

leuke en vroege cx / leuk project !
mooie/chique kleur !
gefeliciteerd !

adal: laten doen met (of bij) iemand die er handig in is. gaat ‘t wat sneller.

deurpanelen: zien er minder uit, jammer. nieuwe zoeken (lastig). of oplappen met stuk vinyl achtig materiaal over het gat. weet niet of er bekleders zijn die dat netjes kunnen. of zelf proberen. is lastig materiaal. er zijn ook deurarmsteuntjes geweest. die kan je er dan ook over heen monteren. stoort het minder. liggen wel her en der (cx garages, cx club magazijn, staat ergens ook een setje op ebay - setje van 4! ).

koplampen: die jij hebt zijn een bijzondere uitvoering, alleen voor de vroege cx-en (hebben onderaansluiting), met een dubbele reflector. midden achterin zit achter een grote rubberen dop een duplo lamp 40/45 watt lamp (voorloper vd H4). aansluitplug + bedrading er af, rubberen dop er af, en veertje om de lamp los te maken. afstelling met de 3 ophangpunten vh lichthuis.
eronder zit een geintegreerde verstraler H2 / 55 watt. die is voor de onderste reflector. er zijn 2 uitvoeringen, de ene heeft wel een rubberen afdichtkapje hiervoor (Cibie), de andere niet (Marchal). Bij de Cibie voorzichtig het rubberen kapje openen/optillen. de H2 lamp zit in een speciaal houdertje geklemd. houdertje gaat ook los met een klemmetje. dan haal je lampje+houdertje er zo uit.
de afstelling voor de verstraler zit aan de onderkant van het lamphuis (lekker handig). meestal war roestig. liever maar niet aanzitten.
de Marchal versie heeft geen afdicht kapje voor de verstraler, pakt sneller water, wat je reflector dan aantast…..  zou dan zelf iets fabriceren met rubberen afscherming zodat ie daar geen water kan pakken naar binnen.
haal je koplamp er maar eens uit de auto, kan je er makkelijker bij.
indien geen stroom, eerst maar eens de connectortjes bekijken achter de duplo en H2 lamp, en bij de stekkers vd bekabeling.
beter is het zowiezo om de originele bekabeling te bypassen met een relais direct op de accu. beter voor lichtopbrengst en dan brand je lichtschakelaar niet door.

staan die extra verstralers achter de grille (ahum….) ook op een relais ??

ben je al lid cx club ??

suc6 !

Michelangelo schreef:

toch maar weer bezig geweest. Ik ga morgen alle lampen fixen alleen vreemd genoeg heb ik in mijn koplampen alleen dimlicht. Voor zover ik kan lezen zit er in de extra schelp een lamp voor grootlicht, alleen aan 1 kant lijkt het net stadslicht ((kort)sluiting?), en de andere doet het niet. Nu wilde ik ze vervangen, maar tot mijn verbazing wilden geen van beide eruit. Kortom: Hoe krijg ik de lampjes daar eruit? Lijkt wel alsof de hele schelp eruit moet oid (overigens heb ik het gat waar de kabel doorheen loopt al wel open)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 mei 2009 04:22 PM
  [ # 44 ]

Kwam ik nou net toevallig deze tegen: http://link.marktplaats.nl/235744356 ook met gele verstralers achter de grille. Dus niet zomaar erin geklust maar in die tijd een optie moet het dan geweest zijn.

Bedankt voor de lange post
-de adals gaan dus door Beau gedaan worden evenals een ashoes voor
-deuren heb ik meer geclassificeerd als ‘niet essentieel’ dus dat komt mettertijd wel
-koplampen ga ik nog wel even nalopen idd, ik heb nog steeds geen idee waarom ze zo vreemd doen. Het is ook niet dat er geen stroom op staat, maar dat er op de verkeerde momenten stroom op staat. Dimlicht krijgt stroom als ik het stadslicht aanzet en schakelen naar dimlicht geeft geen verandering: beide zijn dan aan. Daarentegen weigert het stadslicht rechtsvoor stroom te krijgen, ook vreemd.

Naja zondag gaat ze naar de meeting en dan naar tres beau voor de rest, zien we het wel! Enne de club? Alweer bijna een jaar lid Smile

Profiel  

Gepost: 14 mei 2009 04:54 PM
  [ # 45 ]

Dat is die van Art toch, die in die advertentie?

Profiel  

3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook