turbomckwek schreef:Een kilometerheffing zou dus afhankelijk zijn van de kilometerstanden… Nou dan ben ik inderdaad wel erg benieuwd hoe ze dat technisch willen gaan oplossen. Dan moet er dus wel een soort GPS achtig systeem in de auto’s gemonteerd worden zoals XTR schreef.
GPS is wel leuk, maar hoe willen ze dat 100% waterdicht maken?
Navigatie-systemen zijn heel vaak hun signaal kwijt of sturen je de verkeerde kant op
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blueduck schreef:Met andere woorden: na 7500 km de tellerkabel los en lekker goedkoop doorrijden.
Misschien kunnen ze t koppelen aan je benzineverbruik dmv cameras bij de pompen??? Dat zou nog t eerlijkste zijn denk ik. Dan stimuleer je tenminste n beetje zuinig te rijden.
en als je in het buitenland tankt?
of als je tijdelijk wat problemen krijgt met het verbruik van je auto?
denk ook dat dit echt een optie zal zijn.
en denk dat mensen te snel iets vinden om dit te omzeilen.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dan moet er dus wel een soort GPS achtig systeem in de auto’s gemonteerd worden
Dat zou fijn zijn, kun je meteen zien waar de flitsers staan…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
turbomckwek schreef:XTR schreef:Ik vraag me trouwens al een hele tijd af hoe de overheid de kilometerheffing TECHNISCH wil gaan invoeren; hoe kun je de kilometerstanden van iedereen gaan bijhouden
‘t lijkt me niet echt uitvoerbaar; of je moet met een soort GPS-achtig systeem per auto gaan rijden
(kost honderden euro’s per auto, denk ik, qua aanschaf)Ik denk dat er gewoon fotocamera’s boven de rijbanen komen. In traject-controle stijl. Zodra je een ‘betaald’ gebied inkomt wordt er een foto van je kenteken gemaakt en als je het ‘betaalde’ gebied verlaat dan wordt er weer een foto gemaakt. Afstand tussen de camera’s is bekend, kenteken ook, dus persoonsgegevens ook, en de rekening komt je kant op!
Maar ja, niet overal staan camera’s.
en wat te denken van mensen die op het platteland op B-wegen hun kilometers maken ?
of alleen in de stad ?
die rijden misschien maar 10% van hun jaarlijkse kilometrage op autosnelwegen, en komen nooit in grote steden; zelfs nooit in de Randstad.
dus het zou ook maar zo gekoppeld kunnen worden aan een jaarlijkse controle (samen met de APK, als de auto ouder dan 3 jaar is)
Als je alle op- en afritten van de snelweg voorziet van fotocamera’s kun je zo’n systeem vrij makkelijk invoeren voor het volledige snelwegnetwerk.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Of een systeem zoals wel in het buitenland toegepast wordt, namelijk met tolpoortjes. Gewoon een 10 of 20 baans rangeerterrein met poortjes waar je een kaartje kunt kopen. Dat je weer nodig hebt als je weer van de snelweg af wilt. En als je er vaak langs komt dan kan je een zendertje kopen voor in je auto.
Gelukkig dat er rondom de knelpunten in Nederland zoveel ruimte is om 10 of 20 baans rangeer terreinen te maken
En dit gaat natuurlijk alleen nog maar over de snelweg, alle andere wegsoorten gaat dit natuurlijk niet voor.
Nou ja het duurt nog tot 2009 voor de kilometerheffing wordt ingevoerd, we merken het dan wel! Het laatste woord is er nog niet over gezegd denk ik
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
turbomckwek schreef:Of een systeem zoals wel in het buitenland toegepast wordt, namelijk met tolpoortjes. Gewoon een 10 of 20 baans rangeerterrein met poortjes waar je een kaartje kunt kopen. Dat je weer nodig hebt als je weer van de snelweg af wilt. En als je er vaak langs komt dan kan je een zendertje kopen voor in je auto.
Gelukkig dat er rondom de knelpunten in Nederland zoveel ruimte is om 10 of 20 baans rangeer terreinen te makenEn dit gaat natuurlijk alleen nog maar over de snelweg, alle andere wegsoorten gaat dit natuurlijk niet voor.
Nou ja het duurt nog tot 2009 voor de kilometerheffing wordt ingevoerd, we merken het dan wel! Het laatste woord is er nog niet over gezegd denk ik
ik denk dat we hier in nederland daar te korte afstanden en teveel afslagen voor hebben, vergeet niet dat er in frankrijk bijvoorbeeld overal mensen bij zitten.
volgens mij kunnen we het gewoon beter laten zoals het is.
na 25 jaar gewoon belasting vrij.
deze regel is toch ook uiteindelijk ingevoerd aangezien je met een 25 jaar oude auto vaak voor hobby rijdt en weinig km maakt (al gaat dat niet altijd op)
Blueduck schreef:Met andere woorden: na 7500 km de tellerkabel los en lekker goedkoop doorrijden.
Misschien kunnen ze t koppelen aan je benzineverbruik dmv cameras bij de pompen??? Dat zou nog t eerlijkste zijn denk ik. Dan stimuleer je tenminste n beetje zuinig te rijden.
Ook camera’s bij de Aldi voor de PPO rijders
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:Blueduck schreef:
wat jij nu beschrijft is rekeningrijden.
Wat is het verschil met rekeningrijden en kilometerheffing? (Kilometerheffing rond bepaalde knooppunten)
Het verschil zit ‘m in de naam, en de naam is anders omdat ze zo weer opnieuw diverse investeringen doen zonder dat er een garantie is dat het geld nuttig besteed wordt.
En in het vorige project, het rekeningrijden, is gruwelijk veel van ons geld verspild aan tolpoorten die nu slechts de dagprijs van oud-ijzer vertegenwoordigen….
Ech ach, als het zo is dat de huiderschapsbelasting wordt afgeschaft en ik moet betalen voor het gebruik, dan komt er denk ik nog wel een auto bij.
Ik ben erg benieuwd of ze de kilometerprijs voor LPG-auto’s ook lager zetten. (de vervuiler betaalt is hun motto toch?)
patje74 schreef:
Ik ben erg benieuwd of ze de kilometerprijs voor LPG-auto’s ook lager zetten. (de vervuiler betaalt is hun motto toch?)
Dat zou nog eens een goede zet zijn
Maar ik reken er niet op. Het is de overheid er toch uiteindelijk om te doen zo veel mogelijk geld uit de automobilist te persen.
Hoe je t ook wend of keert we worden gewoon genaaid , en als ik genaaid word wil ik ook tieten voelen .
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
heb net de nieuwe belastingrekening binnen, € 46,-, zoals altijd.
heb meteen de belastingdienst gebeld met de vraag wat het de volgende keer wordt.
€ 119,-.
dat scheelt dus bijna
€ 75,- per kwartaal,
€ 25,- per maand en
€ 300,- per jaar.
‘t is dat mijn grijs kenteken auto nu geen cent meer waard is en ik er af en toe geld mee kan verdienen want anders stond ‘ie NU bij Te Koop…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto