5 van de 27
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Voorruit dubbelbeelden
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 21 oktober 2008 07:26 PM
  [ # 61 ]

Dubbelbeelden poll

Nog een kleine toelichting over de poll:
Iemand stelde voor een poll aan het het topic toe te voegen.
Een ander is toen een aparte poll gestart.
Een moderator (RvM) heeft de poll toen aan het door mij in het Picasso-forum gestarte topic toegevoegd.
Waar een pollenfilter al niet goed voor is Laughing .

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 07:50 PM
  [ # 62 ]

Dat is het Citroën-argument:
Het is inherent aan de grote gebogen ruit en de warmtewerende eigenschappen. Andere (G)C4P’s hebben het ook, dus het is een normaal verschijnsel (??????????).
Ik heb dit al eens vergeleken met zoiets als: bij alle (G)C4P’s gaat het linker achterportier niet open. Dit verschijnsel hebben ze allemaal, dus wij van Citroën Nederland vinden normaal en er wordt niets aan gedaan.
Te triest voor woorden die argumenten van Citroën Nederland, die ook nog klakkeloos door de dealers overgenomen wordt.
Wat bedoeld u met onafhankelijk dealerschap?
Citroën staat altijd voor u klaar Crying or Very sad .

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2008 08:00 PM
  [ # 63 ]
Caysee schreef:

Ik heb dit al eens vergeleken met zoiets als: bij alle (G)C4P’s gaat het linker achterportier niet open. Dit verschijnsel hebben ze allemaal, dus wij van Citroën Nederland vinden normaal en er wordt niets aan gedaan.

Fout!

Iedere C4GP eigenaar zal merken dat die deur niet open wil. Maar niet iedere eigenaar met een Saint Gobain voorruit heeft last van de dubbelbeelden, aldus de voorlopige poll-uitslag. Het is dus geen concreet gegeven, waardoor deze vergelijking niet op gaat.

Het zou mooier zijn als jullie kunnen aantonen of er ook verschil zit tussen verschillende Saint Gobain-ruiten. Zet eens twee naast elkaar, eentje waarvan de eigenaar geen last heeft van dubbelbeelden en eentje waarvan de eigenaar wel last heeft van dubbelbeelden. En ga dan eens bijekaar in de wagen zitten.
Merk je dan verschil, dan is het duidelijk een productiefout. Merk je geen verschil, dan is het dus persoonsgebonden en wordt het weer moeilijker….

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 08:14 PM
  [ # 64 ]

Het voorbeeld van het portier is misschien niet helemaal goed, maar het argument van Citroën: “ze hebben het allemaal, dus is het een normale produkteigenschap” wordt wel door hen gebruikt.
Probleem is dat ik al in een aantal C4P’s gereden heb, die allemaal de dubbelbeelden vertoonden. Zelf heb ik dus nog geen C4 Picasso gezien met een (voor mij) normaal beeld. Helaas ken ik ook niemand die een Pilkington voorruit heeft.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 21 oktober 2008 08:19 PM
  [ # 65 ]

De Peugeot 307 CC schijnt hetzelfde euvel te hebben. Check ook eens op het forum van Peugeot. Wellicht dat de Peugeot importeur wel specifieke maatregelen heeft getroffen.

http://nl.peugeotforum.com/

Mogelijk dat naast de CC versie, weinig verkocht dat dan weer wel, ook andere 307 versies problemen hebben.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 21 oktober 2008 08:27 PM
  [ # 66 ]
Caysee schreef:
C4sohier schreef:

De 8 personen met dubbelbeelden (waaronder mezelf) lijken mij niet doorslaggevend te zijn.

Ik vraag me af waarom het een grote groep rijders met problemen moet zijn om de zaak aan te pakken.
Als het maar een gering aantal is, zie ik niet in waarom Citroën deze mensen met hinderlijke voorruitverschijnselen niet tegemoet zou kunnen komen.
Al zouden het er niet meer dan 10 in heel Nederland zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat het probleem niet bestaat.

Je hebt zeker gelijk, maar als er zeer veel mensen zijn met hetzelfde probleem, is de druk veel groter ... Kracht van de grote getallen ...

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 08:31 PM
  [ # 67 ]
C4sohier schreef:

Je hebt zeker gelijk, maar als er zeer veel mensen zijn met hetzelfde probleem, is de druk veel groter ... Kracht van de grote getallen ...

Je hebt gelijk. Helaas is de groep die echte hinder ondervindt relatief klein, gezien de reacties op het forum.
Dit mag echter niet de reden zijn dat er door Citroën niets gedaan wordt.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 08:40 PM
  [ # 68 ]
Caysee schreef:

Je hebt gelijk. Helaas is de groep die echte hinder ondervindt relatief klein, gezien de reacties op het forum.
Dit mag echter niet de reden zijn dat er door Citroën niets gedaan wordt.

Het zou best zijn indien iedereen de poll zou invullen ; zo zal het duidelijk worden welke ruiten problemen geven (misschien enkel ruiten van een bepaalde reeks van Saint-Gobain, die ingebouwd werden in wagens van een bepaalde bouwperiode).
Kwestie van wat beter gewapend naar de dealer te stappen.
Bij deze nog eens een warme oproep Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 21 oktober 2008 08:40 PM
  [ # 69 ]

Staan jullie er niet bij stil dat er nog een heleboel eigenaren zijn die er helemaal geen last van hebben??

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 08:47 PM
  [ # 70 ]
Rene van Maren schreef:

Staan jullie er niet bij stil dat er nog een heleboel eigenaren zijn die er helemaal geen last van hebben??

Als iedereen er last van zou hebben zou het vermoedelijk wel een item zijn waar Citroën aandacht aan zou (moeten) besteden.
Gelukkig zijn er velen die er geen last van hebben, maar Citroën laat het groepje met dubbelbeelden behoorlijk in de (herfst)kou staan Crying or Very sad .

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 08:50 PM
  [ # 71 ]
Rene van Maren schreef:

Tuurlijk wel, net daarom dat het interessant is om dit te weten en dit is ook wat hoop geeft : het probleem blijkt oplosbaar en is mogelijks in huis bij Citroen.
Zijn de dubbelbeelden merkafhankelijk ? En zoja (dit lijkt te kloppen uit de zeer beperkte steekproef), kunnen we dit relateren aan een bepaalde bouwperiode van wagens ?
De mijne werd ingeschreven in mei 2007, ik heb ruiten van Saint-Gobain en ik heb dubbelbeelden.

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 21 oktober 2008 08:51 PM
  [ # 72 ]

Patje 74, goed voorstel.

Is er iemand in Groningen of omstreken die geen last heeft van dubbelbeelden en wil ervaren waar we het allemaal over hebben ?
Reageer even en we maken een afspraak.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2008 08:56 PM
  [ # 73 ]
hbeck schreef:

Patje 74, goed voorstel.

Is er iemand in Groningen of omstreken die geen last heeft van dubbelbeelden en wil ervaren waar we het allemaal iver hebben ?
Reageer even en we maken een afspraak.

idem dito voor mensen uit het Leuvense (België)  Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 oktober 2008 03:56 AM
  [ # 74 ]
Caysee schreef:

Dat is het Citroën-argument:
Het is inherent aan de grote gebogen ruit

Eén dingetje wat ik toch als niet C4GP rijder wil hebben opgemerkt: ik lette vanavond extra goed op dubbelbeelden in mijn BX(!), die bleken er te zijn(!) met licht wat van zij kwam en precies in de laatste 5 cm van de ruit bij de linker of rechter A-stijl valt.

Een relatie met de schuinheid van de ruit is er dus wel degelijk. Dit betreft de voornoemde zga nieuwe Pilkington ruit.

Nou, vooruit, nog 1 ding dan: de mensen met een C4GP die dit probleem niet signaleren kunnen het wel hebben, maar hoeven het niet per sé te onderkennen.
En mensen zonder het probleem worden nu niet bereikt omdat ze dit draadje niet visiteren.

Dat is wat René van Maren ook bedoelt en ik ook eerder aangaf: richt je op een breed publiek om te inventariseren hoe groot het probleem écht is.
Nu filtert de populatie zich uit naar de mensen die het probleem hebben of kennen. Daardoor krijg je een scheef beeld. Het lijkt dan net of alle S-G ruiten rot zijn, maar misschien is het maar één batch, of een bepaalde periode of uitvoering (ww?).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 oktober 2008 12:34 PM
  [ # 75 ]
karel schreef:

Nu filtert de populatie zich uit naar de mensen die het probleem hebben of kennen. Daardoor krijg je een scheef beeld. Het lijkt dan net of alle S-G ruiten rot zijn, maar misschien is het maar één batch, of een bepaalde periode of uitvoering (ww?).

Is dus wat ik hierboven bedoelde.
Poll staat open voor iedereen (ook personen zonder dubbelbeelden), maar misschien inderdaad topictitel wijzigen zodat iedereen dit wil lezen.
Als het aan een bepaalde reeks ligt, dan gaat het om een productiefout en is het probleem makkelijk oplosbaar. Ik bespreek het met mijn dealer bij mijn volgende bezoek (maar ben nu even genoeg naar de dealer geweest ...)

Profiel  

5 van de 27
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook