Bij vervanging van een van de 2 koplampen laatst kwam ik een 2polige stekker tegen net achter de koplamp, denkende dat dit een diagnosestekker was heb ik er verder niet op gelet. Nu kwam ik vandaag achter de andere koplamp een gelijksoortige stekker tegen 2polig, beide gele draden… waar dienen deze voor? Nu denk ik zelf dat ze voor de electrische koplampverstelling zijn… zo ja, is dit dan zo aan te sluiten m.a.w. is de voorbereiding kompleet (alleen nog 2 motortjes van de sloop + dashknop)?
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
verstelling van koplampen is ietsjes meer dan 2 polen dat is iets wat ik zeker weet. maak eens een foto zou ik zeggen.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij de Berlingo 1 was het zoals de TS het uitlegt, dus ik vermoed dat hij op het goede spoor zit…
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Volg de bedrading eens en kijk waar ie eindigt.. (dikke kans: in een dikke zwarte kabelboom…)
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik heb eens even bij de auto gekeken, maar kan alleen zien dat de draden in een dikke kabel verdwijnen die van links naar rechts loopt onder de auto..
Foto’s
Stekker in kwestie als je voor de auto staat rechts:
Stekkerkabel gezien van onder aan dezelfde kant:
Kabelboom waar ik denk dat ie in verdwijnt naar de andere kant
Onderkant kabel als je voor de auto staat links:
En tenslotte de stekker in kwestie als je voor de auto staat links:
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Een Avioraz heeft std mistlampen is het niet? Zijn die mist lampen er bij jou niet toevallig uitgesloopt? Maw dat de stekkers daar voor zijn? De diagnose stekker is bij mij 1x bruin (aura) en 1x groen (16v) geweest.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik heb idd mistlampen, die gewoon werken Hoeveel polig zijn de aansluitingen van jullie electrische koplampbedieningen?
Hoogteverstelling met 2 draden is mogelijk hoor Ab
Wel vreemd alleen dat de stekkers verschillende kleuren hebben.
Grootlicht etc. werkt ook gewoon?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dit zijn echt gewoon stekkers voor koplampverstelling volgens mij. Kijk anders eens achter het klepje van de zekeringenkast. Bij de Berlingo zat daar de stekker die op de schakelaar moet worden geklikt…
Tja, alles waar ik van weet werkt bij de auto, alle verlichting die er zit werkt… k zit alleen met 2 extra stekkers Desondanks de verschillende stekkerkleur, zijn alle draden geel…
graddus schreef:Dit zijn echt gewoon stekkers voor koplampverstelling volgens mij. Kijk anders eens achter het klepje van de zekeringenkast. Bij de Berlingo zat daar de stekker die op de schakelaar moet worden geklikt…
Als ik daar kijk zit er aan t dashboard aan de achterkant een rode stekker opgehangen aan t dashboard, 3 of 4 polig denk ik.. zou ik even moeten kijken
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Misschien heeft de auto ooit een ‘tikje’ gehad van voren waarna de koplampen zijn vervangen door ‘goedkopere’ exemplaren…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Hij heeft onlangs idd een tikje gehad, maar daar heb ik een zelfde lamp in teruggeplaatst (met dubbele lens)... en alle lampen fungeren (1x knipper en 3 in de koplamp als ik me niet vergis (2x H1 en een klein lampje))