4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Voorruit dubbelbeelden
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 21 oktober 2008 04:53 AM
  [ # 46 ]

Tip: Maak een ander draadje aan in dit subforum met een heel opvallende algemene titel (“Oproep aan ALLE C4 .... rijders” oid) en verwijs daarin naar de poll in dit topic.

Mensen met een auto zonder dubbelbeelden kijken mogelijk helemaal niet naar dit topic en zullen dus nooit “positief” stemmen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 12:49 PM
  [ # 47 ]

Tip; Laat het bij dit draadje. Elk topic met een duidelijke omschrijving zoals dit topic, krijgt de aandacht die het zou moeten verdienen. Google weet dit draadje inmiddels ook perfect te vinden, dus dit moet echt voldoende zijn. En als blijkt dat het toch niet voldoende is, dan moet iedereen er dan toch maar aan dat het probleem niet groter is, hoe teleurstellend dat ook zal zijn….

Het is nog steeds geen stormloop-topic, en zoiets moet je niet forceren. Dit zal de objectiviteit van de polluitslag niet ten goede komen.
Los daarvan heb ik het vermoeden dat Citroën NL helemaal niets met een poll-uitslag gaat doen. En al helemaal niet als daar reacties in staan als “goh, nu ik er op let, zie ik het ook!”.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 21 oktober 2008 01:27 PM
  [ # 48 ]
patje74 schreef:

......., dan moet iedereen er dan toch maar aan dat het probleem niet groter is, hoe teleurstellend dat ook zal zijn….

Blijft echter het feit dat er een aantal mensen is die erg veel last hebben van het verschijnsel en ik vind het vreemd dat die beperkte groep niet door dealer of Citroën Nederland serieus genomen wordt.
Ik denk niet dat de poll veel invloed zal hebben bij Citroën Nederland, maar baat het niet dan schaadt het niet (is het gezegde).
Persoonlijk laat ik het er nog niet bij zitten. Iedere ochtend en avond met veel ergernis en hinder in je (verder fraaie) (G)C4P rijden laat je steeds opnieuw nadenken over meer rigoreuze oplossingen dan alleen maar contacten met dealer en Citroën Nederland.
Het blijft een grove vorm van minachting voor de mensen met klachten, dat Citroën Nederland niets doet, want het blijkt hier op het forum iedere keer weer dat er (ook al zou de groep beperkt zijn) een aantal (G)C4P-rijders is die last heeft van dubbelbeelden.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 01:36 PM
  [ # 49 ]

Wat heb je zelf tot nu toe ondernomen? Je schreef eens dat je er niets aan wilde doen omdat je dan je dealer zou benadelen. Volgens je eigen schrijven zou hij de juiste persoon zijn om dit af te handelen, wat je dus niet wilde.
Als je zelf nog niets hebt ondernomen, dan is er toch in jouw geval geen sprake van minachting naar klanten toe die klachten hebben. Want daarvoor zal je in eerste instantie een klacht moeten indienen.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 01:55 PM
  [ # 50 ]
patje74 schreef:

Wat heb je zelf tot nu toe ondernomen? Je schreef eens dat je er niets aan wilde doen omdat je dan je dealer zou benadelen. Volgens je eigen schrijven zou hij de juiste persoon zijn om dit af te handelen, wat je dus niet wilde.
Als je zelf nog niets hebt ondernomen, dan is er toch in jouw geval geen sprake van minachting naar klanten toe die klachten hebben. Want daarvoor zal je in eerste instantie een klacht moeten indienen.

Als ik het dossier “dubbelbeelden” op het forum zou plaatsen, ben je een groot aantal pagina’s verder.
Mijn klacht is in januari 2008 gegrond verklaard door Citroën Nederland. In februari 2008 is een nieuwe voorruit geplaatst (Saint Gobain), maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Daarna zijn er contacten geweest met ANWB, Consumentenbond en RDW, die echter verwijzen naar Citroën Nederland, omdat zij de vertegenwoordiger van de fabrikant zijn.
De dealer is van goede wil, maar kan niets doen zonder toestemming van Citroën Nederland (tenzij hij er zelf geld in wil steken). De dealer aansprakelijk stellen, betekent dat ik aan zijn portemonnee ga komen, terwijl het een Citroën probleem is. Citroën blijft maar beweren, dat het een eigenschap is van de grote schuine voorruit in samenhang met de warmtewerende eigenschappen. Dit blijkt echter niet waar, want andersoortige (achter)ruiten (C1) hebben hetzelfde probleem. Het lijkt eerder een (foute) eigenschap van het glas.
Er is nu een laatste brief (ik denk al de 6e, dus ik heb wel degelijk zelf al actie ondernomen) naar Citroën Nederland, waarna ik waarschijnlijk (afhankelijk uiteraard van het antwoord) de BOVAG (advies dealer) in ga schakelen en daarna mogelijk Citroën Nederland voor de rechter ga slepen (ook hier moet ik eigenlijk beginnen bij de dealer, maar die heeft de auto niet gebouwd).
Het wordt dus nog vervolgd….

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 02:12 PM
  [ # 51 ]
Caysee schreef:

Mijn klacht is in januari 2008 gegrond verklaard door Citroën Nederland…...

Caysee schreef:

Citroën blijft maar beweren, dat het een eigenschap is van de grote schuine voorruit in samenhang met de warmtewerende eigenschappen. Dit blijkt echter niet waar, want…..

Is “Citroën NL” niet dezelfde partij als “Citroën”?

Als deze dealer dit probleem ook ziet, moet hij die wagens met een bloedgang uit de verkoop halen! Je wilt als dealer toch geen ondeugdelijke producten verkopen? Daarnaast stelt hij zich klaarblijkelijk bijzonder kwetsbaar op door ze toch te verkopen.

Als dit probleem nu werkelijk zo hevig is, en als dit zeer duidelijk bekend zou zijn bij de dealers, dan is het toch hun taak om een vuist te maken?
Als de verkopers van deze ondeugdelijke producten slechts achteroverleunend wachten tot de consument het oplost, vind ik ze erg passief handelen in deze kwestie. (en dat mogen ze dan best voelen als dit onvermeidelijk blijkt te zijn wanneer jij je recht tracht te halen) Als mijn melk zuur uit het pak komt, ga ik ook terug naar Appie H., en niet naar de boer….. En dan verwacht ik van Appie H. actie, en geen gemiep dat het hen geld gaat kosten….

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 02:22 PM
  [ # 52 ]

Het schijnt dat de Citroën dealer(s), Citroën Nederland (importeur) en Citroën Frankrijk (fabrikant) allemaal op de hoogte zijn van het probleem, doch dat zij hun verantwoordelijkheden in deze niet willen nemen, gezien de te verwachten kosten.
In principe blijft de verkoper (dealer) aansprakelijk voor het produkt, doch levert Citroën Frankrijk het produkt met de ongewenste eigenschappen.
Het heen en weer (ver)wijzen van dealer, importeur en fabrikant begint in dit verhaal behoorlijk irritant te worden, evenals de bemoeienissen van mensen die er geen last van hebben (dubbelbeelden), doch wel een mening.
Als jij (Patje74) een betere manier weet om e.e.a. aan te pakken, dan zou je een aantal forummers een groot plezier doen eens met een degelijke oplossing te komen.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 02:29 PM
  [ # 53 ]
Caysee schreef:

Als jij (Patje74) een betere manier weet om e.e.a. aan te pakken, dan zou je een aantal forummers een groot plezier doen eens met een degelijke oplossing te komen.

Gut, je hebt zelf beschreven wat de beste weg zou zijn. Je hebt tevens beschreven dat dat niet de weg is die jij in wilt slaan omdat je je dealer dan op een of andere wijze kwetst. Wellicht is het toch de beste wijze om het zaakje aan te pakken zoals je zelf het beste acht, en dus via de dealer.
Dit klinkt ook logisch toch? Ze hebben de wagen tenslotte geleverd. En hem dit ze centen gaat kosten…. tsja, daar moet hij zich dan maar hard voor gaan maken, dat is zijn taak.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 03:07 PM
  [ # 54 ]
patje74 schreef:

Gut, je hebt zelf beschreven wat de beste weg zou zijn. Je hebt tevens beschreven dat dat niet de weg is die jij in wilt slaan omdat je je dealer dan op een of andere wijze kwetst. Wellicht is het toch de beste wijze om het zaakje aan te pakken zoals je zelf het beste acht, en dus via de dealer.
Dit klinkt ook logisch toch? Ze hebben de wagen tenslotte geleverd. En hem dit ze centen gaat kosten…. tsja, daar moet hij zich dan maar hard voor gaan maken, dat is zijn taak.

Ik heb nu direct contact met Citroën Nederland. Als hier niets uitkomt, dan is de enige weg inderdaad de verkoper (dealer) aan te pakken. Als dit nodig is zal ik inderdaad niet aarzelen dat te doen.
Ik blijf echter van mening dat het probleem in eerste instantie bij de ruitenfabrikant ligt, daarna bij Citroën Frankrijk, vervolgens bij Citroën Nederland en dan pas bij de dealer. De gerechtelijke weg gaat helaas andersom.
Zolang overigens Citroën (welke dan ook) niet erkent dat er een ondeugdelijk product wordt geleverd, blijft het moeilijk deze zaak op een normale manier af te handelen. Citroën is, ondanks een aantal klachten bij dealer en importeur, van mening dat er niets aan de hand is en lijkt niet van plan iets richting ‘gedupeerden’ te doen.
Dus wat het wordt, TROS-radar of de rechter, het verhaal is nog niet afgelopen.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 21 oktober 2008 05:10 PM
  [ # 55 ]

Hmm, ik zal het ook eens bij mijn dealer aankaarten. Ik moet toch binnenkort (nog) eens terug voor cruise control die niet werkt, slepend geluid van onder de motorkap (spanrol of waterpomp), olielekje en irritant gerammel in mijn dashboard. Dubbelbeelden kunnen er nog wel bij nu de wagen nog onder garantie is Wink

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 21 oktober 2008 05:12 PM
  [ # 56 ]

Misschien op het Franse forum gelijkaardige poll plaatsen ? Daar waren er duidelijk nog mensen die er last van hadden.
De 8 personen met dubbelbeelden (waaronder mezelf) lijken mij niet doorslaggevend te zijn.

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 21 oktober 2008 05:28 PM
  [ # 57 ]

Mijn frans is niet zo goed maar op zich lijkt het me wel een goed plan, kunnen we de resultaten vanuit dat forum ook meenemen.

Zou jij de actie kunnen uitvoeren ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 05:30 PM
  [ # 58 ]
C4sohier schreef:

De 8 personen met dubbelbeelden (waaronder mezelf) lijken mij niet doorslaggevend te zijn.

Ik vraag me af waarom het een grote groep rijders met problemen moet zijn om de zaak aan te pakken.
Als het maar een gering aantal is, zie ik niet in waarom Citroën deze mensen met hinderlijke voorruitverschijnselen niet tegemoet zou kunnen komen.
Al zouden het er niet meer dan 10 in heel Nederland zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat het probleem niet bestaat.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 05:50 PM
  [ # 59 ]

Ik vraag mij af wat je wilt bereiken met deze poll.

Caysee schreef:

Mijn klacht is in januari 2008 gegrond verklaard door Citroën Nederland.

Hiermee heb je toch voldoende in handen om er mee verder te kunnen?

Jij vindt dat je ruit niet deugdelijk is, Citroën NL vindt dat ook, dus moet er actie komen. Komt er geen actie, dan moet je die afdwingen, en met die verklaring van Citroën NL sta je heel sterk.
Wat houdt je nog tegen?

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 06:51 PM
  [ # 60 ]
patje74 schreef:

Ik vraag mij af wat je wilt bereiken met deze poll.

Caysee schreef:

Mijn klacht is in januari 2008 gegrond verklaard door Citroën Nederland.

Hiermee heb je toch voldoende in handen om er mee verder te kunnen?

Jij vindt dat je ruit niet deugdelijk is, Citroën NL vindt dat ook, dus moet er actie komen. Komt er geen actie, dan moet je die afdwingen, en met die verklaring van Citroën NL sta je heel sterk.
Wat houdt je nog tegen?

Misverstandje? Die poll komt niet uit mijn hoge hoed…... Sad
Verder ben ik het met je eens. Ik ben hier ook mee bezig,  zoals je wel begrepen hebt.

Profiel  

4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook